Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

)
) 

met springen wel altijd, gewoon voor het idee. en buiten ook altijd. behalve op het grote weiland, dan is het zo lekker dat je even kan uitwapperen

)
Toen ik nog pony's reed waarvan ik wist dat ze minder snel schrokken, deed ik, zeker met dit weer, cap af.
eigen risico. Dainty_Bess schreef:Volgens mij denken mensen vaak alleen maar van "ach mijn paard is zo rustig, die doet niets, zet geen stap verkeerd" etc..
maar zijn ze dan echt te dom om te beseffen dat een paard ook kan struikelen of uitglijden ofzo??
En in zo'n situatie is de kans ook nog eens veel groter dat je paard óp je valt en dàn baal je dat je geen cap op had..of dat je met je hoofd juist op dat ene paaltje valt..
Maar goed..ik draag dus altijd een cap, ongeacht het paard waar ik op zit en wat voor weer het is
(nu nog wel ) Sizz schreef:Ik vind opmerkingen zoals 'mijn paard schrikt toch nooit' erg stom.![]()
Een paard is ook maar een beest en kan altijd schrikken.
Nog stommer vind ik het niet dragen van een cap.
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Als je relaxt aan het rijden bent en je paard springt wél een keer weg, dan kun je er soms raar af gaan. Meestal gebeurt er niks, maar je zal maar een keer wel met je hoofd ergens op vallen.
Dan had je die cap écht wel op willen hebben.
Ik draag dan ook altijd een cap.
Ten eerste omdat het bij ons verplicht is en ten tweede wil ik graag m'n hoofd heel houden.
Urielle schreef:Het is een vies, warm, zweterig ding dat ook nog niet lekker zit, dus ik zet hem, heel stom en eigenwijs alleen op op concours en bij onbekende paarden. Ben zelfs mijn driejarige aan het inrijden zonder cap, en ja, dat is dom.