lekker staan ze op hun gemakkie te eten en slaan met hun neus tgen de voerbak:s Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

lekker staan ze op hun gemakkie te eten en slaan met hun neus tgen de voerbak:s Smurfie schreef:Eindelijk is een goede regel! je gaat toch ook niet de tastharen van een paard weghalen! dan ben je wel erg stom :S een paard ziet geen diepte..daarom hebben ze tastharenlekker staan ze op hun gemakkie te eten en slaan met hun neus tgen de voerbak:s

Chantal511 schreef:Ik kan het me niet voorstellen.. het is tog je eigen keuze of je ze weg scheert bij je paard of niet?
Smurfie schreef:Eindelijk is een goede regel! je gaat toch ook niet de tastharen van een paard weghalen! dan ben je wel erg stom :S een paard ziet geen diepte..daarom hebben ze tastharenlekker staan ze op hun gemakkie te eten en slaan met hun neus tgen de voerbak:s
Kingsland schreef:Vind het gewoon veel netter staan en paard heeft er geen last van....
Nadya schreef:Kingsland schreef:Vind het gewoon veel netter staan en paard heeft er geen last van....
Ik als mens heb ook geen last van de haren van mijn paard. Ik vind het juist mooi. Stel je voor dat mensen nu ook de snorharen van katten, konijnen e.d. er af gaan halen. Brrrrr, moet er niet aan denken. Mjin paard is echt niet minder mooi met zijn wintervacht, zijn sokken en zijn snor-en tastharen, hoor. Het is namelijk een PAARD en die hebben nou eenmaal heel veel haren.
Wij knippen en scheren ook omdat we mooier/netter vinden.Onze vacht vervangen we door kleren. In t afscheren van de tastharen daar kan ik me nog in vinden dat t voor t paard fijner is als ie die houdt. Verder zie ik t probleem niet van je paard netjes toiletteren. Oke de oren helemaal kaal kan problemen geven omdat er makkelijker vuil e.d in komt maar voor alles is er een gulde middenweg. Zoals tegenwoordig de meeste mensen paarden houden is al niet veel meer natuurlijk. Wij zijn andere dingen met t paard gaan doen waarbij soms zo'n pak haar niet meer zo functioneel meer is. Dan vervangen we de vacht door een deken. Wil je je paard puur back to basic houden dan moet je terug gaan fokken naar de mustang of zo en ze lekker los laten in een gebied wat daar voor geschikt is en wat ook de geschikte ondergronden heeft enzo.Die ruimte is er hier niet meer en onze paarden zijn daar ook niet meer geschikt voor. 
Mik_ schreef:Nee joh, gewoon lekker thuis laten staan.
Haren erop, net een haaarballetje, lief toch?
Alsof erop rijden zo natuurlijk is, dat doen jullie toch ook allemaal... ???
Kingsland schreef:[
Ik denk dat zo'n paard er meer last van heeft wanneer hij met zo'n bezweet pak haar rond moet lopen in de springring. (Ik noem maar wat)
VeerenAshley schreef:Kingsland schreef:[
Ik denk dat zo'n paard er meer last van heeft wanneer hij met zo'n bezweet pak haar rond moet lopen in de springring. (Ik noem maar wat)
Dus voor die tien minuutjes per week, moet 'ie kaal?
Mik_ schreef:Alsof erop rijden zo natuurlijk is, dat doen jullie toch ook allemaal... ???
VeerenAshley schreef:Kingsland schreef:[
Dus voor die tien minuutjes per week, moet 'ie kaal?
mietjuh schreef:en de training...
het is voor het paard vervelender als hij 3 uur nat staat te wezen als dta ie met een lekkere dikke deken op stal staat en geschoren en dus ook zo droog is na de training
van lang nat staan te zijn kunnen ze gemakkelijk een verkoudheid oplopen