[poll] "Dresuur is te koop"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

"Dressuur is te koop"

Mee eens
164 (73%)
Mee oneens
58 (26%)

Totaal aantal stemmen: 222

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:19

Ik ben eens met de stelling. Ik zie regelmatig voorbeelden hiervan. Maar je hebt ook mensen die gewoon ECHT niet rijden kunnen, die vallen vanzelf door de mand...

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:40

Rudy schreef:
Je kan met een goed paard en een slechte ruiter heel ver komen.

Wat is ver?

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:12

ik ben het er mee oneens! een goede ruiter kan ook met een niet zo goed paard ook in de Z komen. Maar ze hebben meestal wel een paard met talent, en daar hebben ze dan weer voorsprong mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:26

Is Z vandaag al hoog?
Bij mij komt dat daarna pas Haha!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:25

runningkawa schreef:
Is Z vandaag al hoog?
Bij mij komt dat daarna pas Haha!

Voor jou is het wat anders. (Jij was toch Z?)
Maar voor ruitertjes die nog niet verder geweest zijn dan L zullen het hoger vinden.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:29

Ik ben het eens met de stelling.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:32

Ik ook.

lilalona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:49

ik vind echt niet dat dressuur te koop is. je kan nog zo'n goed paard hebben maar als je er zelf niets van bakt kom je er niet hoor! je komt waarscheinlijk zo door de B en L maar richting de M en Z zal je toch echt wel wat moeten kunnen om je paard zo te precenteren dat je puntjes waard bent! Vingers aflikken

sam_kiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:57

Ik ben het helemaal met Lilalona eens! Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:04

Als jij een leuk paard onder je kont krijgt en elke dag les krijgt van een toptrainer, dan kom je een heel eind hoor.... zie ondergetekende Haha!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:12

Ja, maar is het in principe mogelijk om met een ''gewoon'' goed paard en ''gewone'' goede trainer tot zeg maar Prix ST. komen?
En ik meen niet op 1 2 3

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:18

quote="Suzanne F."]Klopt maar ze komen wel een heel eind in de goede richting! Zo zie ik zelfs weleens mensen ZZGP rijden. Weleenswaar niet voor megahoge punten maar ze zijn daar gekomen puur omdat ze het "gekocht" hebben. Super paard en dagelijkse super begeleiding. Zodra het paard niet fijn loopt stapt de trainer erop en zaterdags wordt er weer een wedstrijd gereden.

Hoe weet je nou of die mensen dagelijks super begeleiding hebben. Dat hebben alleen mensen als Anky. Ze zullen heus niet 5 dagen per week de trainer erop zetten, want het goede gevoel wat de trainer kan krijgen met het paard, moeten zij er dan ook maar weer uit zien te rijden. Het lijkt mij dat als je ZZ zwaar rijdt, je toch ook wel een goed doorzettingsvermogen en gevoel hebt en niet gewoon zo gemakzuchtig bent als jij het hier zegt. ZZ licht is wat anders. Daar rijden ook wel mensen mee die de punten in het Z2 al nauwelijks bij elkaar konden krijgen.[img][/img][/quote]
Laatst bijgewerkt door AnneG op 03-11-04 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:20

RanouK schreef:
Ja, maar is het in principe mogelijk om met een ''gewoon'' goed paard en ''gewone'' goede trainer tot zeg maar Prix ST. komen?
En ik meen niet op 1 2 3

GEWOON is niet goed genoeg. Uitzonderingen daar gelaten.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:22

Tyrza schreef:
GEWOON is niet goed genoeg. Uitzonderingen daar gelaten.

Maar goed ook eigenlijk.
Anders zou zowat iedereen zo ver raken.
En dan is er toch niets aan?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:27

Precies, de uitdaging moet er blijven, toch? Daarom is het zo knap dat de toppers uit de paardensport met een nieuw paard het toch weer zo ver schoppen Knipoog

Mayraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:22

Hallo,

Je denkt toch niet dat salinero & bonfire uit zichzelf zo mooi lopen.
Als iemand die pas B rijd een L proefje op Bonfire lijkt zal bonfire niet zo heel mooi lopen.Kortom dresuur is niet te koop (mijn mening)

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:25

verzorgpony schreef:
Hallo,

Als iemand die pas B rijd een L proefje op Bonfire lijkt zal bonfire niet zo heel mooi lopen.Kortom dresuur is niet te koop (mijn mening)

...en niet iedereen heeft het talent van Anky....

