En winnen moet je dan natuurlijk wel een beetje relatief zien. Op de ene wedstrijd is dat als eerste eindigen, maar op een andere wedstrijd kan ik al tevreden zijn met een winstpunt. Je moet natuurlijk wel redelijk blijven...
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Soniador schreef:Dat hoor je idd nogal vaak zeggen.
Ze laten hun paard door de week trainen door weet ik wie en in het weekend starten ze op wedstrijd met dat paard.
Tja zo kan ik ook eerste worden hoor.
Ik train liever m'n paard zelf met de hulp van mijn instructeur.
Als je dan een goede punten haalt op wedstrijd mag je meer trots zijn tegen dan je je paard door iemand laat trainen en dan op wedstrijd gaat.

maar niet van ik MOET winnen
Soniador schreef:Ik zie steeds meer en meer ruiters die puur en alleen op concour gaan om te winnen.
Daarom start ik hier een topic over.
Wat vind jij ervan om puur en alleen mee te doen om te winnen ?
Ik vind dat heel erg laag van die persoon.Laatst was er clubkampioenschap in onze manege,waar ik aan heb meegedaan en ben eerst geworden.Iemand anders die dezelfde proef reed als mij was vorige keer eerste en stond nu op de 5de plaats.Mevrouwtje is gaan reclameren,ze zei dat het niet klopte dat zei niet op de 1ste plaats stond en dat haar uitslag niet juist was en blabla...
Tja dan denk ik,waar ben je in hemelsnaam mee bezig.
Ze deed dus echt mee om te winnen en dan nog wel op een clubkampioenschap.Met vooral de nadruk op club.
Ik vind het niet juist dat als je op concour gaat alleen maar meedoet om te winnen.En wat als je dan niet wint ?
Dan ben je heel erg teleurgestelt.Ik doe niet mee om te winnen.Het enigste wat ik wil is resultaat bereiken,hogerop geraken en aan mijn zwakkere punten werken en daarvoor moet je niet winnen.
Wat vinden jullie ervan ?
Anoeska schreef:Ik geef het maar gewoon toe, ik ga op wedstrijd om te winnen, én ik kan niet tegen mijn verlies. Ik probeer iedere wedstrijd zo goed mogelijk te rijden, en als het resultaat echt tegenvalt zit ik poepchagerijnig achterin de auto weer naar huis. En als ik dan thuis kom, krijgt mijn paard een dikke knuffel, en een lekker bak slobber, en hou ik nog net zoveel van d'r als voor de wedstrijd. Maar ik ga wel thuis eens goed kijken waar ik de mist in ben gegaan. Sorry, ben nou eenmaal bloedfanatiek. Kan met spelletjes ook niet tegen mijn verlies, zal wel de aard van het beestje zijn![]()
En winnen moet je dan natuurlijk wel een beetje relatief zien. Op de ene wedstrijd is dat als eerste eindigen, maar op een andere wedstrijd kan ik al tevreden zijn met een winstpunt. Je moet natuurlijk wel redelijk blijven...
daNiielle_ schreef:Als je je paard door iemand laat trainen die dat gewoon echt heel goed kan, en jij dan er op gaat zitten en een proef rijd en wint vind ik dat niet eerlijk want je hebt er zelf niet voor getraind, dan train ik liever met goed resultaat en af en toe iets minder dan dat je je paard laat trainen en wint, maar er zijn ook mensen die er anders over denken

Sannum schreef:Precies, zo vind ik ook dat je naar een hogere klasse mag als je constant in de prijzen rijdt, niet als je de winstpunten binnen hebt.
casperrr schreef:Sannum schreef:Precies, zo vind ik ook dat je naar een hogere klasse mag als je constant in de prijzen rijdt, niet als je de winstpunten binnen hebt.
Vreemd, een vriendin van mij rijd iedere wedstrijd winst, en dan bedoel ik niet nét 180 maar zit er meestal dik boven. Maar zit nooit in de prijzen, maar ze rijd nu M1.
Vind jij dan dat ze nooit had moeten overstappen en maar in de B moest blijven omdat ze nooit in de prijzen zit? Terwijl ze bijna nooit een keer geen wp heeft gehaald in een wedstrijd?!

casperrr schreef:als er bij jou een stuk of 6 prijzen zijn dan doen er meer mensen mee he, aangezien 1 op de 4 een prijs krijgt. de ene rubriek heeft nou eenmaal meer deelnemers dan de ander.
Maar mijn punt is gewoon dat ik het behoorlijk onzin vind dat je een klasse hoger mag als je vaak in de prijzen zit, je kan ook in de prijzen zitten met iedere keer net 180 punten, maar het kan ook zonder wp in de prijzen, of je rijd dik boven de 190 in de prijzen. daarom moet je gewoon overgaan als het goed aanvoelt en je de oefeningen ook volkomen beheerst uit het niveau wat je daarna zou doen.