dressuurhoed zonder Z te zijn, jullie mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:48

Lijkt me prima.

Mocht ze met een getal komen, groter dan 0, dan moet je ven vragen om alle specifiek details...........

Mocht ze het getal NUL retourneren, dan gaan we dat getal gebruiken in de actie denk ik.
Tot zover durfde men daarop nog geen antwoord te geven geloof ik.......

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:55

Ik hoop op antwoord.
Maar kunnen er niet beter meerdere mensen mailtjes als deze sturen?
Dan moeten ze toch antwoorden.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:56

Kel2004 schreef:
... word al gauw de accomodatie aangeklaagd. Daar wil men vanaf en als je dan de cap verplicht, dan is de accomodatie niet (minder) aansprakelijk. Dit is dus een discussie die helemaal niets te maken heeft met eigen keus.

Juist wel. Want het argument aansprakelijkheid blijkt tot dusverre (vaste jurisprudentie) een wassen neus. Aansprakelijkheid is geen zwart/witte kwestie, je kan niet stellen: cap op = niet aansprakelijk. Het gaat om de zorgvuldigheidsplicht die een accomodatie en/of vereniging in acht dient te nemen. Oftewel... met goede voorlichting en -als het gaat om accomodaties- voorziening in goede faciliteiten (bv bodem) voldoet men daaraan. Een cap doet daar niets aan af en voegt er niets aan toe.

Ik heb het eerder gezegd: een aansprakelijkheidsclaim om de broek krijgen en daadwerkelijk aansprakelijk beschouwd worden zijn 2 totaal verschillende dingen!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:57

Even om op de titel te reageren, al is het een M-ruiter vind ik het niet storend ofzo. Maar in de b, of in de l vind ik het niet echt ''nodig''

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:59

yokie schreef:
Juist wel. Want het argument aansprakelijkheid blijkt tot dusverre (vaste jurisprudentie) een wassen neus. Aansprakelijkheid is geen zwart/witte kwestie, je kan niet stellen: cap op = niet aansprakelijk. Het gaat om de zorgvuldigheidsplicht die een accomodatie en/of vereniging in acht dient te nemen. Oftewel... met goede voorlichting en -als het gaat om accomodaties- voorziening in goede faciliteiten (bv bodem) voldoet men daaraan. Een cap doet daar niets aan af en voegt er niets aan toe.

Ik heb het eerder gezegd: een aansprakelijkheidsclaim om de broek krijgen en daadwerkelijk aansprakelijk beschouwd worden zijn 2 totaal verschillende dingen!

Jaaah maar kun je nagaan, jij weet dit toevallig, ik heb er geen donder verstand van. (velen met mij ook niet)
Dus dat gebruiken ze als excuus (en het werkt aardig)

Ookal is het een wassen neus

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:01

Natasja91 schreef:
Even om op de titel te reageren, al is het een M-ruiter vind ik het niet storend ofzo. Maar in de b, of in de l vind ik het niet echt ''nodig''

Heb je daar een argument voor?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:02

Kel2004 schreef:
Dus dat gebruiken ze als excuus (en het werkt aardig)

Precies.. En dat is zo jammer Knipoog

Kortom, we moeten meer aan voorlichting gaan doen!!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:04

yokie schreef:
Precies.. En dat is zo jammer Knipoog

Kortom, we moeten meer aan voorlichting gaan doen!!

Jij schijnt er verstand van te hebben! Maak je sterk ik steun je hihi Tong uitsteken Haha! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:17

Kel2004 schreef:
Jij schijnt er verstand van te hebben! Maak je sterk ik steun je hihi Tong uitsteken Haha! Haha!

Dat zeggen de meesten ook van het hoofdbestuur van de KNHS..........
Terwijl dat ook niets meer dan omhoog-gevallen bobo's zijn die niks liever doen dan een beetje handjes schudden en lintjes aanhangen........

en een ander een helm opdringen die ze zelf niet hoeven dragen omdat ze toch niet rijden..........

waar gaan we heen?
waar gaan we heen!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:34

CGJ12 schreef:
Dat zeggen de meesten ook van het hoofdbestuur van de KNHS..........
Terwijl dat ook niets meer dan omhoog-gevallen bobo's zijn die niks liever doen dan een beetje handjes schudden en lintjes aanhangen........

en een ander een helm opdringen die ze zelf niet hoeven dragen omdat ze toch niet rijden..........

waar gaan we heen?
waar gaan we heen!

