Idee? Muilkorf voor land voor dikke pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:21

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ilovepenny

Re: Idee? Muilkorf voor land voor dikke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:22

ik lees het topic. ze vraagt of een muilkorf een goed idee is nou ik vind van niet want ik vind dat zielig want dan kan ze niet meer alles doen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:24

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:25

en hoefbevangenheid? een dode pony?

ilovepenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:29

jawel heel zielig Huilen ik was even vergeten dat je dat kon krijgen daarvan oke als je paard anders heel ziek/doot gaat dan mag een muilkorf wel vind ik

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:09

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MissQuina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:14

Mijn pony heeft hetzelfde probleem. Ze zat tegen hoefbevangenheid aan.

Mijn advies: Zorg tot het nieuwe zomerseizoen voor een paddock of iets dergelijks. Als ze voldoende hooi tot hun beschikking hebben is dat een verstandiger idee. Ik heb de muilkorf zelf ook maar vind het er rot uitzien. Mijn pony heeft de muilkorf een dag omgehad maar ik vond het zielig. Toen maar op de paddok gezet, dan ziet ze in ieder geval ook geen gras.

Heb je geen paddock tot je beschikking dan zou ik de muilkorf zeker omdoen. Straks zit je in hetzelfde schuitje als ik en dat is nog veel zieliger!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:22

Tja, je hebt een aantal keuzes:
*Laat je paard zonder op het land staan en riskeer:
*Een hoefbevangen paard
*Een paard met koliek
*Een te vet paard die niet meer kan bewegen
*Zet je paard op stal en riskeer:
*Een doodongelukkig paard
*Een paard dat zich dood gaat vreten aan het stro
*Een paard dat stalondeugden gaat ontwikkelen omdat hij geen contact meer met soortgenootjes heeft
*Zoek een andere stal, waar je paard het misschien niet zo naar z'n zin heeft als hier, óf jij niet
*Zet een stukje land af, wat opzich best een goed idee is, maar op een gegeven moment wordt dat zo vertrapt, dat je toch wel een nieuw stukje land moet kiezen, en dan krijgt hij gewoon precies evenveel binnen als wanneer je hem op een groot land laat staan

*óf koop een graaskorfje Knipoog

Ik had het wel geweten Haha! Je paard kan ín de grote kudde buiten blijven staan, met zijn kuddegenootjes die hij nog kent. Hij krijgt evenveel beweging als normaal, heeft precies op dezelfde manier contact als eerst (alleen kroelen met de tanden gaat wat lastiger, maar er zijn nog zat andere manieren hoor Knipoog ), kan lekker meerennen, eten, doen, én is automatisch op 'dieet' zonder dat het erg voor hem of voor jou is.
Prima toch? Lachen