Ernstige zorgen over beleid KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:34

WWWiske schreef:
Die andere chips (losse botfragmenten) kunnen ze ook operatief makkelijk verwijderen, als je ziet wat een neurochirurg allemaal uit je hersenpan kan peuteren dan is een chip die 3 cm. in de hals zit niet zo heel moeilijk, de chip is absoluut verwijderbaar.
Daarnaast is die chip er natuurlijk om straks paardenbelasting te betalen Tong uitsteken

Oké, dit dreigt een ander topic te worden maar ik kán het niet laten nog 1 opmerking te plaatsen en dan gaan we weer on-topic. Knipoog Lachen

WWWiske, ik hoop voor jou dat de chip dan nog op de plek zit waar hij hoort te zitten. Verward

Morriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:45

Ik heb een vraagje, hoe lang heeft de KNHS deze structuur al? En is het ooit goed gegaan? Het FPS wil nl ook zo'n structuur er door drukken, alhoewel het nog een paar maanden geleden is afgestemd willen ze het in april weer op de agenda hebben. Als ik dit topic zo doorlees moeten we dus nooit aan een ledenraad met daaronder tig commissies.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:49

Kelan schreef:
Volgens mij alleen geen kampioenschappen op zondag.
Als ik het me goed herinner was dat een van de voorwaarden van de KNF voor de fusie (dankzij de grote druk/invloed van o.a de Gelderse Bond binnen de KNF)

Wie kan mij uitleggen wat het verschil is in het rijden van een kampioenschap of een 'gewone' ZZGP wedstrijd?

Lijkt erop dat er weer een 'dealtje' gesloten is dus..

Ik meen me te herinneren dat Jacob Melissen daar eens een columnpje over geschreven had??

@ morriaan

Nooit voor een ledenraad stemmen maar laat de leden zelf kiesrecht behouden!
Is mijn mening Schijnheilig

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:22

Citaat:
Ben je écht zo naiëf?????

En bedankt! Niet meteen op je achterpoten (pardon benen) gaan staan

Ik weet niet wie er hier nu naief is. (dat laten we ook maar in het midden)

Je kunt als paardensector niet je kop in het zand blijven stoppen. Er zal uiteindelijk een mestwetgeving moeten komen hoe vervelend dit zal zijn voor de paardenhouder. Ook de registratieplicht had niet uit kunnen blijven. We gebruiken hier met zijn alleen een klein stukje grond en dan kan het niet vrijheid blijheid blijven. Ook ik zal er niet blij mee zijn als ik een belastingaanslag krijg voor mijn paard. Waar ik wel blij mee zou zijn is dat als er een besmettelijke dierziekte onder paarden uitbreekt dat ze dan deze dieren en de mogelijke contactdieren kunnen opsporen en die behandelen (of in het ergste geval afmaken) zodat niet alle paarden ermee besmt zullen raken.
Mijn mening is dat de paardenmensen eens verder moeten gaan kijken dan hun eigen belang maar ook eens gaan kijken naar de hele sector. We zijn nu eenmaal niet aleen op deze aardkloot.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:45

pol013 schreef:
Waar ik wel blij mee zou zijn is dat als er een besmettelijke dierziekte onder paarden uitbreekt dat ze dan deze dieren en de mogelijke contactdieren kunnen opsporen en die behandelen (of in het ergste geval afmaken) zodat niet alle paarden ermee besmt zullen raken.
Mijn mening is dat de paardenmensen eens verder moeten gaan kijken dan hun eigen belang maar ook eens gaan kijken naar de hele sector. We zijn nu eenmaal niet aleen op deze aardkloot.

Klein vraagje maar: hoe wil je die contactdieren opsporen zonder dat je van ieder paard dat je tegenkomt het chipnummer registreert?

Ik bedoel als je ergens op een wedstrijd bent geweest konden ze je zowiezo al wel traceren net als dat je in de binnenbak van je club traint. Daarvoor ben ik dus geen chipregistratie nodig.
Dus hoezo is de registratie zo'n groot voordeel? Verward

Als ik met mijn paard in de trailer door half nederland richting Veluwe rijd, daar een buitenrit maak en weer terug ga weet geen mens wie ik ben, waar ik ben geweest of wat ik heb gedaan en of mijn paard is geregistreerd of niet, laat staan welk registratienummer hij zou hebben.
Dus ik kan je redenatie niet volgen.
Laatst bijgewerkt door Neverhere op 20-01-05 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjitske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:59

De nieuwe mestwetgeving zal z'n weerslag vinden bij alle paarden eigenaren. Daar was enig peil op te trekken, hoe en wat, echter dit staat nu weer op losse schroeven. Er zal heus wel wat gebeuren maar momenteel zijn ze bij het Min. v. Landbouw WEER druk doende om te zaken, welke nog niet uitgevoerd, opnieuw te herzien. Kortom vee- en of paardenboer, niemand weet nu nog hoe de hazen zullen gaan lopen.