De frustraties zitten wel diep he? Knipoog

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:35

pfff, gelukkig heb ik geeneens een hoedje. Ik rijd in de M2 gewoon met mijn IRH veiligheidscap, en dat ziet er ook niet onaardig uit. Tevens wel handig dat ik hem ook op kan met springen en SGW.
Als ik een hoedje zou hebben, dan zou ik het afschaffen van de regel ook balen vinden.
Wat de titel betreft: ik ben nog een beetje van de ouderwetse NKB-stempel. Daar droeg je pas een hoedje in de klasse Z. Dat vond ik wel meer charme hebben, omdat het tevens "onderscheidend vermogen" had.
Bij de NBVR mocht iedereen toen al in alle klasses een hoedje dragen.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:40

Bento1988 schreef:
pfff, gelukkig heb ik geeneens een hoedje. Ik rijd in de M2 gewoon met mijn IRH veiligheidscap, en dat ziet er ook niet onaardig uit. Tevens wel handig dat ik hem ook op kan met springen en SGW.
Als ik een hoedje zou hebben, dan zou ik het afschaffen van de regel ook balen vinden.
Wat de titel betreft: ik ben nog een beetje van de ouderwetse NKB-stempel. Daar droeg je pas een hoedje in de klasse Z. Dat vond ik wel meer charme hebben, omdat het tevens "onderscheidend vermogen" had.
Bij de NBVR mocht iedereen toen al in alle klasses een hoedje dragen.

Nou heb jij het over onderscheidend vermogen he. Dat zeggen ze nu dus ook, als je op hoog niveau rijdt ben je een voorbeeld voor de mindere ruiters. Dus wij moeten een cap op (het liefst tot lichte tour) omdat andere mensen ons zien als voorbeeld. Nou, snap jij het of snap ik het

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:52

Kel2004 schreef:
Dat zeggen ze nu dus ook, als je op hoog niveau rijdt ben je een voorbeeld voor de mindere ruiters. Dus wij moeten een cap op (het liefst tot lichte tour) omdat andere mensen ons zien als voorbeeld. Nou, snap jij het of snap ik het

En als ik lekker in het Z2 rond tuf staat er echt GEEN HOND te kijken hoor........ afgezien van opa of oma en een verdwaalde paardenkop..........
Zelfs niet op de Hippiade............. en al helemaal niet op vrijdag of de vroege zaterdagochtend...........
Voorbeeldfunctie noemen ze dat..........

Maar, o wee als Anky om een uur of 2 's middags een clinic geeft van 7 minuten met haar hoedje op.............
Dan is het zwart van de jonge Anky's en lijkt het wel of Robbie Williams staat op te treden..........

Walgelijk is dat.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:55

baas over eigen hoofd?? Wat mij betreft mag iedereen zelf weten wat ie op zijn hoofd wil zetten!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:01

RanouK schreef:
Heb je daar een argument voor?

Tja, als iemand een hoedje opheeft, verwacht ik daar meestal wel wat van. Ik vind het ook wel zoiets uitstralen.

En het is mijn mening, dat vind ik toch wel het belangrijkste argument altijd Haha!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:47

Gerrie schreef:
ow ja ?

weet je meer dan ik...

het is nog steeds een voorstel!

en als je een hoedje mooier vindt heb je dan al voor vrije keuze gestemd..??

ja nouja ik vind het dus geen zak uitmaken of je B of Z rijd.
het zegt mij niets.
je kan ook voor de 2e of 3e keer een paard uitbrengen terwijl je daarvoor al hoger gestart hebt. (moet je dan ook weer je cap op?)

heb geen zin om hier ruzie over te gaan maken.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:00

Nog steeds geen antwoord van het KNHS.
Vraag is te moeilijk zeker?

Natasja91 schreef:
Tja, als iemand een hoedje opheeft, verwacht ik daar meestal wel wat van. Ik vind het ook wel zoiets uitstralen.

