wedstrijdpaarden op de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wedstrijdpaarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:35

Pletje123 schreef:
@[naam]: dat is wel het toppunt.. arm paard zo de hele dag op stal hoor

ik denk ook niet dat hij deze winter overleefd....... helaas Duivel

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:39

ik rijd z-dressuur en heb ook al hoger gereden, maar mijn paarden staan als het mogelijk is (wat betreft het weer) elke dag 1 of 2 keer enkele uren in de wei. dit heeft een paard naar mijn inzicht nodig, lekker wat grazen, rollen, de benen strekken en met maatjes vermaken....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:40

@Vonneke: Zonde van dat paard dan Clown

Maar even serieus: met voldoende dekens kan je paard heus wel een half uurtje in een paddock hoor Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:42

Wie weet nog 2 jaar geleden toen het midden en oosten van het land totaal ingesneeuwd waren.. Nou die dagen zijn de paarden hier ook gewoon hele dagen buiten gweest. Als ik ze dan binnen had gelaten waren ze stuitergek gweest als ik ze na dagen weer buiten deed. Dan heb je nog veel meer kans op blessures dan als je ze gewoon elke dag buiten doet.
Je moet niet denken dat mijn paarden ook maar de moeite nemen om een rondje te rennen in de wei Clown Gras is veel lekkerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:45

rowo schreef:
Wie weet nog 2 jaar geleden toen het midden en oosten van het land totaal ingesneeuwd waren.. Nou die dagen zijn de paarden hier ook gewoon hele dagen buiten gweest. Als ik ze dan binnen had gelaten waren ze stuitergek gweest als ik ze na dagen weer buiten deed. Dan heb je nog veel meer kans op blessures dan als je ze gewoon elke dag buiten doet.
Je moet niet denken dat mijn paarden ook maar de moeite nemen om een rondje te rennen in de wei Clown Gras is veel lekkerder.

De mijne klapt zelfs nu iedere dag een keer door de weide dus de mijne gaat in de winter echt niet naar buiten!
Ook niet met een heleboel dekens, heb het vorig jaar geprobeerd. En dan komt ie zeik en zeiknat naar binnen.

En nee dat was geen eenmalige actie. hij is toen gewoon dagelijks buitengekomen van de zomer naar de winter, maar het gaat gewoon niet. Hij komt iedere dag even los in de rijhal en dat is ook fijn voor hem

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:50

Bij ons op stal gaan alle paarden, ongeacht het niveau zodra t weer t toelaat naar buiten, 's zomers de wei in, ruinen en merries apart en 's winters of paddock of stapmolen. Gaat best!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:58

Pletje123 schreef:
Maar even serieus: met voldoende dekens kan je paard heus wel een half uurtje in een paddock hoor Lachen

Wij zetten geschoren paarden in de winter ook gewoon buiten en dan ook nog veel langer dan een half uurtje. Kwestie van goed inpakken, dan krijgen ze het echt niet koud.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:02

bij mijn (lichte tour) instructrice, gaan de geschoren paarden elke dag naar buiten, in de winter, met goede (hals) dekens. Iig een halve dag.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:05

Ja zeker, de ZZ paarden gaan ook naar buiten mits het weer het toe laat.

Proda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:39

Bij mij staan alle paarden op de wei, ook al lopen ze wedstrijd.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:44

CCCCorine schreef:
Pletje123 schreef:

Wij zetten geschoren paarden in de winter ook gewoon buiten en dan ook nog veel langer dan een half uurtje. Kwestie van goed inpakken, dan krijgen ze het echt niet koud.

Dat kan ook veel langer dan een half uurtje Lachen

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:46

Joica schreef:
wat een onzin dat zulke paarden niet op de wei zouden kunnen staan. anky heeft salinero en bonfire ook gewoon de hele dag op de wei staan..

bonfire wel, salinero niet.
de paarden van topstporters zien zelden de wei, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:49

Ik ken een stal waar ik weleens kwam, die mensen reden in topsport, ik ga geen namen noemen maar wel degelijk zo hoog en zoveel conecties dat zij vaak contact hadden met mensen als anky,cobi en laurens.

hun paarden kwamen niet naar buiten behalve de fokmerries,veulens en opfok jaarlingen etc.
de enige paarden die onder het zadel waren en buiten kwamen waren de iets mindere paarden.dat waren er dus 2, die werden niet fanatiek uitgebracht.

de rest stond 24-7 op stal. soms werd er gemaait en kregen ze gras, maar zelf grazen konden ze niet.

