Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Floob schreef:Wij hebben bij de manege 2 enorme opstapblokken (een van beton, de andere van hout). Ze moeten verlpicht gebruikt worden en ze zijn zo hoog dat je gewoon je been erover kan schuiven (zonder de beugel te gebruiken) zelfs op paarden van 1m78. Ik gebruik zelfs dit opstapblok als ik op een van de welsh A's moet rijden, gewoon op het eerste treedje staan.
wij leren onze paarden ook meteen dat er vanaf het opstapblok opgestapt wordt maar zorgen dat ze er ook aan gewend zijn dat we van de grond opstappen van beide kanten.
Ik kan op de meeste paarden vanaf de grond opstappen, maar ik doe dit alleen maar op een guitenrit als ik echt niet anders kan
hier een foto van de oude stallen met een van de grote opstap blokken (de kleinste)
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6422.jpg
) ik rijd een paard waar ik gewoon op kan stappen maar ik pak toch bijna altijd het krukje.. luiheid
Het is voor het paard toch ook veel fijner dat ik niet ff flink aan hem gehangen wordt?