Pletje123 schreef:@[naam]: dat is wel het toppunt.. arm paard zo de hele dag op stal hoor
ik denk ook niet dat hij deze winter overleefd....... helaas
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pletje123 schreef:@[naam]: dat is wel het toppunt.. arm paard zo de hele dag op stal hoor

Gras is veel lekkerder. rowo schreef:Wie weet nog 2 jaar geleden toen het midden en oosten van het land totaal ingesneeuwd waren.. Nou die dagen zijn de paarden hier ook gewoon hele dagen buiten gweest. Als ik ze dan binnen had gelaten waren ze stuitergek gweest als ik ze na dagen weer buiten deed. Dan heb je nog veel meer kans op blessures dan als je ze gewoon elke dag buiten doet.
Je moet niet denken dat mijn paarden ook maar de moeite nemen om een rondje te rennen in de weiGras is veel lekkerder.
Pletje123 schreef:Maar even serieus: met voldoende dekens kan je paard heus wel een half uurtje in een paddock hoor
CCCCorine schreef:Pletje123 schreef:Maar even serieus: met voldoende dekens kan je paard heus wel een half uurtje in een paddock hoor
Wij zetten geschoren paarden in de winter ook gewoon buiten en dan ook nog veel langer dan een half uurtje. Kwestie van goed inpakken, dan krijgen ze het echt niet koud.
Joica schreef:wat een onzin dat zulke paarden niet op de wei zouden kunnen staan. anky heeft salinero en bonfire ook gewoon de hele dag op de wei staan..
malouuu schreef:Joica schreef:wat een onzin dat zulke paarden niet op de wei zouden kunnen staan. anky heeft salinero en bonfire ook gewoon de hele dag op de wei staan..
bonfire wel, salinero niet.
de paarden van topstporters zien zelden de wei, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Als je je paard er iedere dag uit doet, dan reageren ze ook niet zo mal als ze de wei in komen. Ik vind het een stukje management dat je moet hebben om je paard in goede gezondheid te kunnen houden. Een paard presteert op zijn best als hij zich goed voelt. 
Pletje123 schreef:Bij Academy Bartels komen de paarden er ook dagelijks uitAls je je paard er iedere dag uit doet, dan reageren ze ook niet zo mal als ze de wei in komen. Ik vind het een stukje management dat je moet hebben om je paard in goede gezondheid te kunnen houden. Een paard presteert op zijn best als hij zich goed voelt.
rowo schreef:Pletje123 schreef:Bij Academy Bartels komen de paarden er ook dagelijks uitAls je je paard er iedere dag uit doet, dan reageren ze ook niet zo mal als ze de wei in komen. Ik vind het een stukje management dat je moet hebben om je paard in goede gezondheid te kunnen houden. Een paard presteert op zijn best als hij zich goed voelt.
En daar ligt bij de meesten ook het grote probleem.... ze doen ze maar af en toe naar buiten en dan gaan ze als een gek rennen. Des te meer kans op blessures

) gewoon lekker in de wei met die beesten!
Genieten ze alleen maar van!