cissie schreef:Ik weet niet hoe dat bij andere zit, maar mijn rijgedrag wordt nimmer beinvloed door het dragen van een cap/helm (ik draag alleen een helm).
Een helm voorkomt(maar veroorzaakt deze in mijn geval ook niet, door extra risico of wat dan ook te nemen door het dragen van een helm) zeker geen val, maar kan in de meeste gevallen wel letsel aan het hoofd beperken of voorkomen.
Voor mij is het dragen van een helm hetzelfde als het dragen van de autogordel. Ik stap in mn auto doe hem om en..... thats it, idem als ik op een paard stap, ik ga er niet over filosoferen/analyseren blablabla.........voor mezelf heb ik de stelregel 'helm op' klaar! mak paard....onrustig paard.......groen paard........springen......dressuur....recreatief...crossen maakt me geen drol uit!
ja dat is opzich wel logisch.. Alleen vergeet ik ook vaak om mijn cap op te doen
Als ik heb opgezadeld stap ik er op en denk ik wel eens als ik erop zit o poedersuiker me cap vergeten
, ook niet op het braafste paard ter wereld. Elk paard kan schrikken, bokken, stijgeren etc waardoor je eraf kunt vallen en dan heb ik liever mn koppie beschermd. En natuurlijk kun je je ook mét cap op bezeren, maar zonder cap doe je je gegarandeerd nóg meer pijn!