Misschien een idee voor vele schrijvers hier op dit forum: schrijf al je ellende aan klachten op papier en stuur het naar de PVE (productschappen voor vee, vlees en eieren). Zij zijn toezichthouder op alle stamboeken incl. KNHS en zitten met grote regelmatig met al deze paardenclubs om tafel. De PVE behoort aan haar stutten te trekken wanneer er zaken totaal uit de hand lopen. Dit is absoluut geen heilige instantie want ook hier wederom "ons kent ons". Maar toch hier ligt je kracht om de boel op de helling te zetten. Des te meer ellende zij op hun bureau's krijgen des te beter. En ze hebben het op het ogenblik vreselijk druk met postzakken vol voor wat betreft het FPS dus gooi er met z'n allen zakken en zakken bij. Des te meer des te beter en misschien wel de enige manier om deze mamoet tanker bij te laten draaien.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:23

Citaat:
Als ik met mijn paard in de trailer door half nederland richting Veluwe rijd, daar een buitenrit maak en weer terug ga weet geen mens wie ik ben, waar ik ben geweest of wat ik heb gedaan en of mijn paard is geregistreerd of niet.

daar heb je gelijk in hoor. Het systeem is zeker niet waterdicht. Maar je moet ergens beginnen.
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n heftige gevolens bij de chip. Ik hoop aleen dat dit nu ook gaat bijdragen aan een veranderede regeling wat betreft medicijnen gebruik. (maar dit is een ander discussie)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:37

In sommige landen krijgen paarden ook een andere chip. Iemand bij ons op stal heeft een andalusier die uit spanje komt. Die heeft een andere chip, en er zijn maar een paar instanties/dierenartsen die voor deze chip een lezer hebben. Ook lekker handig. Mooi dat Tjitske zei dat de PVE toezichthoud op de KNHS. De eerste mail is al gestuurd, nu nog over mijn "paspoort-wijzigings probleem met de KNHS" maar er zal straks zeker nog een brief over de rest komen.

Morriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:54

Tjitske2 schreef:
niemand weet nu nog hoe de hazen zullen gaan lopen.

Waar heb ik die meer gehoord? Haha! Haha! Haha!

De PVE is inderdaad toezichthouder, en dat is de instantie waar je met je klachten heen moet. Het lijkt me niet dat ze van een enkele klacht van hun stoel komen, al zou dat wel moeten, een postzak vol wil nog wel eens helpen....

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:41

Fleurtje100 schreef:
In sommige landen krijgen paarden ook een andere chip. Iemand bij ons op stal heeft een andalusier die uit spanje komt. Die heeft een andere chip, en er zijn maar een paar instanties/dierenartsen die voor deze chip een lezer hebben. Ook lekker handig. Mooi dat Tjitske zei dat de PVE toezichthoud op de KNHS. De eerste mail is al gestuurd, nu nog over mijn "paspoort-wijzigings probleem met de KNHS" maar er zal straks zeker nog een brief over de rest komen.

Ook weer een van de leugens die ons op de mouw gespeld zijn over dat de chip zo makkelijk is om gestolen paarden te traceren..

Zoals je al stelt is de database van het chippen niet europees gekoppeld...

Als je weet welke reader bij welk stamboek hoort zal het je misschien lukken...

Anders

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:00

Gerrie schreef:
Ook weer een van de leugens die ons op de mouw gespeld zijn over dat de chip zo makkelijk is om gestolen paarden te traceren..

Zoals je al stelt is de database van het chippen niet europees gekoppeld...

Als je weet welke reader bij welk stamboek hoort zal het je misschien lukken...

Anders

Is niet eens landelijk gekoppeld heb ik in de paardenkrant gelezen eind vorig jaar!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:34

Dat het zo erg was dat wist ik niet Verdrietig

Kortom hoe 'geslepen' zijn die lui...

