Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lieke_M schreef:1/ mijn pony is 16 jaar en geen veulen
2/ ik hoef geen shet/shetveulen/andere pony te kopen omdat jullie dat vinden
3/ ik hoef mijn pony niet te verkopen omdat jullie dat vinden
4/ ik heb dan ook jullie mening NIET gevraagd, dus ga je moeien op topics waar je de vraag WEL hebt begrepen
5/ geit en paarden spreken andere taal, ja kan kloppen. Paarden en mensen ook dus dan hoef je al helemaal geen paard tekopen. En wolven leven in het wild ook in een roedel, dus ik veronderstel dat je ook geen hond koopt zonder een tweede??
6/ Als jullie dan inderdaad alles zoveel beter weten dan geloof ik niet dat jullie zich zouden bezig houden op een simpel forum als 'bokt' maar ga lezingen geven aan mensen die WEL geïnteresseerd zijn.
Als je alles volgens het boekje wil doen, dan moet je je paard nu loslaten in de wilde natuur en zelf ook holbewoner gaan spelen.
Dat er zulke mensen bestaan die persé HUN mening moeten opdringen, ik wordt er niet goed van. GET A LIFE!!
Aangezien een simpele vraag hier gedoemd is om gefrustreerde gevoelens op te wekken kan ik maar 1 dingen vragen:
SLOTJE AUB want hier wordt niemand beter van!!
Ik heb intussen al lang begrepen dat mijn pony niet zal blaten als ik er een geitje bij zet als gezelschap.
het paard wat ik nu heb wil helemaal niks met de geiten te maken hebben en als ze los breken zou die ze denk letterlijk doodtrappen
dus het is ook afhankelijk van het paard... xKatleentjex schreef:Lieke_M schreef:1/ mijn pony is 16 jaar en geen veulen
2/ ik hoef geen shet/shetveulen/andere pony te kopen omdat jullie dat vinden
3/ ik hoef mijn pony niet te verkopen omdat jullie dat vinden
4/ ik heb dan ook jullie mening NIET gevraagd, dus ga je moeien op topics waar je de vraag WEL hebt begrepen
5/ geit en paarden spreken andere taal, ja kan kloppen. Paarden en mensen ook dus dan hoef je al helemaal geen paard tekopen. En wolven leven in het wild ook in een roedel, dus ik veronderstel dat je ook geen hond koopt zonder een tweede??
6/ Als jullie dan inderdaad alles zoveel beter weten dan geloof ik niet dat jullie zich zouden bezig houden op een simpel forum als 'bokt' maar ga lezingen geven aan mensen die WEL geïnteresseerd zijn.
Als je alles volgens het boekje wil doen, dan moet je je paard nu loslaten in de wilde natuur en zelf ook holbewoner gaan spelen.
Dat er zulke mensen bestaan die persé HUN mening moeten opdringen, ik wordt er niet goed van. GET A LIFE!!
Aangezien een simpele vraag hier gedoemd is om gefrustreerde gevoelens op te wekken kan ik maar 1 dingen vragen:
SLOTJE AUB want hier wordt niemand beter van!!
Ik heb intussen al lang begrepen dat mijn pony niet zal blaten als ik er een geitje bij zet als gezelschap.
Toen ik deze reactie las dacht ik maar aan 1 ding:
Jij vind je eigen plezier belangrijker dan het geluk van je pony.
Helaas.
Het kan je blijkbaar niets schelen als je pony gelukkig is of niet. Zolang hij er maar voor jouw is. Zolang jij er maar mee kunt knuffelen, poesten, rijden en spelen.
Dat mensen je toeschreeuwen dat een geit geen volwaardig soortgenootje is, daarvoor stop je je oren toe. Nee, want een ander paard erbij wil je niet. Daar heb jij namelijk geen last van, dat is het probleem van je pony als hij niets aan zijn geit/schaap/konijnmaatje heeft. Je probeert je in alle bochten te wringen om te bewijzen dat een geit wel kan, dat je pony zich er wel heel gelukkig bij zal voelen. Zolang je de waarheid maar niet onder ogen moet zien.
Het spijt me erg, maar zo kom je tot mij over. Als je ècht om je pony geeft, dan zorg je dat hij gelukkig is. En dat is niet met een geit erbij, dat is met zijn soortgenoten. We spreken hier niet van extra luxe voor een paard, we spreken van een NOODZAAK.

het is dat als ik em te koop zet ik er misschien 50 euro voor kan vragen ( volwassen ruintje) en ik dat niet de moeite vind om hem te verkopen
Lieke_M schreef:[quote="Nadya Of regel iets waardoor je paard het wel krijgt.
horseworld20 schreef:Tja ik had al een beetje mijn vermoedens... (ik kan ernaast zitten natuurlijk) Ik heb het idee dat het meerendeels aan finaciën ligt... Een jong paard kopen omdat het goedkoop is... en vervolgens zo goedkoop mogelijk stalling hebben. En verder nergens bij nadenken. Zo onwetend... Dit zijn echt typische gevallen...
Zo jammer dit...

). Dat lijkt me juist liefde en begrip tonen voor je paard. Maar goed......
Nadya schreef:Nou, Lieke, je roept tegen mij anders wel dat je bij jullie alleen maar Shets van minstens 300 euro kan kopen (lijkt mij stug, maar goed) en dat een geitje 'maar' 20 euro kost en als ik iets goedkopers weet, mag ik het zeggen. Dat was de strekking van je reactie op mijn verhaal. Zie een paar posts terug.![]()
Dan vind ik het niet gek dat horseworld het vermoeden heeft, dat het om de centen gaat, hoor. En investeren in een lief Shetje als gezelschapspaard vind ik niet geld langs deuren en ramen naar buiten gooien (is dat Vlaams trouwens?). Dat lijkt me juist liefde en begrip tonen voor je paard. Maar goed......
Lieke_M schreef:PS: ik lees hier nog een reactie over een pensionstal maardaar staan ze ook niet samen, wel in aparte box.

Je bedoeld bij jou aan huis toch?