zwanger en paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: zwanger en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:59

odetteke schreef:
Ja, dat soort verhalen hoor ik graag!!! Ik las trouwens ook dat je met een waterbevalling maar 10% kans hebt op knippen en scheuren etc terwijl dat bij een gewone bevalling ongeveer 30% is. Ik ga daar toch maar eens hard over nadenken Vork (mensen met ervaring mogen me pb-en om me te overtuigen om het juist wel of niet te doen Cool )

Wij hadden ook voor een waterbevalling gekozen. Dat stond voor mij aan het begin al vast.
Mijn man vond het aan het begin niets, maar ja..., híj beviel niet dus had er weinig over te zeggen.
Ik heb nog een boek gekocht die over water bevallingen ging...
Ik had op tijd een bad besteld en dus een hoop geld betaald.
Het is wel zo dat mocht je géén gebruik (willen) maken van het bad je geld niet terug krijgt. (Ik heb volgend mij € 325,00 betaald)
En ik heb dus geen gebruik van dat ding kunnen maken...
Ik was 2,5 week tijd overtijd en moest dus in het ziekenhuis bevallen...
Zonde van mijn geld!
Wel mocht er toch, heel misschien, ooit nog een tweede komen komt er wéér een bad! *LOL*

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:03

@Tolstoj vandaar ook mijn bewerking op mijn post, sommige grote ziekenhuizen bieden de mogelijkheid inderdaad wel(kom ik net achter, tegen mij was gezecht dat een ziekenhuis bevalling in water geen optie was), weet alleen niet of odetteke optijd is omdat je volgens mij ook het een en ander moet reserveren?!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:07

aafje87 schreef:
Maar dat betekend wel automatisch een thuis bevallen he!!(ik weet niet of het kraamhotel het tegenwoordig ook doet, dat zou je dan even kunnen opzoekne maar in het ziekenhuis bij poliklinische bevalling is het niet mogelijk!) Heb net even wat opgezocht weet niet waar je woont maar hier hebben ze wel een ziekenhuis waar het kan, dus mijn eerste zin was niet helemaal waar Bloos

BTW waar ik ineens aan denk, als je thuis wil bevallen in een bad denk je dan ook aan het gewicht van het bad, kleinste bad van WaterOoievaar is 680 kilo (ik hoef het met mijn houten vloeren niet proberen om neer te zetten vinden de onderburen niet erg leuk denk ik! Haha! )

Ik beval ook alleen in het ziekenhuis als het echt echt echt niet anders kan!! Ik woon hier 3 hoog zonder lift en zie het niet zitten om een paar uur na de bevalling helemaal naar boven te moeten klimmen (dan moet mijn vriend even een trapsteekwagen bij de gamma gaan lenen Haha!)

Ik hoorde laatst ook van iemand die een gewoon zwembadje met hele stevige wanden had aangeschaft en tijdens het hele gebeuren er af en toe wat warm water bij in liet stromen. Lijkt me een stuk goedkoper, dan moet je alleen wel net een VK hebben die dat ok vindt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:09

Je moet inderdaad wel een vk hebben die hier mee akkoord gaat.
Ik had gelukkig 3 vk in de praktijk zitten en één was er bereid om een bad bevalling te doen...

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:59

Citaat:
Ik beval ook alleen in het ziekenhuis als het echt echt echt niet anders kan!! Ik woon hier 3 hoog zonder lift en zie het niet zitten om een paar uur na de bevalling helemaal naar boven te moeten klimmen (dan moet mijn vriend even een trapsteekwagen bij de gamma gaan lenen Haha!)

Ik hoorde laatst ook van iemand die een gewoon zwembadje met hele stevige wanden had aangeschaft en tijdens het hele gebeuren er af en toe wat warm water bij in liet stromen. Lijkt me een stuk goedkoper, dan moet je alleen wel net een VK hebben die dat ok vindt.

Ik woon ook 3 hoog zonder lift en beviel om 08:00 en om 12:00 moest ik omhoog , mijn man heeft me gelukkig vanaf de helft gedragen want ik kon niet meer.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:05

Mijn schoonzus kon na een paar hechtingen die ene trap thuis al nauwelijk Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:12

