Moet een pony in de B al aan de teugel..???????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daniellev

Re: Moet een pony in de B al aan de teugel..???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:32

Nee, maar dan kom je terug op de bewuste kring. De jury's kun je zeker niet de schuld geven, ben ik ook helemaal met je eens. Maar het is denk ik ook geen kwestie van de schuld geven, maar hoe moet je dit nou zo oplossen dat in de toekomst het niveau gewoon weer hoger wordt? En uiteindelijk bepaalt de jury wel hoe de ruiter doordeweeks traint.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:22

Daniellev schreef:
runningkawa schreef:
Helemaal waar dat stukje...helaas
En niet alleen kinderen wordt dat zo geleerd maar gewoon heel veel ruiters...
Van achteruit ontspannen over de rug naar een rustige hand....was da?? Verdrietig

Ja ik schrijf kinderen, maar dat komt omdat ik 3 dochters heb, waarvan er inmiddels 2 rijden.

Als ouder kan je er zelf ook wat aan doen hoor Knipoog (goeie instructrice zoeken?)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:28

niet iedereen beschikt over de middelen, ik heb ook nooit een eigen pony of paard gehad. ik heb nu pas sinds een half jaar goede instructie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:30

Ik heb dat ook niet aangewaaid gekregen Lachen
Mijn moeder kon dat ook niet betalen Lachen
Dus ook zelf voor gewerkt Lachen

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:33

precies, waar een wil is, is een weg. Je kan ook naar de bibliotheek en goeie boeken erover lezen. Wie echt wil, die vindt wel een weg. Dat neemt niet weg dat je met geld vaak makkelijker je doel zal bereiken.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:34

en je leert erg veel door te kijken naar anderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:36

Ja heeeel veel.
Ga maar eens naar goede les kijken, kost niks en zó leerzaam ;j

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:49

ja hoe weet je alleen als je er weinig van weet wat een goede les is? Maar je hebt wel gelijk van het kijken naar anderen en ook van de fouten ven anderen kun je veel leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:51

Ik denk dat iedereen wel ziet wat er fijn uitziet.
geen schreeuwend mens in het midden, geen trek en schop mens op het paard Lachen

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:52

Ik weet niet of er mee bedoeld wordt dat als je je pony in de B nog niet aan de teugel kunt rijden, je instructie bagger is. Maar als dit bedoeld wordt, vind ik dit echt nonsens.
Ik heb het voordeel dat ik in 2 landen kan kijken (woon in DLD, vlakbij NL). In Duitsland rijden kinderen hun eerste wedstrijdjes met zijn vieren in de ring en de pony's zijn bijgezet, zodat de kinderen onafhankelijk leren zitten. Ik denk dat NL het ergens in deze richting moet zoeken. Want heb je Duitse kinderen wel eens op hun pony zien zitten? Rij daar maar eens een B proefje zoals je m in NL gewend bent. Dan kom je toch van een 'koude kermis thuis'. Met alle instructie ten spijt. En uiteraard zijn daar ook de uitzonderingen, maar daar leren ze toch echt eerst zitten, en hoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:53

Waar staat dat Danielle?

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:56

runningkawa schreef:
Waar staat dat Danielle?

Wat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:57

Citaat:
Ik weet niet of er mee bedoeld wordt dat als je je pony in de B nog niet aan de teugel kunt rijden, je instructie bagger is

Uit welke bericht maak jij dat op? Lachen

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:02

Dat stukje van Piezze, maar het kan ook zijn nou ik het nog eens lees dat ze bedoelt 'de krultrekkers'.
Maar goed, instructie is een heel belangrijk onderdeel in het geheel. Maar instructie zal zich wel afstemmen op wat de jury als commentaar geeft, als er wedstrijdgericht getraind wordt. En ik denk dat jury's ook onderschatten hoeveel impact ze hebben. Wellicht kunnen ze daar juist voordeel uit gaan halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:06

Ik vat dat op als dat als je goede instructie hebt je een paard van achteruit over de rug leert lopen.
nergens lees ik iets van dat moet al dan en dan Lachen

Nou mijn instructrice heeft blijkbaar schijt aan de jury dan Lachen
Ik moet echt niet denken dat ik kan gaan schoppen, denk dat ze me verzoekt normaal te doen en anders vertrekt Lachen

En dat er bij een schele jury trekkers wp's geven...gelukkig zijn er ook niet schele jury's Haha!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:11

nou ja, goed leren zitten lijkt me wel het allereerste vereiste. Dat de realiteit anders is geloof ik wel maar wat moet ik er onder verstaan dat de ponies dan standaard met een bijzetteugel lopen terwijl de beginner ook nog onrustig is met zijn handen. Ik kan me daar niet zoveel bij voorstellen. Lijkt mij gewoon veel longeren met een knoop in je teugels en zitlessen. Ik laat ook weleens een nichtje ofzo op mijn pony maar dan laat ik ze echt niet met het bit klooien. Dan doe ik bitloos.

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:21

Dan kunnen ze juist leren de handjes mooi stil te gaan houden en zonder de steun van de teugel leren zitten. Ach joh, en ieder systeem heeft voors en tegens. Jouw longeer systeem werkt ook goed, maar niet in een groepsles. Dat is perfect voor de prive les.
En runningkawa: een goeie instructrice volgt ook haar eigen plan, maar er zijn er zat die dat ook niet doen.

Ach het is een eindeloze discussie denk ik. Ik train en rij met de meiden door zoals ik denk en gelukkig denken de instructrices er ook zo over, maar ik blijf er bij dat ze in de B nog niet aan de teugel hoeven. Dat is van later zorg, en er loopt bij ons geen pony gespannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:22

Bij mij loopt er ook niks gespannen, dat heeft namelijk niets te maken met B of niet Lachen

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:50

Nee, maar een ontspannen pony is voldoende voor de B (als de ruiter de figuren netjes rijdt etc.).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:13

Bij de A/B ponys wel
Maar kijk je bij de paarden, nee daar is alleen ontspannen niet genoeg, hij mag gewoon nergens niet tegen de hulpen komen, wat je dus erg vaak wel ziet.
En dan is hij niet nageeflijk

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 15:30

Ja tegenwoordig met de nieuwe proeven is dat ingevoerd en er wordt ook echt opgelet!!

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:49

Maar goed het ging over pony's, en of dat een a/b tje is of een c tje, in de b moet dat nog kunnen en anders moet er een systeem op leeftijd van het kind komen en niet op de maat van de pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:53

Toch zier ik geen 6 jarige op een e-tje rijden Lachen

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:22

Nee, maar het gaat toch om het principe? Mijn dochter was 7 toen ze op een D pony ging rijden, ze was toen 1.40m. Mijn andere dochter van 6 loopt nu al richting de 1.40m. En ze zijn echt niet de grootste van de klas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:23

Dan hebben ze dus ook genoeg leeftijdsgenootjes daarbij rijden, als ze niet de grootste van de klas zijn Lachen

En leeftijd zegt niet hoe goed iemand meteen is hoor.
Ik ken 7 jarige die 12 jarige voorbij rijden Lachen