Vientje schreef:Op zich is het goed opgelost door gewoon Marion een aantal paarden nog wat te laten rijden (

), maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat er steeds mensen van hun paard gehaald moeten worden omdat ze er niet goed genoeg mee bezig zijn. Dat is voor de SNS ook niet leuk.
Nee precies helemaal mee eens. Ving afgelopen weekend toch een beetje "onvrede" op bij sommige mensen. Niet als echte kritiek, maar zo van jammer dat had beter gekund. Vandaar ook dat ik dit hier inbracht.
Citaat:
Bij Hipac hebben ze weinig ruiters die hoger dan Bb rijden, nou zegt het niveau waarop je rijdt wel íets over hoe je rijdt. Daar hoef je je niet op vast te pinnen, maar het is wel een mooie richtlijn. Ze wisten vantevoren dat ze (te) weinig losrijders zouden hebben én die ruiters ook niet van erg hoog niveau zijn. Ik vraag me dan af waarom ze niet vantevoren bijvoorbeeld mensen als Marion en Sabine gevraagd hebben of ze 1 of meer paarden voor hun rekening wilden nemen. Bij de viertallenwedstrijd is dat ook gebeurd, er zijn altijd wel mensen die dat willen doen en zo weet je tenminste zeker dat al je paarden fatsoenlijk losgereden worden.
Klopt heb je helemaal gelijk in. Weet dat we bij concorde daar ook paar keer voor gekozen hebben (Erik van hippo en Marion hebben bij ons ook wel eens losgereden bijvoorbeeld). Liever iemand van een andere vereniging erop dan paard niet goed losgereden hebben.
Volgens mij was ik overigens de enige van een andere vereniging die (vooraf gepland) mee ging losrijden. Moest aanvankelijk Bb finale paard, maar omdat degene die Ba finale paard zou doen zelf in finale moest zijn we omgewisseld. Prima hoor, maakt mij niet uit waar ik op moest dacht ik.
Alleen beetje jammer dat je dan achteraf van sommige hoort, waarom ging je niet op die bonte (La / Lb finale paard) dan was die wat beter losgereden. Tsja had ik dus niks over te zeggen.
Ik mag dan misschien wel Lb moeten starten officieel, ga alleen niet zeggen dat ik het dan perse beter had gekund. Maar goed was het er wel mee eens dat hij voor een Lb finale paard erg "zwak" werd losgereden. Best frustrerend dan als je toe kijkt....
Heb nu overigens ook heerlijk gereden hoor als was het wel even wennen om na paar maanden alleen ijslanders ineens op Grim te ziten;-)
Tosca vroeg mensen die mee wilden helpen, nou als ik kan kom ik dus wel;-)
Heb nu al bij heel aantal verenigingen (waarvan ik zelf niet eens lid ben) meegeholpen tijdens SO.....ff kijken zijn: Concorde / Chevaliers (4x), Hippo (4x), Hippeia (2x), CnC, Hipac
Citaat:
Ik was trouwens onder de indruk dat het echt een regel was dat je niet boven je startniveau mocht losrijden
Ja ik eigenlijk ook.....Die paar keer dat ik losrijders voor een SO moes tindelen heb ik er wle altijd zoveel mogelijk rekening mee gehouden. En idd wat hilde ook al zegt, als je weet dat iemand het bewuste niveau aankan, maar dat zelf niet start vindt ik wel dat dat moet kunnen. Het gaat er tenslote om dat het paard goed wordt losgereden, niet om welk niveau je ook daadwerkelijk hebt gestard toch?
Citaat:
*edit: wow, áls ik wat zeg zwam ik ook gelijk een A4-tje vol

Is geen zwammen toch, staan hele zinnige dingen in:-);-)!