Ik wilde ook bevallen in bad, dit werd alleen direct door de verloskundige duidelijk gemaakt dat dit niet door zou gaan Verdrietig Ze heeft verschillende redenen genoemd, oa dat het voor hun zeker niet een ideale houding is. Achteraf gezien maar goed ook dat dit niet mocht, want het werd voor mij ook een ziekehuis bevalling. In het ziekenhuis heb ik echt uren onder de douche gestaan Haha! Ik deed niks anders dan van de wc naar de douche an andersom. Ik kon ook uren op de wc zitten maar wat wil je als je bij 5 cm al persdrang hebt Clown Mijn bevalling is zeer stroef verlopen maar goed ik heb daarvoor ook een ongeluk gehad en denk dat dat daar een hoop weg kwam. Zelfs de weeenopwekkers hadden weinig effect, behalve de weeenstorm Vork Uiteindelijk hebben ze een keizersnee gedaan. Sommige mensen vonden dat ik ondanks alles dus niet echt bevallen ben Vork

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:25

MISTRAL94 schreef:
Ik wilde ook bevallen in bad, dit werd alleen direct door de verloskundige duidelijk gemaakt dat dit niet door zou gaan Verdrietig Ze heeft verschillende redenen genoemd, oa dat het voor hun zeker niet een ideale houding is. Achteraf gezien maar goed ook dat dit niet mocht, want het werd voor mij ook een ziekehuis bevalling. In het ziekenhuis heb ik echt uren onder de douche gestaan Haha! Ik deed niks anders dan van de wc naar de douche an andersom. Ik kon ook uren op de wc zitten maar wat wil je als je bij 5 cm al persdrang hebt Clown Mijn bevalling is zeer stroef verlopen maar goed ik heb daarvoor ook een ongeluk gehad en denk dat dat daar een hoop weg kwam. Zelfs de weeenopwekkers hadden weinig effect, behalve de weeenstorm Vork Uiteindelijk hebben ze een keizersnee gedaan. Sommige mensen vonden dat ik ondanks alles dus niet echt bevallen ben Vork

nou zeg!! vonden mensen dat echt??aso!!
je hebt het juist zwaar gehad en helemaal mentaal,om toch nog een keizersnee te moeten na al die tijd proberen. Ach gut

ik heb ook na 4 dagen dat de weeen wegtrokken in de ochtend om s`nachts weer terug te komen aan de weeen opwekkers gelegen [infuus] van 14.30 tot 23.59 en toen er ontsluiting was en na het randje weggemasseerd te hebben was hij er na 4 min persen!met knip Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:32

Pff ik kan altijd erg jaloers worden op vrouwen die een "normale" kortere bevalling gehad hebben Bloos!

Mijn schoonmoeder zei een dag later tegen me, joh wees blij dat je een keizersnee gehad hebt, is veel fijner en genees je sneller van dan een natuurlijke bevalling Hamer Dat een keizersnee een buikoperatie is vergeten we voor het gemak maar even, dat ze alle spieren en weefsel doorsnijden ook. En dat ik maanden bezig ben geweest om te herstellen vergeten we voor het gemak ook maar even Vork Er zijn echt mensen geweest die zeiden goh nu weet je nog niet wat bevallen is Frusty

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:38

MISTRAL94 schreef:
Pff ik kan altijd erg jaloers worden op vrouwen die een "normale" kortere bevalling gehad hebben Bloos!

Mijn schoonmoeder zei een dag later tegen me, joh wees blij dat je een keizersnee gehad hebt, is veel fijner en genees je sneller van dan een natuurlijke bevalling Hamer Dat een keizersnee een buikoperatie is vergeten we voor het gemak maar even, dat ze alle spieren en weefsel doorsnijden ook. En dat ik maanden bezig ben geweest om te herstellen vergeten we voor het gemak ook maar even Vork Er zijn echt mensen geweest die zeiden goh nu weet je nog niet wat bevallen is Frusty

ja joh ze weten niet waar ze over praten.
ik heb in maart vorig jaar alles eruit moeten laten halen,en dat is via de buik gedaan ,bikini snede,maar idd dat duurt veel langer Clown

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 17:27

BIj mij hing het erom of ik natuurlijk kon bevallen. Ik heb een zeer gecompliceerde zwangerschap gehad. Gelukkig kon ik zelf bevallen. De weeën zijn bij mij ook opgewekt en na verloop van tijd had ik ook een weeen storm. Maar de gyneacoloog heeft gezegd dat ik een ruggeprik moest nemen. OK dan! Toppie. Mijn vent en ik hebben lekker een DVDtje zitten kijken. En ik was lekker uitgerust toen ik aan het werk moest.(persen)

Ik ben wel in totaal 30 uur bezig geweest. Maar ik ben heel erg blij dat het geen keizersnede was want dat lijkt me echt heel zwaar.

Het is echt geheel Off-topic gegaan zeg.....
euhm .......

