Meedoen om te winnen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Meedoen om te winnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:32

Ik geef het maar gewoon toe, ik ga op wedstrijd om te winnen, én ik kan niet tegen mijn verlies. Ik probeer iedere wedstrijd zo goed mogelijk te rijden, en als het resultaat echt tegenvalt zit ik poepchagerijnig achterin de auto weer naar huis. En als ik dan thuis kom, krijgt mijn paard een dikke knuffel, en een lekker bak slobber, en hou ik nog net zoveel van d'r als voor de wedstrijd. Maar ik ga wel thuis eens goed kijken waar ik de mist in ben gegaan. Sorry, ben nou eenmaal bloedfanatiek. Kan met spelletjes ook niet tegen mijn verlies, zal wel de aard van het beestje zijn Haha!

En winnen moet je dan natuurlijk wel een beetje relatief zien. Op de ene wedstrijd is dat als eerste eindigen, maar op een andere wedstrijd kan ik al tevreden zijn met een winstpunt. Je moet natuurlijk wel redelijk blijven...

HouVanStefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:29

het is natuurlijk wel leuk om te winnen!
maar ik ga vooral van huis af voor de ervaringen vooral nu ik een jong paard heb elke keer leert die weer bij in een nieuw bak en tussen de andere paarden.
Verder neem ik het commetaar van de jury mee zodat ik daar op verder kan trainen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:37

Soniador schreef:
Dat hoor je idd nogal vaak zeggen.
Ze laten hun paard door de week trainen door weet ik wie en in het weekend starten ze op wedstrijd met dat paard.
Tja zo kan ik ook eerste worden hoor.
Ik train liever m'n paard zelf met de hulp van mijn instructeur.
Als je dan een goede punten haalt op wedstrijd mag je meer trots zijn tegen dan je je paard door iemand laat trainen en dan op wedstrijd gaat.

Ja dat is idd. niet eerlijk Scheve mond
Ik ga ook om ervaring op te doen voor mijn paard en mezelf.
en als ik dan iets win vind ik dat geweldig maar als een ander wint. tjah, volgende week beter toch?
Ik doe wel mijn best ofzo Ja maar niet van ik MOET winnen Scheve mond
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 26-02-07 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:37

wat is daar niet eerlijk aan? Het enige wat wordt beoordeeld is de prestatie in de ring Knipoog

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:39

Als je je paard door iemand laat trainen die dat gewoon echt heel goed kan, en jij dan er op gaat zitten en een proef rijd en wint vind ik dat niet eerlijk want je hebt er zelf niet voor getraind, dan train ik liever met goed resultaat en af en toe iets minder dan dat je je paard laat trainen en wint, maar er zijn ook mensen die er anders over denken Ja

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:42

ik doe niet mee om te winnen het is tuurlijk wel leu om een prijs te krijgen het is toch veel leuker dat het een ferrasing is dat je hebt gewonnen dan dat dat heel normal wordt(ook heel leuk maar ja) ik doe zelf eigenlijk mee voor de punten(ik heb nog maar 1 wp en wil daat graag meer van maken) maar als ik slechte punten haal vind ik dat echt niet erg. Tong uitsteken

paarden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:44

Ik vind het gewoon leuk om aan wedstrijden mee te doen. Natuurlijk hoop ik wel dat ik met winst naar huis ga, maar ja.. Als dat niet zo is, next time better Knipoog

mistralmies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:44

Soniador schreef:
Ik zie steeds meer en meer ruiters die puur en alleen op concour gaan om te winnen.
Daarom start ik hier een topic over.
Wat vind jij ervan om puur en alleen mee te doen om te winnen ?

Ik vind dat heel erg laag van die persoon.Laatst was er clubkampioenschap in onze manege,waar ik aan heb meegedaan en ben eerst geworden.Iemand anders die dezelfde proef reed als mij was vorige keer eerste en stond nu op de 5de plaats.Mevrouwtje is gaan reclameren,ze zei dat het niet klopte dat zei niet op de 1ste plaats stond en dat haar uitslag niet juist was en blabla...
Tja dan denk ik,waar ben je in hemelsnaam mee bezig.
Ze deed dus echt mee om te winnen en dan nog wel op een clubkampioenschap.Met vooral de nadruk op club.
Ik vind het niet juist dat als je op concour gaat alleen maar meedoet om te winnen.En wat als je dan niet wint ?
Dan ben je heel erg teleurgestelt.Ik doe niet mee om te winnen.Het enigste wat ik wil is resultaat bereiken,hogerop geraken en aan mijn zwakkere punten werken en daarvoor moet je niet winnen.

