Petrie-laarzen en hun problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Humbug

Re: Petrie-laarzen en hun problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:35

Na vijf jaar Petrie Perfect intensief gebruikt te hebben zijn ze nu echt af. Ik vond het leer ietwat te soepel, waardoor ik ook een deuk bij mijn hak in het leer kreeg van de spoor (zo strak heb ik ze niet). En natuurlijk het onderwerk... Zolen gespleten, lijming laat bij de bal van mijn voet los, en uiteindelijk viel er een hak van mijn laars af, ghihi.
Maar met schroeven vastgemaakt + lijm, want mijn nieuwe laarzen waren nog in bestelling. Inmiddels sinds vrijdag mijn nieuwe laarzen; Konigs Komet. Wel stukje duurder dan de perfect, maar ze zitten nu al fijn! En vind die goodyear genaaide zool ideaal...! Lachen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:34

Bij mij lieten de zolen inderdaad ook 1x los. Maar dat kan komen omdat ik er ook mee door de modder banjerde! Haha! Heb ze toen naar een goede schoenmaker gebracht en die heeft ze weer gemaakt. Nu ben ik er wat voorzichtiger mee en heb ik rubberen laarzen voor de modder! Tong uitsteken
Maar ben er zelf wel echt heel erg tevreden mee. Vind het superlaarzen!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:41

Heb nu ruim 4 jaar hetzelfde paar Petrie Perfects en heb ze dagelijks aan met rijden en altijd met de wedstrijden. Geen last van bladderende coating oid en ik ben er niet erg zuinig mee (poets alleen met wedstrijden en dat is in de zomer vaker dan in de winter). Wel berg ik ze altijd op met laarzenspanners en probeer ik ze (vooral in de zomer) te laten drogen aan de binnenkant anders kom ik er de volgende dag niet in (alhoewel talkpoeder wonderen doet).

Wat mij wel opvalt is dat als ik nieuwe Petrie Perfects in de winkel zie, dat het leer totaal anders en veel slapper aanvoelt dan mijn eigen gebruikte laarzen (die zijn vrij stug nog steeds). Iemand een verklaring voor dit fenomeen?

Stephanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:45

Ik heb zins voroge week nieuwe laarzen de petrie anky maar ik heb echt heel erg last bij me knie holtes met rijden , voor al als ik hem wil aan galoperen , hoe lang duurt het ongeveer dat ze zijn ingelopen weet iemand dat

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 06:02

Dat verschilt per laas. Dit is afhankelijk van het feit of het leer soepel is, en natuurlijk hoe vaak je er mee rijdt.
Na twee keer met mijn nieuwe laarzen gereden te hebben lijkt het al goed te komen en kom ik alweer normaal op mijn paard.
Ze zullen gewoon even moeten zakken dus...

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:14

Stephanii schreef:
Ik heb zins voroge week nieuwe laarzen de petrie anky maar ik heb echt heel erg last bij me knie holtes met rijden , voor al als ik hem wil aan galoperen , hoe lang duurt het ongeveer dat ze zijn ingelopen weet iemand dat

ik heb ze ook en bij zeiden ze dat ze eerst 2 maanden ingelopen moesten worden en daarna kon je ermee rijden. Ik heb ze ong. een maand ingelopen of iets korter en heb er toen een paar keer meegereden omdat ik een wedstrijd had. Ze gaan nu beter zitten maar mijn been hoog optillen valt nog niet helemaal mee (zoals opstappen)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:50

Ik heb nu m'n 4e paar Petrie's maar ik heb geen klachten.
Ik ben begonnen met de Perfect, daarna twee maal de Standaard en nu heb ik de Worldcup.
Het inlopen is rot, maar daarna vind ik ze fijn zitten en ze gaan lang mee. Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:23

Heb net de petrie Anky elegance gekocht... ben ze nu dus aan het inlopen Nagelbijten / Gniffelen
Voor zover ik het me kan herinneren doen ze iig minder pijn dan de standard's die ik eerst had Clown

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:12

ellegance niet inlopen maar inrijden Haha! zitten meteen lekker op het paard en gaan nooit lekker zitten om mee te lopen

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:20

Ik ben de Petrie Perfects nu aan het inlopen. Lachen
Nog even doorzetten Nagelbijten / Gniffelen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:27

marloezzke schreef:
ellegance niet inlopen maar inrijden Haha! zitten meteen lekker op het paard en gaan nooit lekker zitten om mee te lopen

Wilde idd eerst een weekje lopen, maar denk dat ik er morgen mee op m'n paard klim.
Ze zitten daar imo lekker genoeg voor Lachen
Alleen dat erop komen Nagelbijten / Gniffelen Heb wel een opstapje nodig denk ik Clown

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:57

als het gaat altijd meteen mee rijden, dan blijven ze ook het mooist en zowieso zo min mogelijk mee lopen Tong uitsteken die dingen zitten toch niet lekker om mee te lopen ook na een jaar nog niet.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:24

ik vind die van mij wel heerlijk lopen.
Kan er alleen nog niet echt mee zitten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:05

marloezzke schreef:
als het gaat altijd meteen mee rijden, dan blijven ze ook het mooist en zowieso zo min mogelijk mee lopen Tong uitsteken die dingen zitten toch niet lekker om mee te lopen ook na een jaar nog niet.

