Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ies_ schreef:Het zit misschien niet geweldig, maar ik ben er wel voor. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik er geen draag. Maar, als je zo'n jong paard onder het zadel heb of een druk paard, is het wel handig. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je er op tegen zou zijn? het is toch alleen maar voor je eigen veiligheid??
Probeer er ook zo veel mogelijk mee te rijden.
dootjee schreef:Ik heb der eentje, maar wat ik dan weer heb.
Als ik aan het rijden ben met zoon ding, dan zit ik niet goed, ik heb dan evenwichts problemen ofzo, maar de kans dat als een paard er dan vandoor gaat, en ik er afval is gewoon groter omdat ik niet makkelijk met zoon ding kan blijven zitten.
Aan de andere kant, als je der af valt, val je wel 'veiliger'
(...)
Oke er kunnen erge dingen gebeuren, maar ik ken ook iemand die had zijn nek gebroken, en had een BP om, het beschermt toch alleen je rug.
: het beschermt wel even je rug. Je rug is niet niks hoor. Een bodyprotector zal, net als een cap, nooit de hele klap kunnen opvangen, maar het kan soms net de grens zijn tussen gebroken ribben/wervels of niet. Of erger nog: verlamming. Ik denk dat de bp problemen met de rug nooit voor 100% zal kunnen voorkomen, ik denk wel dat het de kans op letsel kan verminderen.
.
en ben al vele malen blij geweest met mijn BP! ik heb een zwakke rug, als ik op een vreemd paard, jong paard of spring heb ik iig altijd een BP aan omdat mocht ik vallen ik dan een tijd niet kan lopen of rijden.. Dekloktikt schreef:tegen, het belemmert mn zit heel erg en ik kan me niet bewegen zoals ik dat wil.