niet mijn idee van ideaal paarden houden.
als ik een paard heb is het een must om naar buiten te kunnen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:50

malouuu schreef:
Joica schreef:
wat een onzin dat zulke paarden niet op de wei zouden kunnen staan. anky heeft salinero en bonfire ook gewoon de hele dag op de wei staan..

bonfire wel, salinero niet.
de paarden van topstporters zien zelden de wei, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Maar goed, de gemiddelde Bokker heeft geen Grand Prix paard op stal staan Lachen

Bij Academy Bartels komen de paarden er ook dagelijks uit Ja Als je je paard er iedere dag uit doet, dan reageren ze ook niet zo mal als ze de wei in komen. Ik vind het een stukje management dat je moet hebben om je paard in goede gezondheid te kunnen houden. Een paard presteert op zijn best als hij zich goed voelt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 08:19

Bij mij mogen ze gewoon naar buiten, als ze Z mogen starten ga ik dat niet opeens veranderen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:35

Pletje123 schreef:
Bij Academy Bartels komen de paarden er ook dagelijks uit Ja Als je je paard er iedere dag uit doet, dan reageren ze ook niet zo mal als ze de wei in komen. Ik vind het een stukje management dat je moet hebben om je paard in goede gezondheid te kunnen houden. Een paard presteert op zijn best als hij zich goed voelt.

En daar ligt bij de meesten ook het grote probleem.... ze doen ze maar af en toe naar buiten en dan gaan ze als een gek rennen. Des te meer kans op blessures

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:22

rowo schreef:
Pletje123 schreef:

En daar ligt bij de meesten ook het grote probleem.... ze doen ze maar af en toe naar buiten en dan gaan ze als een gek rennen. Des te meer kans op blessures

de mijne komt iedere dag buiten, en iedere dag weer is het de eerste 10 minuten grote pret.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:55

@ vonneke: tuurlijk zijn er zat paarden die dat doen. Maar als je ze een paar dagen binnen laat en dan naar buiten doet dan vraag je erom. En dan vinden ze het meestal nog gek ook dat ze zo lopen te rennen en bokken.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:56

hoef ik maar simpel antwoord op te geven:
UITERAARD KOMEN MIJN PAARDEN OP DE WEI.

swinters iets lastiger ivm klei grond dus erg snel nat., maar dan komen ze elke dag uurtje in de paddock naast het rijden

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:03

ik ben trouwens ook van mening dat een dagdeel naar buiten al voldoende is hoor, bij ons hebben we niet veel land dus met een half dagdeel ben ik zeer tevreden, overigens zou ik wel willen dat ons land toegankelijk blijft swinters maar helaas dan word het 1 modderpoel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:23

De mijne staat nog steeds 24 uur per dag op het land. Ik moest vanmorgen eerst 45 minuten aan het borstelen om de klei eraf te krijgen, toen voeten wassen en hierna nog invlechten. Al met al ben ik 2 uur bezig geweest om er weer een toonbaar paard van te maken. Maar op dit moment staat de mijne liever buiten dan binnen.
Nu heb ik het wel over een 4 jarige die tot nu toe alleen in de dressuur is uitgebracht (L1 startgerechtigd), maar ik spring er thuis ook mee en men er ook mee. Het Z kan dit paard nog niet gehaald hebben. Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:37

Mijn paarden zouden in een diepe depressie raken als ze de hele dag op stal moesten, eentje zou tegen de wand opklimmen van ellende denk ik.
Als ik zie hoe leuk ze het elke morgen vinden om naar buiten te gaan, moet er niet aan denken ze dat te onthouden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:59

mijn antwoord is heel makelijk
natuurlijk gaat hij in de wei hij staat nu ook vanaf 7.00 tot 19.00 in de wei.
hij is geen renner en staat met 4 nadere paarden lekker te wandelen en te grazen.
(de 4 nadere zijn paarden die dag en nacht buiten blijven en zijn ook geen renners in de wei)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:06

Als het weer het toelaat (lees: als het zo'n grote modderbende is en het daar bovenop ook nog hard regent is zo'n paard er ook niet mee geholpen ) gewoon lekker in de wei met die beesten! Haha! Genieten ze alleen maar van!
Mijn Z-pony had in de zomer zelfs 4 weken vakantie. Wij gaan elk jaar 4 weken naar Breitnau op vakantie en dan ston hij lekker in het grote vakantie-land tussen de jonge opfok-paarden. Na de vakantie ging hij weer helemaal met pit aan de slag, deed 'm altijd ontzettend goed!
En inderdaad, als ze vaak buitenkomen dan doen ze ook niet zo raar!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:16

ik moet er wel bij zeggen dat hij in de winter na buiten gaat als het wer het toe laat en t geen modderbende is, tevens kan hij dan in de paddock of de bak