Nadat ik van af maand 3 niet meer gereden had was ik echt blij dat ik 5 weken na de bevalling weer op mijn paard zat. Van mijn vriend mocht ik maar een kwartietje rijden om mezelf niet te overbelasten. Hiij stond met een klokje naast de bak.. Frusty

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:32

Ojee, wat een verhalen allemaal....
Ik reed zaterdags nog en 4 dagen later beviel ik gewoon thuis van een gezonde jongen binnen 4 uur!
Op de baarkruk, dat beviel super, hihihi!
Ik zat er na 2,5 week al weer op (paard) maar dat was ook alles.
Na 4 weken begon ik weer met echt rijden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 22:41

Anna-Jelly en haar vriend hebben een zoontje las ik net in een ander topiv. Voor diegene die het nog niet wisten Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:03

liannew schreef:
ik ben dat niet:P Tong uitsteken

En waar slaat dit op?

Ik zie dat ik het berichtje over Anna-Jelly in het verkeerde topic geplaats heb Bloos

ilonaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:50

Ik denk dat je gevoelsmatig moet bepalen hoelang je door rijdt..

Ik ken iemand die tot 2 weken voor de bevalling nog aan het rijden was... nu vind ik dat persoonlijk nogal onverantwoord, maar zij voelde ze zich gewoon nog op haar gemak

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:55

ilonaF schreef:
Ik denk dat je gevoelsmatig moet bepalen hoelang je door rijdt..

Ik ken iemand die tot 2 weken voor de bevalling nog aan het rijden was... nu vind ik dat persoonlijk nogal onverantwoord, maar zij voelde ze zich gewoon nog op haar gemak

waarom vind jij dat onverantwoord?
ik heb het ook gedaan Haha!

ilonaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:56

Nou ja, dan moet ik erbij vertellen dat dat op een manege paard was... en dat manege paard vond ik nou niet echt superbetrouwbaar...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:00

ilonaF schreef:
Nou ja, dan moet ik erbij vertellen dat dat op een manege paard was... en dat manege paard vond ik nou niet echt superbetrouwbaar...

okee, dus het geld dan niet voor iedereen bij jou?

ik ben blijven rijden omdat ik een zeer betrouwbaar 18 jr paard had,op een pittig en onberekenend paard had ik dat zeker niet gedaan.

het ligt denk ik aan het paard wat je rijd Haha!

ilonaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 16:01

Ja, en waar je je dus prettig bij voelt...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:01

mirgino schreef:
ik ben blijven rijden omdat ik een zeer betrouwbaar 18 jr paard had,op een pittig en onberekenend paard had ik dat zeker niet gedaan.

Het paard dat ik rijd wordt dit jaar 5 maar gedraagt zich in de bak alsof hij al heel erg bejaard is Haha!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:08

Ik ben ook eerder gestopt (met 16 weken) vanwege bekkenproblemen. Zonder die problemen was ik ook langer blijven rijden. Maar moet zeggen dat ik heeeel af en toe een stukje de bak rondstapte. Tot een paar weken voor mijn bevalling aan toe.

Of bevallen zwaarder is als je paardrijd? Ze zeggen van wel. Ik moet wel zeggen dat mijn ontsluiting heel traag verliep. Te traag eigenlijk. Ik vraag me af of dat door de sterke spieren komen, maar echt antwoord heb ik daar niet op. Het persen vond ik 100% meevallen, maar dat is ook het enige dat meeviel.

MISTRAL94 schreef:

Ik kan ook niet zo goed tegen de geweldige, korte en snelle bevallingsverhalen... Heb erg veel moeite daarmee. Mijn bevalling, was op z'n zachts gezegd, zwaar. Zelf de gyno zei dat ik het niet bepaald kado heb gekregen.

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:13

ik heb gereden tot een week voor de bevalling maar je lichaam geeft het vanzelf aan of het nog kan

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:40

Ik denk dat het niet zo veel uit maakt als je niet zo intensief rijdt.

gerdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:13

Heb 3 kinderen en bij de laaste drufde ik ineens niet meer op de fiets laat staan op een paard, maar ja toen reed ik nog niet. Ik weet niet wat ik had gedaan. Wat velen al zeggen doe wat je gevoel je ingeeft en denk ook een beetje in het belang van je kindje. Wat je gevoel je ingeeft hoeft niet altijd goed te zijn! Ik heb tijdens mijn zwangerschappen eigenlijk alles gedaan wat ik normaal ook doe. Behalve bij de laatste fietsen maar ja dat zat tussen de oren!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:21

odetteke schreef:

ehm volgens mij mag je niet thuisbevallen als je meer dan 1 trap moet...
ik moest al beneden bevallen omdat mijn trap naar de bovenverdieping niet breed genoeg zou zijn.
dit ivm eventueel ambulancepersoneel dat jou met brancard naar beneden moet helpen (mocht het nodig zijn)