Wat vinden jullie ervan ?

ik vin het soms jammer als ik erg mijn best heb gedaan, maar ik en mijn paard kunnen niet meer dan onze best doen!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:48

Anoeska schreef:
Ik geef het maar gewoon toe, ik ga op wedstrijd om te winnen, én ik kan niet tegen mijn verlies. Ik probeer iedere wedstrijd zo goed mogelijk te rijden, en als het resultaat echt tegenvalt zit ik poepchagerijnig achterin de auto weer naar huis. En als ik dan thuis kom, krijgt mijn paard een dikke knuffel, en een lekker bak slobber, en hou ik nog net zoveel van d'r als voor de wedstrijd. Maar ik ga wel thuis eens goed kijken waar ik de mist in ben gegaan. Sorry, ben nou eenmaal bloedfanatiek. Kan met spelletjes ook niet tegen mijn verlies, zal wel de aard van het beestje zijn Haha!

En winnen moet je dan natuurlijk wel een beetje relatief zien. Op de ene wedstrijd is dat als eerste eindigen, maar op een andere wedstrijd kan ik al tevreden zijn met een winstpunt. Je moet natuurlijk wel redelijk blijven...

Hier idem. Ik wil graag winnen, win ik niet vind ik het ook niet erg. Om eerlijk te zijn ben ik liever laatste als ik mijn wp maar heb, dan dat ik eerste ben en ik wel een wp heb. Maar liever ben ik én eerste én goede punten. Voor mij ligt het er gewoon aan. Ik moest gisteren ergens starten waar je niet kon inrijden, dat moest je voor op de stenen doen... dus je kon amper draven laat staan galopperen. Toen dacht ik; laat die plaats maar zitten, ik ga nu voor die wp. Ik was wel mooi 1e met 193 punten en 2e met 191 punten Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:49

daNiielle_ schreef:
Als je je paard door iemand laat trainen die dat gewoon echt heel goed kan, en jij dan er op gaat zitten en een proef rijd en wint vind ik dat niet eerlijk want je hebt er zelf niet voor getraind, dan train ik liever met goed resultaat en af en toe iets minder dan dat je je paard laat trainen en wint, maar er zijn ook mensen die er anders over denken Ja

Prima dat jij er zo over denkt, en ik laat ook mijn paard niet door mijn instructeur rijden, maar het is niet zo dat het niet eerlijk is. Er staat nergens in de reglementen dat je je paard zelf moet trainen, je moet alleen wel zelf je paard losrijden en voorstellen in de ring.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:54

Ik ga op wedstrijd om mezelf te meten tov anderen. Als ik daarbij soms een prijs heb dan vind ik dat zeker heel erg leuk. Als ik elke wedstrijd laatste zou worden dan zou ik er ook niet veel zin meer in hebben om te gaan, want dat is toch een teken dat ik iets verkeerd doe. Als ik nooit een prijs zou hebben zou ik dat ook niet zo leuk vinden Haha!

Het ligt er wel aan met welk instelling ik naar een wedstrijd ga. Als ik heel goed in vorm ben dan ga ik met het doel om in de prijzen proberen te rijden. Als ik net gepromoveerd ben dan ga ik met het doel om winst proberen te rijden, dus niet voor een prijs. Ik ben ook wel eens gegaan in de wetenschap dat een wp er niet in zou zitten. Maar gewoon om te kijken hoe het paard reageert op een wedstrijdsituatie. Dan kan ik al heel blij zijn met 175 punten.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:59

Nou ik rij wel voor het presteren, niet alleen voor de lol, want als ik altijd laatste zou worden zou k er geen lol aan beleven.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:05

ik heb een lease pony en ik word ook vaak 1e omdat ik alleen nog maar FNRS rijd en ik vind dat wel heel leuk om te winnen!
en ik zou het niet leuk vinden als ik steeds laatste zou worden, dus toch ga ik wel voor het winnen als ik heb gewonnen maar geen wp heb! dan vind ik het anders! maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen ik doe mee om laatste te worden!

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:10

ik vind het super om te winnen! wie wil er niet winnen?! je doet toch je uiterste best om op de eerste plek te komen?

het enige wat ik niet doe is alle klassen uitrijden om maar zo lang mogelijk in de prijzen te rijden.....

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:56

Opzich ga ik wel om te winnen, maar als het naar mijn idee al fijn gaat, ben ik ook al tevreden Ja
Komt ook omdat ik niet persé de wp nodig heb, maar is natuurlijk een fijner idee om 1e te worden met 200 punten, als met 180 punten. Maargoed dat wil iedereen en daar werk je natuurlijk allemaal wel voor..

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:55

Het gaat mij vooral om de punten, als het maar winst is
Prijs/Winnen is leuk, maar hoeft echt niet.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:27

Iedereen gaat voor de punten, maar ik vind de plaats meestal meer zeggen.
Als ik bv 10e wordt met 200 punten ben ik echt niet blij, dan zat er in de meeste gevallen een sinterklaas die met punten strooide waar je niks aan hebt.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:29

Precies, zo vind ik ook dat je naar een hogere klasse mag als je constant in de prijzen rijdt, niet als je de winstpunten binnen hebt.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 04:47

Sannum schreef:
Precies, zo vind ik ook dat je naar een hogere klasse mag als je constant in de prijzen rijdt, niet als je de winstpunten binnen hebt.

