Hoezo geen voorlezer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vadisha

Re: Hoezo geen voorlezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:59

Eigenlijk na het lezen van dit topic ben ik pas gaan beseffen, dat mensen het vervelend vinden als iemand van te voren geen voorlezer hebben geregeld. Ben er altijd van uit gegaan dat als men geen vreemde willen lezen gewoon nee zeggen. Kijk als iemand me al iets te veel aarzeld zeg ik ook direct geen probleem ik zoek wel iemand anders.

Maar heb ook het idee dat sommige niet weten hoe moeilijk het kan zijn om iemand mee te krijgen om je voor te lezen.
Laatst bijgewerkt door Vadisha op 30-03-07 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:01

Ik leer altijd de eerste proef die ik moet rijden uit het hoofd.
Mijn vriend leest de tweede voor en elke keer als ik :"ja" zeg, dan leest hij het volgende onderdeel voor....
Hij heeft de ballen verstand van dressuur maar probeert het op deze manier te doen.
Sommige toeschouwers moeten wel lachen, maar dan denk ik : wie het laatst lacht, lacht het best!
Ik heb iig een voorlezer!

Ook lees ikzelf voor op concoursen. Ik heb een harde en duidelijke stem. Heb weleens gehad dat ik op concours mijn vriendin voor las en een uur later stond ik er nog. Op een gegeven moment moest ik nee verkopen en dan worden ze kwaad dat je hun nog niet even voor kunt lezen....
Daar baal ik wel van.......

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 19:05

Las trouwens laatst ergens dat ze in Duitsland per rubriek gewoon een vaste voorlezer hebben, dan hoeft dus niemand een voorlezer mee..dat zou toch handig zijn of nie??

Valt me ook op in dit topic dat er nog vrij veel mensen zijn zonder voorlezer, maar niet omdat ze te lui zijn om één te zoeken, maar dat het voor hun moeilijk blijkt iemand te regelen..
Had ik eigenlijk geen idee van Bloos

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:44

inderdaad, als ik het ook zo lees zijn er echt veel mensen zonder vaste voorlezer.
Ik heb denk ik echt geluk dat ik al vanaf kleins af aan in dit wereldje zit in dezelfde omgeving. Ik kan op elk concours minimaal 5 verschillende mensen vragen zonder problemen omdat we elkaar kennen via de club.
Omgekeerd wordt ik ook regelmatig door kennissen gevraagd om te lezen als ik er ben.maar er zijn zat mensen die dit natuurlijk niet hebben

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:02

Lowara, als je een keer hier in de buurt zonder voorlezer zit lees ik wel voor hoor. Mij kan je acht ringen verder nog woordelijk verstaan als ik echt op vol volume begin te lezen. Haha!
Een jongen bij mij aan de ponyclub was ook doof aan een oor; daar hield ik met voorlezen rekening mee door idd heel luid en duidelijk voor te lezen maar ook door te lezen op het moment dat hij met zijn goede oor in mijn richting zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 00:08

ik reed alleen onderlinge wedstrijdjes, maar zorgde wel dat ik een voorlezer had, heb het met mijn moeder geprobeerd, maar die moet nadenken wat er staat, e-b-e grote eeehhhm volte? daar had ik dus niet aan, heb mijn tante gevraagd, en die las voor, het is wel eens voorgekomen dat mn tante te laat was, toen heb ik een ander gevraagd die ik wel kende, en die heeft me toen voorgelezen

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:15

Ik vind het ook vervelend om een voorlezer te zoeken als de mijne niet mee kan. Dan ben ik met mn vader en ik kan hem echt niet verplichten om te leren voorlezen. Hij is absoluut geen paardenman met weinig tijd, hij is doodsbang dat hij dan fouten gaat maken. Ik vind het ook een stukje sportiviteit hoor als je elkaar een beetje uit de brand helpt, als dat al geeneens meer kan....tsja

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:47

Vandaag moet ik ook een voorlezer zoeken in Haskerhorne... Voor de zekerheid leer ik de proef nog even flink uit mijn hoofd! Ik weet in ieder geval zeker dat mijn voorlezer zich niet hoeft te schamen voor mijn proef, want ik heb zo'n braaf paard! Haha!

Laatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 11:00

Ik heb eigenlijk altijd wel een voorlezer, ik rijd samen met mijn vriendin 1 pony en als we wedstrijd hebben leest de een de ander voor. Als ik wedstrijd heb op de manege zorg ik ook altijd voor een eigen lezer. Ook probeer ik mijn proef zoveel mogelijk uit mijn hoofd te leren zodat als de lezer (per ongelijk) een fout leest ik wel weet wat ik moet doen.

karlijn_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 15:53

mijn vader gaat altijd mee met mijn wedstrijd, en hij leest ook altijd voor. dus eigenlijk heb ik altijd wel een voorlezer mee. Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:22

ARRRGH, ik had vrijdag wedstrijd (had wle een voorlezer bij dit keer Knipoog), en ik was aan het inrijden. Kon ik LETTERLIJK verstaan wat er aan de nadere kant van de muur gebeurde, die man las ZOOOOO hard.
Echt, die andere ring (waren er 2 naast elkaar), is op een gegeven moment maar uit het hoofd verder gegaan hoorde ik, want die vrouw kwam er niet meer bovenuit.
Dat soort mensen moeten ze gewoon verbieden voor te lezen :S

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:54

ik zit ook altijd met het probleem vervoer/voorlezer.

mijn ouders interesseren zich helemaal niet in paarden. heel af en toe willen ze wel rijden, maar zeker niet te vaak. daarnaast mag onze auto officieel de trailer niet trekken.

gelukkig vind mijn vriend het niet erg om te rijden met zijn auto. maar die moet in het weekend bijna altijd werken.

voorlezen kunnen mijn ouders al helemaal niet en ik hoef ze ook echt niet te vragen dat te leren...

resultaat: ik ga zo veel mogelijk naar wedstrijden dicht in de buurt en dan ga ik dus maar gewoon lopend.

voorlezer is ook moeilijk. ik sta niet op een pensionstal/ manege, dus kan geen stalgenootjes vragen.
mijn ouders kunnen het dus niet en vriendinnen moeten op zaterdag altijd werken. of hebben geen zin een halve dag kwijt te zijn...

afgelopen wedstrijden heb ik dan ook gewoon een vreemde gevraagd. als ze niet goed kunnen voorlezen... tja dan heb ik gewoon pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:08

Ik vind eigenlijk dat mensen niet zo moeten z**ken Bloos Als je met iemand meegaat sta je vaak ook doelloos langs de kant te kijken hoe iemand aan het opzadelen of aan het losrijden is, dan kan je toch best even 5 minuten iemand uit de brand helpen? Uiteraard kan ik niet voor anderen bepalen, maar ik vind best dat het paardenvolk eens wat meer meegaand met elkaar mag worden! Tien minuten van je tijd en iemand gelukkig maken, wat een moeite zeg!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:18

Ik rij F proeven en sinds kort moeten we ook zelf een voorlezer vinden, ik lees bij mijn viendin voor en zij bij mij, maar vorige keer heb ik dankzij haar verkeerd gereden omdat ze verkeerd las.
Dan schaam je je ook dood hoor dus de volgende keer leer ik hem wat beter uit mijn hoofd!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:20

Ik heb ook altijd wel een voorlezer. Niet altijd dezelfde, maar altijd wel iemand. Ik lees zelf ook bij erg veel mensen voor altijd, en zij willen mij dan ook voorlezen mocht het nodig zijn Lachen