rijden jullie met of zonder cap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:53

thuis soms zonder maar het meeste met cap!

omdat ik zelf nu een 4 jarige pony heb en soms nogal pittig is...

Demini

Re: rijden jullie met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:12

ALTIJD MET!

Gevaar zit in een klein hoekje en ook het liefste paard van stal kan eens erg schrikken of zelf struikelen en vallen en ook dan kan je hersenletsel oplopen.
Ik rij zelf op een bijna 4 jarige en een 10 jarige die nogal pittig is en ookal heb ik een geweldige band met die 10 jarige, ik weet dat hij niet makkelijk is met rijden en heel af en toe gewoon ff de gekke 5 minuten kan hebben en dan ben ik blij dat ik een cap op heb, ookal ben ik nog nooit van hem af gevallen. Je zal net zien dat het gebeurt als je je cap niet op hebt!

Sterker nog, ik heb van de week besloten ook en bodyprotector aan te schaffen Mijn moeder heeft haar rug een keer gebroken toen ze voor de aller eerste keer op mijn braafste paard ooit stapte, dat was echt een goedzak, maar ze deed haar been omhoog om de beugel korter te maken en toen gaf hij een bokje en doordat ze in die houding zat kon ze haar even wicht niet houden en werd in die houding er vanaf gelanceerd en kwam recht op haar stuit op de grond. Hij had nog geen pas gelopen meet haar! En echt waar dit is het liefste paard ooit geweest (helaas in geslapen vorig jaar)
Het kan iedereen overkomen natuurlijk! Mijn moeder kan echt goed rijden, maar dit zag ook zij niet aankomen en dan is het snel gebeurt hoor!

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:27

Altijd met!;)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:50

op balou droeg ik nooit een cap.
Maar als ik eenmaal voor het eerst ga oefenen met rijden op mijn 3 jarige fjord doe ik er wel 1 op
En op vfreemde paarden zet ik er ook altijd wel 1 op

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:10

Sinds kort, altijd met.

( rare zin....)

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:12

Ik rij eigenlijk altijd zonder cap.... ik ben boven de 18 en maak zelf die keuze. mijn zusjes zijn onder de 18 en die mogen van mij niet op de pony zonder cap.

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:35

Paarden zijn dieren, en geeneen dier is te vertrouwen
ja wel, te vertrouwen, maar een paard kan ook zo ineens schrikken en dat je er vanaf kukelt.
Ik rijd zelf ook altijd met cap, ik rij dan ook op een FNRS manege, en op manege's is met cap rijden altijd verplicht geloof ik...

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:35

Laatste weken eigenlijk altijd zonder

susie_anne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:45

Ik heb 2 jaar geleden een ponytje ingereden.. Die heeft mij er toen een keer zo hard afgesmeete dat ik recht op mn kop terecht kwam.. dus echt verticaal baf plat op mn hoofd. En ja .. sinds toen rij ik eigelijk (bijna) altijd met cap. Mn eigen paardje vertrouw ik zo erg dat ik daar nog wel is zonder op waag. Maar ik was toen zo geschrokken!!

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:47

Bijna altijd zonder alleen niet als ik op een jong paard zit en als het nogal rumoerig weer is

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:51

Ik rij altijd zonder.. Op een ander paard niet ofzo maar op me eigen paardje wel.. weet wat hij in huis heeft zeg maar! Ja ok je weet nooit wat tie kan doen..

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:54

Ik rijd ALTIJD met... op de manege moet het en bij mn verzorgpony (eigenwijze shet ) is het wel zo handig... Ik voel me gewoon niet prettig als ik zonder rijd...

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:01

mij zie je NOOIT zonder cap rijden!!!!! bij mij is het gewoon standaard al ga ik naar mij pony om hem te berijden doe ik ALTIJD mijn cap op, want paarden zijn nou eenmaal vluchtdieren en al zijn ze ook zo mak elkpaard bokt wel eens of schrikt wel eens, en dan heb je misschien geen cap op als dat gebeurt en dan lig je daar te koekeloeren ..... ik denk ook dat je met cap op en dan valt en er gebeurt iets je beter bent verzekerd als dat je valt en je hebt geen cap op en er gebeurt iets dus ik rij echt NOOIT zonder cap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:01

Ik heb altijd een cap op!
Zonder een cap voel ik mij zelfs bloot

Ik draag een cap omdat ik maar 1 hoofd heb en die graag nog even heel wil houden.....

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:09

Ik vertrouw mijn paardje 100% en ben in geen 16 jaar van hem afgevallen, maar draag toch altijd een cap. Vroeger toen ik onder de 18 was (ben nu 28) moest ik het van mijn vader, anders mocht ik niet paardrijden. Daarna ben ik het altijd uit mijzelf blijven doen. Ik vind het een kleine moeite en als er iets gebeurt kan het je een hoop ellende schelen.

morrebokkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:13

schaam,schaam ik rij nooit met cap.niet met springen,niet met paarden in rijden ik weet het.. onbezonnen maar ,ja.doe het al zonder zo lang ik rij zal het wel nooit leren.maar voor de gene die wel met cap rijden,houden zo.

kiimxvinnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:15

k rijd altijd met cap,, al helemaal als k op mijn verzorg haf zit,, die gaat soms nog wel is aan de kletter