Vreemd, een vriendin van mij rijd iedere wedstrijd winst, en dan bedoel ik niet nét 180 maar zit er meestal dik boven. Maar zit nooit in de prijzen, maar ze rijd nu M1.
Vind jij dan dat ze nooit had moeten overstappen en maar in de B moest blijven omdat ze nooit in de prijzen zit? Terwijl ze bijna nooit een keer geen wp heeft gehaald in een wedstrijd?!

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:31

Ik denk dat uiteindelijk iedereen op wedstrijd gaat om te winnen, alleen heeft iedereen een verschillende definitie van "winnen". De een vindt winnen een wp halen, de ander vindt winnen daad werkelijk dat oranje lint. Weer een ander vindt winnen een braaf paard de ring rondsturen. Zo kun je denk ik op heel veel manieren "winnen"...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:59

casperrr schreef:
Sannum schreef:

Vreemd, een vriendin van mij rijd iedere wedstrijd winst, en dan bedoel ik niet nét 180 maar zit er meestal dik boven. Maar zit nooit in de prijzen, maar ze rijd nu M1.
Vind jij dan dat ze nooit had moeten overstappen en maar in de B moest blijven omdat ze nooit in de prijzen zit? Terwijl ze bijna nooit een keer geen wp heeft gehaald in een wedstrijd?!

Dat is dan de welbekende uitzondering Haha!
De meeste mensen die altijd dik in de punten rijden, hebben ook vaak prijs.
Maar hoeveel mensen zie je niet die altijd rond de 170 a 180 punten halen en dan met 10 wp meteen overgaan?
Naar mijn mening moet je toch echt meer punten kunnen halen als je klaar bent voor de volgende klasse.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:28

@asjemenou: zoals je zelf al zegt: de meeste mensen Knipoog
Ik ben afgelopen zaterdag 3e geworden met 200 punten, er zaten zeker 5 mensen onder me die in de 190 hadden, ik neem aan dat dat ook dik in de punten zit, maar dan zit je níet in de prijzen Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:37

Bij ons zijn er meestal wel een stuk 6 of prijzen!

Ik vind meer als 190 idd redelijk dik in de punten, maar dan moet dat geen toevalstreffer zijn natuurlijk.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:58

als er bij jou een stuk of 6 prijzen zijn dan doen er meer mensen mee he, aangezien 1 op de 4 een prijs krijgt. de ene rubriek heeft nou eenmaal meer deelnemers dan de ander.

Maar mijn punt is gewoon dat ik het behoorlijk onzin vind dat je een klasse hoger mag als je vaak in de prijzen zit, je kan ook in de prijzen zitten met iedere keer net 180 punten, maar het kan ook zonder wp in de prijzen, of je rijd dik boven de 190 in de prijzen. daarom moet je gewoon overgaan als het goed aanvoelt en je de oefeningen ook volkomen beheerst uit het niveau wat je daarna zou doen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:08

casperrr schreef:
als er bij jou een stuk of 6 prijzen zijn dan doen er meer mensen mee he, aangezien 1 op de 4 een prijs krijgt. de ene rubriek heeft nou eenmaal meer deelnemers dan de ander.

Maar mijn punt is gewoon dat ik het behoorlijk onzin vind dat je een klasse hoger mag als je vaak in de prijzen zit, je kan ook in de prijzen zitten met iedere keer net 180 punten, maar het kan ook zonder wp in de prijzen, of je rijd dik boven de 190 in de prijzen. daarom moet je gewoon overgaan als het goed aanvoelt en je de oefeningen ook volkomen beheerst uit het niveau wat je daarna zou doen.

Zo blond ban ik nou ook weer niet hoor!! Alleen wordt er bij ons dan lager gepunt, als er minder dan 12 in de ring zitten hebben er meestal maar een paar een wp, dat bedoelde ik. En niet de helft van de ring 190 en meer. Knipoog
En ik was het trouwens niet hoor, die erover begon dat je pas over mag als je altijd prijs hebt.

Bij ons in de regio is het zo dat degene die nog net prijs hebben, en ook een wp imo vaak nog niet klaar zijn voor een volgende klasse.
Eigenlijk vind ik punten en prijzen geen van beide zo heel veel zeggen over wanneer je over kunt.
Ik reed een merrie in de Z1 en die won bijna altijd met vaak 2 wp tegelijk, maar toch vond ik haar niet klaar voor de Z2. Je voelt het vanzelf aan je paard wanneer die genoeg bevestigd is om over te gaan.