En het is mijn mening, dat vind ik toch wel het belangrijkste argument altijd Haha!

Voor een eigen mening is er toch wel een argument nodig...
En als je meer uitstraling zou geven? Dan doe je het toch juist wel aan. Ik denk dat de meeste mensen toch heel wat anders denken wanneer er een hoedje word gedragen in B, en dat is denk ik niet dat deze ruiter een super proef gaat afleggen. Knipoog
Het is onzin, in de hoge klassen kunnen er net zoveel ongelukken als in de lagere klassen gebeuren. Of juist helemaal geen.
Het is erop of eronder.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:17

Er zijn meer ongevallen in de hogere klassen want:
- Dit kunnen paarden zijn met veel temperament, er komen zeer veel hengsten in de piste, de oefeningen kunnen zwaar, veel toeschouwers en blablabla...

Er zijn minder ongevallen in de hogere klassen want:
- Deze kunnen ruiters zeer ervaren zijn, zo ook de paarden en blablabla

Er zijn meer ongevallen in de lagere klassen want:
- Dit kunnen onervaren ruiters zijn, onervaren paarden en blablabla

Er zijn minder ongevallen in de lagere klassen want:
- Dit kunnen onervaren ruiters zijn maar dan wel met ervaren paarden, of dit zijn ervaren ruiters die met gemakt een onervaren paard kunnen rijden en blablabla

En zo kan ik eeuwig met mezelf discussieren
Mijn redes zijn er gewoon allemaal!
Geen combinatie is hetzelfde.

Daarom moet de keuze blijven...
Zodat we het dressuurbeeld kunnen behouden!

Want het voorstel niet laten doorgaan, betekent ook niet dat de cap word afgeschaft. Het blijft een keuze.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:10

RanouK schreef:
*knip*Daarom moet de keuze blijven...
Zodat we het dressuurbeeld kunnen behouden!*knip*

Ik vrees het ergste... Zij zijn groot en ik is klein!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 02:48

Voor de zekerheid ga ik in ieder geval mijn Duits alvast weer wat aanhalen......
Het schijnt dat er over de grens ook meer publiek komt kijken trouwens.

Nou ja........ liever 10 duitsers aan de kant dan 2 hollanders met en duitse herder zullen we dan maar zeggen.

Eerst even een "verein" uitzoeken.......
En het paspoort vernieuwen.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:34

trisca schreef:
Ik vind het gevaarlijk en eigenlijk bij de Z horen, ben ook blij dat het verboden wordt. Waarvoor is iedereen voor het dragen van een cap thuis en op concours waar het het meest gevaarlijk is, rijden ze met een hoedje?? Die beschermd wel erg weinig, of niet??

Tuurlijk moeten ze het zelf weten, maar mijn mening is dat in de B een cap verplicht moet zijn. In de M2 vindt ik het niet erg meer hoor. Het gaat mij vooral om de combinaties die stuurloos over het terrein scheuren met een hoedje Lips are sealed

nou en dat moet iedereen zelf weten en is een ieder zijn eigen vrantwording . Ik rij nooit met cap alleen paarden die net zadelmak zijn en anders niet
Het is gewoon zonde dat het hoedje er uit gaat want het hoort bij de Z
Die zouden toch op zijn minst op hun paard moeten blijven zitten
En ik rij B en ben 23 jaar oud
Heb ooit een paard gereden die bang was voor de cap dus dan maar zonder

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:36

didtje schreef:
Heb ooit een paard gereden die bang was voor de cap dus dan maar zonder

Haha! Haha!

Een hoedje mocht wel van het paard? Schijnheilig Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:21

horselover23 schreef:
:D Haha!

Een hoedje mocht wel van het paard? Schijnheilig Haha!

Strak argument *LOL*.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:59

Antwoord van de KNHS, maar geen denderend...

Citaat:
Geachte mevrouw Bellekens,

Naar aanleiding van uw e-mail wil ik graag van u weten waar u deze gegevens voor
nodig heeft.

Met vriendelijke groeten,

Annemarie Rietman - Koopman
Coördinator Accountmanager Wedstrijdzaken

Wat nu zeggen CGJ12?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:10

Gewoon de waarheid