DaniellevA Wint zz licht in Lisse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:06

Aimee schreef:
Eeehm... dank je, dat vind ik best leuk om te lezen.
Maarrrrr: die top instructeur en leerpaarden tot op het hoogste niveau heb ik gehad. Bloos!

Haha!:D:D

Maar Aimee, dat heb je niet vanaf je 8ste dag in dag uit gehad. Die begeleiding heb je natuurlijk op "latere" leeftijd gekregen en dan ook niet 10 jaar achter elkaar. En ik denk dat dat is wat Samsam bedoeld.......of heb ik het mis Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:10

Precies en ook alle mogelijkheden om juist wel wedstrijden te rijden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:22

Dat is natuurlijk zo, ik heb niet alle mogelijkheden van de wereld gehad. Toch had ik vanaf mijn 11de les van een GP-instructeur/ruiter/jurylid en hoe het ook gewend of gekeerd wordt; ik ben geen paardrijtalent.

Maar goed, dit topic ging over Daniëlle vA. Zij heeft wel vanaf jongs af aan de juiste begeleiding gekregen en de juiste paarden gereden. Ik heb haar bij mijn weten nog nooit in actie gezien, of ze talent heeft kan ik dus niet beoordelen, maar ze plukt nu in ieder geval weer de vruchten van haar goede opleiding. OK dan!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:30

Ik moest wel erg lachen om het stukje over tommie visser in de bit, dat zijn ouders niet rijk zijn en hem niet alles in de schoot geworpen wordt en dat hij het met hard werken moet proberen te bereiken.

verder staat in het stuk dat hij thuis wel de accomodatie heeft voor zijn paardengebeuren, hij hoofdzakelijk paarden rijdt die van hemzelf rijdt en hij dus weinig inkomsten heeft. Hij heeft les bij een top instructrice. En dat hij eerst niet met Blue Ocean overweg kon, maar dat zijn STALRUITER tot een doorbraak heeft gezorgt, hij is nu 20 en ik neem aan dat dat hij dus al een aantal jaar een stalruiter heeft.

Das is toch niet echt mijn voorstelling van iemand die het zonder hulp/geld moeten redden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:37

Samsam schreef:
Das is toch niet echt mijn voorstelling van iemand die het zonder hulp/geld moeten redden.

Haha!:D:D

Dat was ook mijn reactie op het artikel. Dat hou ik echter altijd maar een beetje voor me, omdat mensen gauw denken dat ik dat uit afgunst en/of jaloezie zeg.

Natuurlijk moet zo iemand als Tommie Visser er hard voor werken om de top te bereiken, maar hij heeft wel degelijk een super kruiwagen.

Overigens beweerde Wendy van der Helm laatst ook geen kruiwagen te hebben om de sport te bedrijven, dan gaat er bij mij toch weer een lichtje branden dat sommige mensen ècht niet weten hoe de wereld in elkaar zit.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:44

Mijn instructrice uit mijn ponytijd die moest het echt op eigen kracht doen. Ze woonde in een rijtjeshuis, pa en ma deden aan ateletiek en vonden de paarden maar niets. Dus ze heeft jaren ponies en paarden voor anderen gereden, ook voor van Norel. Toen heeft ze al wat ZZGP ervaring opgedaan. Een jaar of wat geleden heeft ze wat voor zichzelf gekocht (met vriend) en nu start ze ook weer ZZ-zwaar. Ze werkt nog steeds voor (volgens mij) 32 uur per week bij een baas (niets met paarden). Daar heb ik heel veel respect voor en ik ben er van overtuigd dat die meid met wat meer hulp al veel verder was geweest.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:52

Aimee schreef:
Overigens beweerde Wendy van der Helm laatst ook geen kruiwagen te hebben om de sport te bedrijven, dan gaat er bij mij toch weer een lichtje branden dat sommige mensen ècht niet weten hoe de wereld in elkaar zit.

OK dan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:56

Aimee schreef:

En toch weet ik heel zeker dat ik geen paardrijtalent ben!

Blijkbaar ook iets minder IQ dan ik als voorwaarde in gedachten had.......
Jij bent namelijk de zoveelste die mijn redeneringen omdraait !

