Maar goed, ik ziedat dus gewoon anders
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

runningkawa schreef:Maar imo boycot je het niet omdat je er toch van afneemt
Maar goed, ik ziedat dus gewoon anders
Het is inderdaad geen volledige boycot en echt consequent is het ook niet. Maar altijd beter iets dan niets toch?Citaat:Maar altijd beter iets dan niets toch?
Lenn schreef:Heb je Rousseau wel eens gelezen?
Zelfs bij restanten van 'de kolonie' gaan kijken.
Paaard schreef:haha maar als je veagatier ben je ook tegen dierbeul dus waarom die leren laarzen idd
Paaard schreef:haha maar als je veagatier ben je ook tegen dierbeul dus waarom die leren laarzen idd
katiavl schreef:weet je hoe schadelijk één koe is voor het milieu kwa uitlaat gassen
xjudithx schreef:Ja, HC ieder z'n eigen keuze. Is dat wat je met je opmerking wilt zeggen of hoe moet ik het begrijpen?

Nicky__ schreef:Mijn oom is Veganist, en draagt wél leren schoenen, zijn reden?
dat je Schoenen nodig heeft, en vlees om te eten niet.
Maar hij is dus wel veganist, en eet echt Níks dierlijks!
runningkawa schreef:waarom wel een leren jas, maar wel nepbont?
Leer is hetzelfde als bont hoor
Alleen zijn bij leer de haren eraf gehaald en bij bont niet
runningkawa schreef:denk maar niet dat leer altijd een restproduct is...
En vroeger waren er ook veel restproducten bij een nerts, maar dat wilde de mensen niet...
Citaat:Maar dood is dood denk ik dan, zie dat verschil niet.
of je het nu eet of draagt
allemaal zelfde geleefd en geslacht
xjudithx schreef:Nog even wat info over leer:
Veel mensen denken dat leer een afvalproduct is. Dat is echter niet zo. Leer is een winstgevend bijproduct van de vleesindustrie. Leer zorgt naast vlees, huisdierenvoer, lijm en gelatine voor 5% van de totale geldopbrengst van het geslachte dier. Wereldwijd worden per jaar 230 miljoen runderen, 350 miljoen schapen, 175 miljoen geiten en 700 miljoen varkens gedood o.a. voor hun vlees en huiden. In Nederland is het leer afkomstig van jaarlijks 20 miljoen dieren. Dit zijn voornamelijk runderen, kalfjes, varkens, schapen, lammetjes, paarden en geiten.
In andere landen gebruikt men ook: beren, buffels, dolfijnen, everzwijnen, ezels , haaien, hagedissen, herten, honden, kangoeroe's, katten, kikkers, krokodillen, luipaarden, olifanten, palingen, schildpadden, slangen, struisvogels, tijgers, vissen, walrussen, walvissen, waterbuffels, zebra's en zeehonden. Via de export komt dit leer ook in Nederland terecht. Ongeveer 30% van dit 'exotisch' leer is afkomstig van illegaal gestroopte diersoorten, waarvan de invoer ook illegaal is. In Mexico bijvoorbeeld worden met uitsterving bedreigde zeeschildpadden illegaal gevangen en geslacht alleen voor hun huid.
(bron: http://www.veganisme.org)