Of denk ik nu 'slecht' Verward

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:47

Gerrie schreef:
Of denk ik nu 'slecht' Verward

Daar maken ze het zelf toch naar??

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 23:57

Heeft iemand wel eens contact opgenomen met het KNHS en gevraagd waarom ze zo arrogant doen en er allerlei regels doordrukken terwijl er zoveel tegenstand onder hún leden is?

Oké, voor het woord arrogant kun je beter iets ander bedenken... zoals autistisch of zo Scheve mond

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 00:40

ranna schreef:
Heeft iemand wel eens contact opgenomen met het KNHS en gevraagd waarom ze zo arrogant doen en er allerlei regels doordrukken terwijl er zoveel tegenstand onder hún leden is?

Oké, voor het woord arrogant kun je beter iets ander bedenken... zoals autistisch of zo Scheve mond

Ik heb het ze nog niet direkt gevraagd...
Dat gaat er wel van komen

Die regels worden er alsnog onder het mom door gedrukt "omdat het van de verzekering moet...?"

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:57

Van Interpolis ja, de zusterorganisatie van de Rabobank ja.

En de verzekering zegt 'wij keren alleen uit als er is voldaan aan de regels van het KNHS' en de KNHS zegt: 'het moet van onze verzekering.'

Dat houd elkaar dus lekker in stand zo.

Wel errug doorzichtig zeg.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:11

ranna schreef:
Van Interpolis ja, de zusterorganisatie van de Rabobank ja.

En de verzekering zegt 'wij keren alleen uit als er is voldaan aan de regels van het KNHS' en de KNHS zegt: 'het moet van onze verzekering.'

Dat houd elkaar dus lekker in stand zo.

Wel errug doorzichtig zeg.

Haha! Haha!
Klinkt op zich wel logisch.
Maar neem nou het Rabo-Talentenplan en dan m.n. voor de dressuur ruiters. Die rijden op dat niveau met een hoedje Slim . En niet met een veiligheidshelm. Dat vindt Interpolis dus wel veilig? Dan spreken ze zichzelf een beetje tegen. Clown

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:54

Het is allemaal niet zo duidelijk en meten met twee (en zelfs meer) maten Verdrietig

Misschien toch maar switchen naar de WRAN?

Daar is het zo dat bij wedstrijden de (western) hoed moet, en bij de beginnersklasse de cap mag....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 16:54

Ik hoorde gisteravond iemand die vorig jaar naar een clinic was geweest waar Edward Gal, Anky, Tineke B. en nog wat anderen waren te rijden.

En wat denk je?
Ze moesten allemaal een veiligheidscap op Bloos!

Nu dragen ze dan allemaal microfoons dus lieten ze ook het publiek 'meegenieten' van wat ze daarvan dachten.
M.n. Tineke was 'not amused' en stak dat niet onder stoelen of banken.

Zonde dat ik daar niet bij was.

Ik wil niet veel zeggen, maar ze hadden mij de pot op gekunt. Wil wel een clinic komen geven maar wel op míjn voorwaarden zou ik hebben gezegd.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:54

Weet je nog op welk terrein/plaats dit plaatsvond?
Ik ben nl heel benieuwd wie die voorwaarde stelde!

Ik vind het wel 'grappig' dat Tineke not amused was maar een handtekening zetten voor de vrije keuze doet ze tot op hede niet Verward Huilen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:42

Helaas Gerrie, weet niet op welk terrein dat was.
Was een binnenbak als ik me het verhaal goed herinner.

Was één van de laatste keren dat Anky reed voordat ze haar zoontje kreeg.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:00

Zou je dat nog eens na kunnen vragen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 21:02

Was het Indoor Zeeland? Ik heb daarvan foto's gezien van Tineke met een helm.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:44

Zou best kunnen dat weet ik niet Verward

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:12

Zou die meneer Nico Verwer geen zin hebben een nieuwe paardensportorganisatie op te richten.

Nu hij bij het KNHS weg is heeft hij toch tijd genoeg? Tong uitsteken

Ik meld mij als 1e aan.

Maar alleen als ik mijn paard niet hoef te chippen, in het Z met hoedje mag rijden en het tenue blijft zoals het is. Geen gekke kleuren, of chaps, of zwaar gesponsord.

Waar woont de beste man? Hoe kan ik contact met hem leggen?

Zijn er meer die hiervoor voelen?