Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Snoekiej schreef:Heb het hele topic gelezen, en ik ben het met daantje eens.. als ik de TS was zou ik het veulen overdag bij mams laten en snachts van elkaar scheiden..

Myryana schreef:Volgens mij heeft de koper gewoon een nieuw veulen op het oog en die zou waarschijnlijk meer "status" hebben dan dit veulen. Dit is natuurlijk maar een assumptie maar zo zitten mensen in elkaar.. Als je de keuze hebt voor een kruising en een "volbloed" dan kiezen ze toch echt het laatste.

Myryana schreef:Ik snap iets niet..
Waarom zegt de koper dat ze het veulen te jong vind terwijl ze zelf hem met 3 maanden zou ophalen. Maar 2 weken vroeger ophalen is dan weer te veel gevraagd.
Volgens mij heeft de koper gewoon een nieuw veulen op het oog en die zou waarschijnlijk meer "status" hebben dan dit veulen. Dit is natuurlijk maar een assumptie maar zo zitten mensen in elkaar.. Als je de keuze hebt voor een kruising en een "volbloed" dan kiezen ze toch echt het laatste.
freespirit schreef:dit zegt toch al genoeg over die lui ? Moet je helemaal niet treurig over zijn.....wees blij dat je er nu al achter komt, nu is er tenminste geen schade voor je veulen. Gewoon verder zoeken naar een goed thuis voor 't ventje.
Ik snap je teleurstelling, maar eigenlijk moet je heel erg blij zijn !!
Es79 schreef:Mijn merrie ging ook zo afvallen toen het veulen ongeveer 2 maanden oud was! Zie ik dat mensen erbij schrijven, bijvoeren en alles, mijn merrie kreeg 8 kilo krachtvoer en hooi erbij en slobber, is gewoon niet tegenaan te voeren, dus ik herken het ''probleem' van de verkoper! Mijn advies: probeer je veulen er toch bij te laten, heel veel merries hebben dit probleem, mijn veulen heeft exact 6 maanden bij de merrie gestaan. Merrie was wel heel erg mager maar gaat nu na 4 weken weer helemaal goed!
Citaat:Gebrek aan opvoeding is niet te wijten aan het wel of niet bij moeder lopen, opvoeding krijgen ze in een kudde, van kuddegenoten, jong en oud, ieder dier heeft een grens en kan die grens duidelijk maken, dat is opvoeding!
Winkie schreef:Wat ik me afvraag:
De TS heeft met de koper afgesproken dat het veulen opgehaald wordt op een leeftijd van 3 maanden. Maar dit is dus al afgesproken dat het veulen +- 2 maanden was?! Waren er toen al medische problemen met de moeder? Ik zou er een 2de dierenarts na laten kijken ipv het veulen zo snel weg te halen.