Ik ben er vandaag mee gaan rijden, nou ja geprobeert... had alleen een hele dikke rijbroek aangedaan zonder erbij na te denken...
Dus na een aantal rondjes kreeg ik onwijze kramp Bloos! De laars zit nog een beetje strak wanneer ik zo'n rijbroek + lange sokken aan heb Tong uitsteken Dus heb hem even uitgedaan en mijn oude weer aan... na het rijden weer even aangedaan en morgen ga ik weer rijden met de nieuwe... nu met een normale rijbroek Clown

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:35

even een stipje aangezien ik in het weekend van plan ben om petrie laarzen te kopen. (overigens mijn eerste paar leren laarzen Haha!) ben zelf nog niet helemaal uit welke laars!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:45

mijn eerste waren de petrie standard... waren imo hele goede laarzen Ja

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:04

ik ben aan het twijfelen tussen de petrie standaard Lachen en de anky. ik had een vraagje over de zolen: de petrie standaard heeft een goodyear genaaide zool en de anky heeft een rubberen antislipzool. kan iemand mij uitleggen wat ongeveer het verschil is tussen die 2 zolen?

ik hoor namelijk regelmatig dat die zolen van bijv. de perfects vaak los gaan? valt dat bij de anky mee?

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:27

De perfect & anky-versie hebben beiden een gelijmde zool. Die rubberen anti-slipzool heeft alleen met een heel klein onderlaagje van de zool te maken. Had eerst ook de perfect, maar omdat ik er erg veel op liep en door regen e.d. is het lijmsel los gaan laten. De zool liet dus los.
Als de standaard een goodyear genaaide zool heeft is de zool aan twee kanten vastgestikt.

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:42

ja ik kan hier ook wel over mee praten!!
in nog geen 2 jaat tijd heb ik er 3 keer me hak er weer aan moeten lijmen ( met laarzen uittrekken gebeurt) en al 8 keer! nieuwe zolen! en ik loop er egt nooit op ik rij er alleen mee!
ik vind ze verder wel supper zitten, wil nooit meer anders.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 10:09

ik heb de freerider en ben er zeer content mee!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:47

elizahbep schreef:
in nog geen 2 jaat tijd heb ik er 3 keer me hak er weer aan moeten lijmen ( met laarzen uittrekken gebeurt) en al 8 keer! nieuwe zolen! en ik loop er egt nooit op ik rij er alleen mee!

Dat hoort echt niet hoor. Gewoon weer mee teruggaan. Zelfs gelijmde zolen moeten blijven zitten.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:50

ik heb vandaag de petri standaard gekocht! ben er heel blij mee!
ben nu even aan het inlopen... hopelijk willen ze snel zakken, want als ik zit/trap aan het lopen ben prikken de laarzen boven mijn knieholtes Tong uitsteken auw.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:40

Je moet ook geen trappen gaan lopen met je laarzen aan!
Hardstikke jammer van je nieuwe laarzen, dan krijg je er van die lelijke vouwen in.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:23

germie schreef:
elizahbep schreef:

Dat hoort echt niet hoor. Gewoon weer mee teruggaan. Zelfs gelijmde zolen moeten blijven zitten.

Maar je hoort de laarzentrekken ook niet achter de hak te plaatsen Knipoog maar hoger, net onder je enkel boven het dikste gedeelte van je hiel.
Dit doen heel veel mensen fout Haha! Dat houd een hak ook niet als er dag in, dag uit aan getrokken wordt Clown

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:33

Ik heb ook slechte ervaring met mijn Petries, heb ze nu dik twee jaar en twee mega gaten rijker en 1 hak minder...
Aan de binnenkant zitten 2 mega gaten, die waren er echt binnen 1 week ( niet de eerste week maar het begon en toen een week later waren het gaten van ongeveer 2 cm.), en vorige week viel mijn zool inclusief leer onder mijn laars vandaan. De schoenmaker wil hem niet maken omdat het super slecht leer is. Ik kan gewoon met mijn vinger door de zool ( zonder hak) heen prikken!! Lijkt me niet echt normaal.
Ik opgebeld dat het mij niet helemaal de bedoeling lijkt dat ze er al zo slecht aan toe waren na 2 jaar ( ben er erg zuinig op, maak ze altijd schoon en loop er heel weinig mee.) Ik moest ze maar opsturen en 12!!!! weken wachten.
Maar ja wat als je niet 12 weken zonder laarzen kunt?? moet je toch echt eerst nieuwe kopen.
Dus als iemand nog sugesties heeft....ik zit te denken aan derby Bento of Konings Komet.