Met een pet rijden inplaats van Cap..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pomelo

Re: Met een pet rijden inplaats van Cap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:55

Maar blijft die pet dan altijd gewoon op bij jou?
Ik heb het 1 keer gedaan en toen vloog die er in draf al af Tong uitsteken

Volgens mij is het wel of niet dragen van een cap een discussie die kan blijven gevoerd worden...
Ook over die veiligheidsgordel. Sommigen hun leven is gered omdat ze die aanhadden, anderen zijn met een beetje hoofdpijn van een zwaar ongeluk afgekomen omdat ze hem net niet droegen.
Aan alles zijn voor-en nadelen en iedereen moet zelf uitzoeken wat hun het beste lijkt ...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:03

Ik kon vroeger ook regelmatig terug rijden omdat de pet was afgevlogen (meestal in galop) Lachen
Paard balen want die was net zo lekker op stoom Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:09

pomelo schreef:
Ik heb het 1 keer gedaan en toen vloog die er in draf al af Tong uitsteken

De petjes die goed op mijn hoofd passen wel, het heeft wel te maken met pasvorm. Verder heb ik mijn staart erdoor dus evt. valt hij alleen achterover maar blijft aan mijn staart hangen en dan kan ik hem zo weer optrekken. Maar als het petje goed past blijft hij gewoon zitten bij mij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:09

Snelheid doet ook een hoop hoor Knipoog

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:12

orrieborrie schreef:
Wat grappig om al die smoesjes te lezen om geen cap op te hebben...
Alle 'voordelen' die een pet bieden zijn voor mijn gevoel het zelfde als bij een cap. Bijv: anders zit mijn haar voor mijn ogen, bescherming tegen de zon enz enz Dus voor mij bestaat er echt geen enkele reden om geen cap te dragen.

Het grote nadeel van een pet is dat het geen enkele bescherming bied!!!

Maar het is natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid.

Waarom zouden het smoesjes zijn?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:21

pomelo schreef:
Ik heb het 1 keer gedaan en toen vloog die er in draf al af

als ie goed past blijft ie zitten Haha!

DubbelDun schreef:
Snelheid doet ook een hoop hoor

galop overleeft mijn pet ook nog...

is denk gewoon een kwestie van wat voor pet het is en of die goed zit op je hoofd want ik heb der nog nooit problemen mee gehad en zo strak zit ie echt niet Haha!

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:27

nee een pet lijkt me niet echt veilig, ik rij bijna altijd met cap en als ik zonder rij dan rij ik niet met pet die waait bij mij af Clown

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:31

heey!
bij mij op de manege zie ik ook soms mensen met een petje rijden. maar ik zie dat anky op tv ook doen hoor:P!.
maar soms zie ik dat ze een blauw dekkie hebben met blauwe pezen of bandages en een blauw vest blauwe broek. en dat petje dan!. dus soms doen ze dat ook voor de kleuren. maar het beschermt idd niks

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:25

Zatilda schreef:
heey!
bij mij op de manege zie ik ook soms mensen met een petje rijden. maar ik zie dat anky op tv ook doen hoor:P!.
maar soms zie ik dat ze een blauw dekkie hebben met blauwe pezen of bandages en een blauw vest blauwe broek. en dat petje dan!. dus soms doen ze dat ook voor de kleuren. maar het beschermt idd niks

Dus omdat Anky dit doet moeten we dat allemaal maar doen Clown

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:28

Mistral; Ze zegt het alleen maar reageer daar even normaal op!

Ik heb gister nog in eht bos gereden over een zanweg en dan volle alop met veel wind, ik verlies mijn pet niet hoor Clown

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:02

Ik moet met cap rijden van mijn ouders, dus ik heb geen keus. maar als je kijkt naar voltige die hebben ook niks op en dat is ook niet zonder vallen en opstaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:07

Liins schreef:
Mistral; Ze zegt het alleen maar reageer daar even normaal op!

Ik heb gister nog in eht bos gereden over een zanweg en dan volle alop met veel wind, ik verlies mijn pet niet hoor Clown

Het woord Sarcasme komt duidelijk niet in jou woordenboek voor, en smiles snap jij denk ik ook niet Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:58

pomelo schreef:
Volgens mij is het wel of niet dragen van een cap een discussie die kan blijven gevoerd worden...
Ook over die veiligheidsgordel. Sommigen hun leven is gered omdat ze die aanhadden, anderen zijn met een beetje hoofdpijn van een zwaar ongeluk afgekomen omdat ze hem net niet droegen.
Aan alles zijn voor-en nadelen en iedereen moet zelf uitzoeken wat hun het beste lijkt ...

dit vind ik persoonlijk zo'n onzin het zijn er maar een handjevol die hun leven hebben behouden omdat ze hun gordel niet droegen.
het is niet voor niks net als je cap,er zijn er maar een sporadisch aantal dat zogezegd het overleefd heeft omdat ze geen cap droegen.
dus dat vind ik een onzinreden om het wel of niet te dragen.

het argument van hitte en hoofdpijn vind ik dan zelfs nog beter dan dat.

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:26

Ik rijd altijd met cap, zonder cap voel ik me kaal Knipoog

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:41

Fnenn schreef:
Ik rijd altijd met cap, zonder cap voel ik me kaal Knipoog

Dat had ik eerst ook, maar nu niet meer Knipoog Clown

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:45

Dan zal mijn pet wel niet goed passen denk ik, ik steek ook m'n staart erdoor en heb al geexperimenteerd op de fiets met vaster en losser laten, maar dat haalde niet echt veel uit...
Was ook wel zo'n gratis promotie-ding Haha!

Snoevie schreef:
dit vind ik persoonlijk zo'n onzin het zijn er maar een handjevol die hun leven hebben behouden omdat ze hun gordel niet droegen.

Tja, dan ken ik toevallig toch 5 van die handjevol mensen die dankzij geen gordel dragen een ongeval hebben overleefd. En eigenlijk niemand die het omgekeerde heeft meegemaakt. Of mss m'n tante, had ze bij die whiplash ook nog een buil op dr voorhoofd gehad als ze hem niet om had...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:03

ik snap echt niet dat er hier serieus mensen lijken te zijn die serieus denken dat iemand een petje op zet voor de veiligheid, of ben ik nou zo naief?
Iemand die met een pet rijdt zet die echt niet op voor de veiligheid, dat een pet met een val 0 bescherming biedt kan toch iedereen wel verzinnen zeker?
Verder rij ik niet met een petje omdat anky het doet, of Rieky (aangeien ik western rijdt) maar omdat ik het zélf lekker vind zitten. Als ergens een cap verplicht is heb ik daar trouwens ook geen problemen mee, maar op min eigen paard in de bak zet ik hem nooit op, en dat is mijn eigen keuze. Ik wou dat mensen dat gewoon eens konden accepteren, mijn hoofd, mijn cap, mijn paard, Kom ik op jou paard rijden en moet ik dan van jou een cap op, prima, zodra ik op het paard van een ander stap gelden de regels van die eigenaar

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:19

stef schreef:
Ik wou dat mensen dat gewoon eens konden accepteren, mijn hoofd, mijn cap, mijn paard, Kom ik op jou paard rijden en moet ik dan van jou een cap op, prima, zodra ik op het paard van een ander stap gelden de regels van die eigenaar

ik accepteer het wel hoor als iemand geen cap op hebt. dat moet je helemaal zelf weten! zeker op je eigen paard (alleen ben ik wel bang voor de gevolgen, maar dat is ook je eigen verantwoordelijkheid). ik moet van de eigenaresse van myc een cap op, maar dat wil ik zelf ook. ik weet niet hoe dat zou zijn als ik een eigen paard heb.
ik heb één keer met een petje gereden en ik vind het helemaal niets! misschien omdat het waaide, en ik het niet gewend ben. maar ik zet lekker een cap op m'n hoofd!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:10

stef schreef:
Ik wou dat mensen dat gewoon eens konden accepteren, mijn hoofd, mijn cap, mijn paard, Kom ik op jou paard rijden en moet ik dan van jou een cap op, prima, zodra ik op het paard van een ander stap gelden de regels van die eigenaar

'ja maar.....'
Je begrijpt toch wel Stef dat jij met jouw beslissingen de normen en waarden die de brave politiek correcte burger aan diens bloedjes van kinderen probeert mee te geven ondergraaft?! FOEI Knipoog Clown

Kijk, ík ben De Boze Man en dan maakt het niets meer uit want 'kijk maar Lieze-Ann, als je niet goed naar mama luistert kan je zó terecht komen' Pling Feitelijk alleen maar heilzaam dus Schijnheilig

Mijn lief is op familiebezoek en berichtte dat ze een fluwelen broek, brokaten gilet en kanten blouse gekocht heeft bij de fluwelen rokoko rij-jas die ze van mij gekregen heeft. Heb daarom net een bij haar setje passende hoed gekocht

Afbeelding

Wij rijden hier gewoon mee rond. Ik weet het en we schamen ons diep. Wij moeten echter ook eten en krijgen provisie van de psychologen aangesloten bij de regionale stichting EersteHulpBijPsychologischeOngelukken Knipoog

HC

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:26

stef schreef:
ik snap echt niet dat er hier serieus mensen lijken te zijn die serieus denken dat iemand een petje op zet voor de veiligheid, of ben ik nou zo naief?
Iemand die met een pet rijdt zet die echt niet op voor de veiligheid, dat een pet met een val 0 bescherming biedt kan toch iedereen wel verzinnen zeker?
Verder rij ik niet met een petje omdat anky het doet, of Rieky (aangeien ik western rijdt) maar omdat ik het zélf lekker vind zitten. Als ergens een cap verplicht is heb ik daar trouwens ook geen problemen mee, maar op min eigen paard in de bak zet ik hem nooit op, en dat is mijn eigen keuze. Ik wou dat mensen dat gewoon eens konden accepteren, mijn hoofd, mijn cap, mijn paard, Kom ik op jou paard rijden en moet ik dan van jou een cap op, prima, zodra ik op het paard van een ander stap gelden de regels van die eigenaar

Met jou ben ik het helemaal mee eens Clown

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:57

Ik rij ook wel eens met pet.
Vrij vaak eigenlijk.
Maar niet met de reden voor veiligheid, maar om m'n hoofd warm te houden & tegen de zon.
Eigen keuze dat ik zonder cap rij, krijg er namelijk altijd hoofdpijn van. Op wedstrijd heb ik geen keus uiteraard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:11

Huertecilla schreef:
'ja maar.....'
Je begrijpt toch wel Stef dat jij met jouw beslissingen de normen en waarden die de brave politiek correcte burger aan diens bloedjes van kinderen probeert mee te geven ondergraaft?! FOEI Knipoog Clown

Kijken ze toch lekker de andere kant op? Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:14

Niet jouw kant opkijken, niet mijn kant op kijken. Richting zuiden mag ook al niet. Dan moeten ze dus omhoog kijken Haha!

Carolientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:43

Ik doe gewoon altijd een cap, is wel zo veilig Bloos

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:15

wel mooi om te zien dat er al 7 pagina;s vol geprat worden over een cap of pet Knipoog