Ik heb een aantal voorwaarden neergezet die aanwezig zouden moeten zijn voor de factor "talent".
Dat de aanwezigheid van die voorwaarden ook in talent resulteert heb ik nooit gesteld........

Zeker een matig 6-je voor wiskunde en logica....... Knipoog
Maar het zij je vergeven hoor...

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:09

missmuts schreef:
Danielle, niets persoonlijks, maar ik gebruik je als voorbeeld Lachen :

Het had van doorzettingsvermogen getuigt als Danielle nu weer gewonnen had op een paard dat zijzelf 'geregeld' zou hebben...

Dat heb ik ook zeker zelf geregeld, en als ik niet meer had paard gereden of met paarden die ik trainde (van andere mensen) bij Coby gelest had, dan had ik nu zeker niet op Pasteur kunnen en mogen rijden. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:10

CGJ12 schreef:

Zeker een matig 6-je voor wiskunde

Daar gaat mijn droom................. Verdrietig

Haha! Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:21

DaniellevA schreef:
Dat heb ik ook zeker zelf geregeld, en als ik niet meer had paard gereden of met paarden die ik trainde (van andere mensen) bij Coby gelest had, dan had ik nu zeker niet op Pasteur kunnen en mogen rijden. Knipoog

Da's ook weer waar..........
maar wél op Idool en tijdens de zwangerschap misschien ook wel op...........ehhhhh.......... laat ook maar.Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:42

CGJ12 schreef:
Dat de aanwezigheid van die voorwaarden ook in talent resulteert heb ik nooit gesteld........

Mooi, dan zijn we het daarover eens!

(dat was precies de reactie die ik van je wilde krijgen, neem aan dat je bovenstaande uitleg even vergeten was erbij te zetten. Zeker een matig 6-je voor retorica.... maar het zij je vergeven hoor... Knipoog:D )

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:44

DaniellevA schreef:
of met paarden die ik trainde (van andere mensen)

Van die vervelende varkens ook nog Haha! Muziek! with a little bit help from my friends Muziek! Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:53

Aimee"]
[size=18]
En toch weet ik heel zeker dat ik geen paardrijtalent ben! [/size]
[/quote]
Lees ik naderhand in je profiel:
[quote="Aimee schreef:
.................Ik heb op verschillende gerenomeerde en bekende stallen gewerkt, o.a. als stalruiter op een internationale dressuurstal in Duitsland. Ik ben gediplomeerd instructrice (ORUN basisinstructeursdiploma), maar heb vooral veel praktijkervaring met lesgeven. Ik heb de Eignungstest voor Warendorf gedaan,
waarna ze me graag op verschillende stallen wilden hebben
.........

Heb ik wel een idee waarom en waarvoor............... Haha!

(ja, je schrijft het zelf........ Knipoog)

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:08

Wouter24 schreef:
Van die vervelende varkens ook nog Haha! Muziek! with a little bit help from my friends Muziek! Knipoog

Ja dat is ook waar Wouter dat zijn we ook niet vergeten Ach gut OK dan!

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:19

CGJ12 schreef:
maar wél op Idool en tijdens de zwangerschap misschien ook wel op...........ehhhhh.......... laat ook maar.Knipoog

Is Sjef ook zwanger dan?? Haha!

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:33

stormpje schreef:
Is Sjef ook zwanger dan?? Haha!

Nee die heeft de poeperij gekregen van de gebak bij coby

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:34

temkey schreef:
Nee die heeft de poeperij gekregen van de gebak bij coby

Wat zat erin dan?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:39

Levy schreef:
Wat zat erin dan?

Laxeermiddeltje voor het stalpersoneel.....

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:41

Dat waren Petit Parafine Fours....

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:49

CGJ12 schreef:

Dan koop je een paard, Pasteur is niet mijn paard. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:51

Wanneer kom je weer in actie op het wedstrijdterrein Danielle?

DaniellevA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:54

Aankomende zondag in Didam, en dan tot half December niet. Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:54

DaniellevA schreef:
Dan koop je een paard, Pasteur is niet mijn paard. Knipoog

Nóg niet.............
Wacht maar tot je 70% scoort bij de YR.......... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:55

DaniellevA schreef: