Onwijs gezellig concours - Overmaasse ruiters 30/31 juli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: Onwijs gezellig concours - Overmaasse ruiters 30/31 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:46

Ik ga vanavond nog even naar de kur kijken
En dan morgen zelf aan het werk...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:01

Nou ik ben ook weer thuis.
Heb zonder stiften gereden en dat ging eigenlijk best. Hij was heel gespannen, maar hij liep wel heel braaf.

Mijn punten vielen alleen een beetje tege : 141 en 149.
Maar goed, mijn volgende wedstijd is weer binnen en dan gaat het meestal een stuk beter .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:51

Elaine schreef:
Nou ik ben ook weer thuis.
Heb zonder stiften gereden en dat ging eigenlijk best. Hij was heel gespannen, maar hij liep wel heel braaf.

Mijn punten vielen alleen een beetje tege : 141 en 149.
Maar goed, mijn volgende wedstijd is weer binnen en dan gaat het meestal een stuk beter .

Jammer Elaine, vooral omdat je er zelf een goed gevoel over had, maar goed dat is immers het belangrijkste! Wanneer start je weer dan?

Bij ons ging het wel goed, in de eerste ring zag hij alleen ineens gemaaid gras op de hekjes zitten, dan dat was natuurlijk heel eng, beetje rot ging de proef, had dan ook 153 punten.

Tweede proef voelde al veel beter aan, en daarmee was ik 3e met 162 punten, en heb dus mooi 30 euro kunnen scoren!!

Nog een vos over het terrein los zien rennen? Dat was de mijne.. hij wilde de trailer totaal niet meer in, heel vervelend, normaal loopt hij er gewoon in.

Even een compliment voor de velden, wat een giganstisch mooi terrein, en mooie velden, niet drassig, goed onderhouden, heel mooi!

Vond het wel aan nadeel dat ik erg lang moest wachten op de prijsuitreiking, normaal komen er wel tussenstanden te staan, dan weet je waar je aan toe bent, nu moest ik ruim 3 uur wachten, en ik zou het niet halen om mijn paard terug te brengen. Maar goed, het was dus de moeite waard

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:06

in welke klasse reden jullie?? Met welke juryleden ? Ik heb wel een schimmel over het springterein zien rennen. Die is volgens ooggetuigen na een paar rondjes gigantisch hard galopperen met een hoofstel aan zijn benen de vrachtwagen ingedoken en heeft daarbij allebei zijn voorbenen opengehaald....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:12

Ja die schimmel die hebben we nog geprobeerd tegen te houden, maar hij was aardig in paniek, want hij rende dwars door iedereen heen, hij wilde het trailerveld op rennen omdat hij tegen gehouden werd naar de grote weg, hij draaide te snel, en kwam dus op de stenen te vallen, zag er erg akelig uit met zijn achterbenen naar achteren gespreid. Hij was van Meursing volgens mij. Hij had geen hoofdstel om, ook geen halster of iets dergelijks, alleen een zadel.

Ik startte klasse B, Jury's waren Dhr. Wijsman (ik vond vrij laag gejureerd, ze 4e plaats had 156 punten, en de eerste iets van 161.. en Mevr.v.d. Wilk (erg fijn commentaar op de protocollen!)

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:06

my god, besef dat ik al dat commentaar op heb moeten schrijven ... Ik zag uit de verte die schimmel galopperen, en ik kreeg al kippevel.. Wat is jouw naam trouwens? Misschien kan ik me jou dan nog voor me halen

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:50

Hey iedereen!

Ik heb die schimmel ook gezien vanaf Monnie's rug, ging aardig fout zeg! Ik stond bij ring 1, dus zag hem de ring uitspringen en op z'n bek gaan.. zag er nie zo mooi uit

Ik heb met mijn eigen paardje Kendi echt super lekker gereden!! Voor het eerst kür op muziek en tevens voor het eerst Z1, dus was nogal spannend! Ik had in de proef 174 punten (nie slecht voor de eerste keer) en in de kür 24 punten (=60%) Dus ik ben dik tevreden! Hebben bokkers misschien nog foto's gemaakt van het concours??

Groetjes Kate

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:01

wow was jij dat meisje van 16 jaar ? Had ik het goed of deed jouw cd het aan het begin niet? Ik vond het een hele mooie kurr! Weet je misschien wat meer over de 1ste, 2e en 3e plaats? Er moest namelijk nog een kennis van mij rijden: marjan van veelen. Ik vond die kurr voor die van moniek van dijk ook heel mooi misschien weet jij wie dat was.. Jouw kurr was iig ook fijn om naar te kijken, je hebt een mooi paardje onder je kont hoor, geniet er maar van !!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:43

Gefeliciteerd allemaal met prijzen + punten..
En Kate jij natuurlijk ook, je kur zag er superrrrrrr uit echt heel netjes!!
Wie zijn er morgen allemaal? Om te starten en kijken?
Ik moet om kwart over 10 mn eerste proef rijden M1 pony's categorie C...
Oooh ik hoop zo dat het droog blijft

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 05:43

Het regent nu echt hard
Ik moet vandaag om 9.15 & 9.45 startten dus dat wordt 7.45 bij stal weg want we moeten er ohz heen...

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 06:48

HET IS DROOG
Gelukkig en hopen dat het droog blijft!!
Suc6 iedereen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:51

lizzy2 schreef:
my god, besef dat ik al dat commentaar op heb moeten schrijven ... Ik zag uit de verte die schimmel galopperen, en ik kreeg al kippevel.. Wat is jouw naam trouwens? Misschien kan ik me jou dan nog voor me halen

Shanna.. mijn paard heet Montano op wedstrijden, hij sprong in de achterste hoek weg, voor het gras dat op de hekjes zat.. een kleine vos ik startte in het creme. (tenminste, dat was in de eerste proef, volgens mij schreef jij dan bij de tweede proef)

Ik was nummer 9. Ik kwam in verzamelde galop de a-c lijn op om te groeten
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-05 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:02

Wat een pech voor vandaag met dat weer zeg!

Mijn dag was gister slecht , 2 proeven verknald met dressuur, punten vielen érg mee voor hoe ik gereden heb: 149 en 151, ik had ze rond de 140 verwacht . Met springen nog erger: 2 x uitgebeld

BTW tijdens mijn 1e dressuurproef waren de E en de B verwisseld. Ik was echt pislink op mijn vader, ik dacht dat hij mijn hele proef verkeerd aan het voorlezen was. Pas aan het eind van de proef ondekte ik het. Het laatste stukje van de proef heb ik over mogen doen. Maargoed dat was dus niet fijn rijden. Jury had er dus ook overheen gekeken met de ring inspecteren. En ja, mij was het ook niet opgevallen.
Gelijk maar gekeken hoe de letters in ring 2 stonden, en jawel, ook de E en de B omgedraaid.........

Ik heb dat paard idd ook nog los zien rennen, toen gingen wij net weer naar huis.

Iig leuke dag gehad, mooi terrein, en nog een zakmes er aan over gehouden alleen jammer dat ik zo slecht gereden heb.

Ps: herinner je mij nog lizzy? ik was de 1e in de B. jij zat heel de tijd te lachen

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:44

ben nu even bij iemand thuis droge kleren aantrekken

de baan was onwijs glad en heb zo'n beetje allebij me proeven verknald, maar kan ook niet te veel verwachten van onze eerste officiele wedstrijd

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:48

ShannaY: Ik heb je wel gezien, kan ook bijna niet anders.. Liep jouw paardje een beetje kort in de hals? Dat is dan het enige wat ik me kan herinneren ik heb ong 40 combies moeten schrijven, dus niet alles blijft hangen.. En owja dat ik tegen mijn instructrice zei dat ik het zoo mooi vind om in creme te starten ..

SharirBobby: Ja ik moest idd lachen toen jij binnenkwam .. Voor het eerst iemand van bokt herkent! Jouw vader kwam eerst bij ons vragen of de bordjes goed stonden ...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:03

ShannaY schreef:
Jammer [***], vooral omdat je er zelf een goed gevoel over had, maar goed dat is immers het belangrijkste! Wanneer start je weer dan?