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:15

ik rij bijna altijd met cap
op die van mij áltijd, die kan ineens zo achterlijk doen dat ik al iets te vaak geluk heb gehad
verder kan ieder paard weleens struikelen dus ook daarom heb ik mn cap op, niet aleen op jonge/gekke/onbekende omdat ik dus niet weet wat ze doen maar meer omdat een ongeluk in zo'n klein hoekje zit
als ik op de manege een buitenrit begeleid heb ik hem altijd op, ik ben het niet verplicht maar de kids moeten hem wel op, dus dan vind ik dat ik het goede voorbeeld moet geven

reed vroeger altijd zonder cap, dacht er gewoon niet bij na en was het ook nergens verplicht, heb sinds 1,5 jaar last van een evenwichtstoornis en ook dat is een reden waarom ik hem nu bijna altijd op heb, ook als t paard niets verkeerd doet kan ik er nog afstuiteren

en na de zomr op mn 3 jarige ga ik met cap & bodyprotector(ookdit ivm mn evenwichtstoornis en door eerder rugletsel ivm ongeluk kan mn rug niet te veel hebben)

Thats_Me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:18

Altijd met cap, zelfs op het braafste paard. Er kan altijd iets gebeuren het zijn en blijven beesten.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:23

Whiz schreef:
Ik rij eigenlijk altijd zonder cap.... ik ben boven de 18 en maak zelf die keuze. mijn zusjes zijn onder de 18 en die mogen van mij niet op de pony zonder cap.

zou je dan niet beter zelf het goede voorbeeld kunnen geven?
ik vond dat zelf altijd zoooo dom overkomen, iemand verplichten ene cap op te zetten terwijl je het zelf niet doet
de kinderen in de lessen die ik meeneem naar buiten zeggen dat zelf ook als iemand voorop meegaat zonder cap "waar is jouw cap? jij kan ook vallen hoor!" of "waarom heb jij geen cap op, dan wil ik die van mij ook niet op" wat ga je ze dan voor zinnig antwoord geven? ik zet dus mn cap zelf ook gewoon op, anders kom je al niet overtuigend meer over

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:26

Nou, op mn eigen paard eigenlijk alleen als ik weet dat we keihard gaan galloperen als we naar buiten gaan en met het springen. behalve als het lager is als 1 m. daar zet ik niet speciaal mn cap voor op. verder rijd ik de andere paarden en de paarden op mn werk wel altijd met cap. want je weet maar nooit, en de enige de ik vertrouw is mn eigen merrie. vooral met die jonge paarden. ik vind een cap ook helemaal nergens na zitten, daarom heb ik hem nooit op op mijn eigen paard. maar omdat veiligheid en een wat langer leven toch wel iets belangrijker is, draag ik hem dus wel op de andere paarden. ben er met mn eigen paard eigenlijk mee gestopt toen ik een jaar of 18 was.
Laatst bijgewerkt door Noon op 12-04-06 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:29

ik rijd ALTIJD! met cap. ik rij niet meer bij een club maar gewoon thuis voor mezelf. rij ook geen wedstrijden meer dus het is meer een beetje hobbelen en buitenritten, maar heb altijd een cap op, ook als ik gewoon even een kwartiertje in het land ga hopsen. mijn paard is super braaf en ben er nog nooit afgevallen, maar het blijven dieren en kunnen dus een schrikreactie ergens van hebben. nu heb ik ook een jonger nichtje die (toen ik nog wel op een club reed) nog wel eens met mij meeging, dan wil ik haar niet het verkeerde voorbeeld geven door zonder cap te gaan rijden terwijl zij het van mij wel moet.

ow en ik krijg vrijdag eindelijk mijn nieuwe cap kan ik weer even vooruit

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:37

Soms wel soms niet, soms ga ik ook weleens op mn verzorgpony gewoon zonder zadel en zonder cap het land in, maar zodra ik merk dat ze fris is doe ik mijn cap wel op. op een manegeles ook altijd, anders krijg ik op mijn flikker (A) Op les met me VZ-pony tot nu toe wel, maar in de zomer niet denk ik, te warm/klef Ik ben trouwens wel een keer gevallen. lichte hersenschudding met cap

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:57

Ik draag hem altijd, heb ik hem niet bij , of sluetel van mn kast vergeten (overlaats) rijd ik niet of vraag ik een te gebruiken.
maandag had ik mn sleutel van kast vergeten vroeg aan vriendin (heeft dezelfde maat van cap) of ik hem mocht gebruiken.
ik had gesprongen, ben dan met pony en al gevallen, zit hier nu met verband rond mn duim. had ik haar cap niet gebruikt was het een stuk erger geweest!(van mn hoofd heb ik bij deze val nu geen last maar toch)
bij een vorige keer (was overkop met pony :| ) had ik toch wel hoofdpijn ! zonder cap,mss wel een lichte hersenschudding gehad..

Het is natuurlijk eigen keuze maar je ziet maar, zo een (voor sommigen) 'belachelijk lelijk ding' kan je leven redden!!
ik zou hem alleen even afdoen voor een foto maar dan wel als ik weet (zoals mn verzorgpony) dat hij/zij braaf is
Laatst bijgewerkt door Bino_Pino op 13-04-06 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:58

Met, tenzij het 40 graden is en ik stik van de hitte!