Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amondi schreef:Over 1 ding ben ik het niet met je eens: de beweegredenen van een jury om te vragen naar de afstamming van een paard. Volgens mij zag hij gewoon iets byzonders de baan inkomen, een fijn,los swingend paard. Volkomen logisch dat hij even aan de hand van het vaderdier wil checken waarom dat zo is!
Dan kan je je wel opvreten als zo'n paard een WP rijdt, je zou ook eens met een schuin oog mee kunnen kijken waarom dit beest een 7 krijgt waar anderen een 6 scoren!
Marije_jiplover schreef:..... Uiteindelijk had ze met de staponderdelen (waar de onregelmatigheid niet opviel) net genoeg 6-en gescoord om op 152 uit te komen, en eigenlijk verbaasde mij dat, toen de punten waren opgeteld. Zo kun je dus wel een beeld hebben van dit wordt een verliespunt en dan kan het uiteindelijk, doordat je onderdeel voor onderdeel opnieuw beoordeeld toch nog iets hoger uitvallen.
)
nee ff serieus... die zitten er nou eenmaal vaak tussen tegenwoordig.. of anders wel 1 of ander aanstormend talent.. de nieuwe generatie crackjes...
* schrijver vertelde nl willem zijn geschiendenis en deze jury kon dat zeer waarderen.
maar echt geen springwonder is
afgezien van merel, die hetzelfde bloed aan mamas kant voert en daar heel goed mee uit de voeten komt.
maar dan heb ik er tenminste geen duizenden euro's voor neergeteld.. Citaat:@ judith. Als ik het goed begrijp zijn jullie wel verplicht om de combinatie erop te attenderen dat het paard niet goed loopt in de ring. Dan is de keuze aan de ruiter/amazone om te beslissen om ( indien de proef al bezig is) af te groeten of door te rijden. ( als je afgroet rijdt je ook een verliespunt). Correct me if i’m wrong.
Oke, dan ben jij een eerlijke jury wat betreffende de ápartere rassen ‘ maar het gebeurt toch ook nog te vaak dat een jury daar echt een opmerking over maakt. Die echt niet eerlijk jureren omdat dit ras ze niet aan staan…..
judithh schreef:Citaat:@ judith. Als ik het goed begrijp zijn jullie wel verplicht om de combinatie erop te attenderen dat het paard niet goed loopt in de ring. Dan is de keuze aan de ruiter/amazone om te beslissen om ( indien de proef al bezig is) af te groeten of door te rijden. ( als je afgroet rijdt je ook een verliespunt). Correct me if i’m wrong.
Oke, dan ben jij een eerlijke jury wat betreffende de ápartere rassen ‘ maar het gebeurt toch ook nog te vaak dat een jury daar echt een opmerking over maakt. Die echt niet eerlijk jureren omdat dit ras ze niet aan staan…..
Als je terug leest kun je zien dat ik dit getypt heb...
Ten eerste mogen wij als jury zijnde combinaties niet "uit bellen"' zoals jij dat zegt omdat ze onregelmatig zijn, wij zitten namelijk niet op de dierenartsstoel, we kunnen hoogstens zeggen dat het paard naar ons inziens niet helemaal rad loopt en je kunt daarbij de ruiter de keuze geven om wel of al dan niet te starten met als gevolg dat als je besluit wel de ring in te gaan, dat je punten niet al te hoog uit zullen vallen..
Ik zeg toch duidelijk dat wij de keuze aan de ruiter laten na dat hij/zij er op geattendeerd is dat zijn/haar paard niet goed loopt!
goed lezen, dan reageren!
liesje23 schreef:judithh schreef:Ik jureer niet zo heel vaak de A/B pony's, maar de keren dat ik ze heb ga ik ook niet sinterklazen, ook al zijn het dan van die lieve kleine ruitertjes. Hoe denk je dat die kleine ruitertjes die maar wat aan het freeweelen zijn reageren als ze straks ouder zijn en dan inneens tegen of aan een verliespunt zitten??
aldoende leert men..ook kinderen, en ja ik heb zelf ook een dochter die rijd en straks wil gaan starten, en dan zou ik het zelf het niet meer als normaal vinden dat ze beoordeeld wordt voor hetgeen wat ze doet, gaat het pet...ook geen punten...zo zit het nou eenmaal in elkaar..
Over het feit dat er onterecht verliespunten worden uitgedeeld kan ik alleen maar zeggen...onzin...een jury geeft geen lage punten en zeker geen verlies als het paard hem/haar niet aanstaat en de proef wordt verder correct uitgevoerd. Met welk paard je ook in de ring komt en het ziet er prettig en fijn gereden uit, daar kan geen ene jury op dat moment omheen...en mocht het zo zijn dat er binnen het jurycorps wel juryleden zijn die daar hun oordeel op af laten hangen dan zou ik dit niet correct vinden, hoewel ik het zeer betwijfel!!
Wat denk je van friezen/haflingers/fjorden, dat is de grootste groep die vaak benadeelt wordt.
Ik heb dat genoeg gezien op wedstrijd en ook genoeg protecollen achteraf gezien waarop stond waarom men in godsnaam met een fries de dressuurring in ging.
Een tijdje terug heb ik meegemaakt dat iemand dr protocol terug kreeg met een verliespunt ( deze proef is helaas niet gefilmd). Er stond op dat het paard onregelmatig liep en duidelijk geen plezier in het werk had. Dan had de jury de combinatie uit moeten bellen.
Daarbij stond het zo vermeld dat het gewoon associaal was. De betreffende persoon is naar de federatievertegenwoordiger gestapt, en ook hij keurde dit niet goed.... nu ligt er een officiele klacht tegen deze jury bij het knhs.....
En judith, jij denkt dat er geen jury's zijn die onterecht punten. Als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen. Zelfs in de Grand Prix zijn de juryverschillen enorm..... dus open je ogen!
want in mn post waar jij op reageerde vroeg ik of jullie dat verplicht zijn Kitty schreef:Wat starten er dan maar weinig bij jullie in de M1... Acht combinaties maar?
Lielle schreef:alleen is dan de vraag of de hoogste of de laagste jury gelijk had

Marije_jiplover schreef:Er zijn in de regio bij Liesje (ook mijn regio) wel een aantal juryleden die al voor een combinatie de baan is binnen gereden al vragen naar de afstamming van het volgende paard. En ik probeer dan ook vaak mee te kijken naar wat er gepunt wordt en dat kon ik ook niet altijd begrijpen. Maar goed, dat zijn ook weer niet alle juryleden, het zijn er een paar.

Alina schreef:
En dan kom ik aan met mijn springbloed x springbloed x springbloed, met niet dezelfde houding als mijn mede-starters (¾ Gribaldi's/Jazz/Flemmingh etc.