Jah idd heel erg jammer, want ik dacht echt dat ik minsten 1 wp had. Maar vind het erg jammer van het commentaar. Er staat niets aan waar ik wat aan heb. Meestal staat er nog iets tussen van: probeer meer dit, of dit moet meer. Nu staan de fouten er, dus bijv: niet getoond. Terwijl ik zelf het idee heb dat ik dat wel heb gedaan.
Maar goed ik was tevreden dus vind het wel best. Was alleen beetje teleurgesteld, omdat ik er zon goed gevoel over had.

Ik start pas weer in September. Met het indoor seizoen ga ik weer wat meer starten, want binnen loopt hij iets relaxter en nu ziet het er nog gespannen uit.

Ik ga mee doen aan de selectie voor de indoorkampioenschappen. Is wel leuk en weer ervaring .

Ik wil proberen voor het nieuwe buitenseizoen de L1 in ieder geval uit te zijn en dus al op weg ben in de L2.

xx

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:15

rijd je l1 bij de paarden? Als je indoor rijd ben je iig niet afhankelijk van het weer .. En omdat je zelf zegt dat het dan beter gaat, zou ik daar maar van gaan genieten.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 15:59

Staan de uitslagen ook ergens online?
Ben wel benieuwd naar de punten van sommige...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:42

lizzy2 schreef:
ShannaY: Ik heb je wel gezien, kan ook bijna niet anders.. Liep jouw paardje een beetje kort in de hals? Dat is dan het enige wat ik me kan herinneren ik heb ong 40 combies moeten schrijven, dus niet alles blijft hangen.. En owja dat ik tegen mijn instructrice zei dat ik het zoo mooi vind om in creme te starten ..

Ja klopt, in de stap krijg ik hem er nog niet helemaal uit, en kropt hij zich snel op, stond ook op mijn protocol.. Hij heeft een vrij korte dikke nek, en het enigste probleem op het moment (altijd eigenlijk al geweest) is dat ermeer lengte in moet komen..

Ik had wel mooi een 8 voor de zuiverheid van de gangen

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:25

Ik heb voor het eerst gesprongen met mijn paard en ...... maar liefst 9 hindernissen gesprongen van de 21!!!! In het eerste parcours sprong hij boven op hindernis 3 en daarna kreeg ik 3 weigeringen op hindernis 4 en 6 en in het 2e parcours liep hij alleen maar te bokken en kreeg ik dus helemaal niets meer gedaan van hem en werd ik bij hindernis 4 uitgebeld.. Ik heb ook L2 dressuur gereden en daar had ik een supergevoel over, maar mijn punten vielen zwaar tegen: 150 en 158. Ik vond het wel een superleuk concours en we hadden gisteren superweer!!! Trouwens nog wel een hele gave foto van de fotograaf meegenomen van het springen. Die zet ik hier nog wel op.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 19:25

Mijn vader heeft voor het RD nog wat foto's gemaakt van de Kur. Volgens mij zitten er ook een paar van jou en Kendi bij Kate.. ik heb het kaartje even snel bekeken.Wat fijn dat het zo goed ging! Voor de rest weet ik niet precies wie het zijn, ik kan er wel s een paar plaatsen.
Weet iemand trouwens de uitslagen van de Kur en de Z?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:04

Zijn er over de hele dag van alles en iedereen foto's gemaakt?

Dan zou ik de foto's ook graag willen zien, ik was voor het eerst mijn digi vergeten ?!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:41

Mijn vader heeft er alleen een paar van Z gemaakt, omdat het voor de krant was, maar ik hoorde van mijn vader dat Marcel Knaapen er was, ikw eet niet of die van alles foto's heeft gemaakt.. www.paardenfoto.nl

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:07

Zoo ben ook al een paar uur terug
Wat een %^&*$ weer zeg pfff, de ringen waren amper te rijden.. spekglad
Maar ondanks dat deed Fleur het goed had 154 en 157 dus ben nu M1+4
En marsss ik heb jou geloof k gezien, blauwe regenjas?

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:24

Marcel Knaapen heeft gisteren alleen foto's gemaakt van het springen.