Uitzonderingen bepalen niet de regel. Er zijn meer ruiters die blijven steken dan degenen die doorstromen.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:13

verzorgpony schreef:
Hallo,

Dat hangt er vanaf, stel nu dat die iemand die pas B rijd toch heel goed kan rijden. (Je hoeft niet persé wedstrijden te rijden om heel goed te zijn).
En misschien is Bonfire al zo ervaren, dat hij wel grotendeels uit zichzelf mooi loopt.
Want het is toch al bewezen, een amazone met een paard van miljoenen euros die zonder moeite GP word. En dan niet met een onervaren paard kan omgaan...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:17

RanouK schreef:
En misschien is Bonfire al zo ervaren, dat hij wel grotendeels uit zichzelf mooi loopt.

Ik denk niet dat de gemiddelde landelijke ruiter met Bonfire om kan gaan...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:50

Deels ben ik het hier mee eens. Je koopt een goed paard, goede dressuurlessen enz. enz. Met een "karrenpaard" kom je nooit zo hoog als met een paard dat GP kan starten.
Maar geldt dit niet voor veel sporten? Springen zaldit toch ook gelden? (een vraag hoor, dus niet 30 mensen die op me springen!) Je koopt een goed paard en als je zelf genoeg lef hebt zal je verder komen dan het bovenstaande "karrenpaard". Of zeg ik nu ietsheel verkeerds? Ik spring van mezelf niet, dus dit is misschien een verkeerde veronderstelling. Maar zo zieik het toch..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:51

dat denk ik zeker. Een ervaren springpaard met veel inzicht is nou eenmaal makkelijker rond te sturen dan een groentje van 4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:17

En een paard met flink springvermogen red zich nog uit een benarde situatie omdat de ruiter het verprutst qua aanrijden.
Een paard met matig springvermogen zou dat misschien wel voor je willen oplossen, maar heeft de kracht en behendigheid niet.

(spreek uit ervaring als klungel springer Lachen )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:17

runningkawa schreef:
En een paard met flink springvermogen red zich nog uit een benarde situatie omdat de ruiter het verprutst qua aanrijden.
Een paard met matig springvermogen zou dat misschien wel voor je willen oplossen, maar heeft de kracht en behendigheid niet.

(spreek uit ervaring als klungel springer Lachen )

dan ben je erg blij met een handig sterk paard Haha!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:41

uhh... best lastige stelling... Scheve mond
Ik denk dat een deel van je succes in de paardensport wel te koop is.
Zowel bij het springen als bij de dressuur.
Met een duur goed gereden pony/paard dat veel kan gaat het vaak wat makkelijker dan een goedkope(re) pony/paard dat nog niets kent, of verreden is...
En als je veel les hebt van goede intructeurs en instructrices zal het ook wel iets makkelijker gaan.
Niet iedereen heeft daar de mogelijkheden voor.
Maar het is toch ook een beetje de uitdaging zo ver mogelijk te komen met je pony/paard die je ergens vandaan hebt geplukt, nog niets kent en soms hele rare acties heeft..??
Dan kun je denken: goh, nou dit heb ik tenminste al voor elkaar gekregen en dat is niemand nog nooit eerder op deze pony gelukt.
Je leert er veel van. Maar evengoed leer je veel van een paard of pony die al wat kan...
Als je begint met rijden is het misschien handiger om op een pony/paard te beginnen die al wat kan, maar als je daarna een paard/pony krijgt die onervaren is kan dat wel extra moeilijk zijn.

Het gaat er toch uiteindelijk om dat je plezier hebt van het paardrijden.
En hoe je daar plezier in krijgt zal verschillen per persoon.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:43

owjah en ff over bonfire en salinero...
ik denk dat als daar zomaar iemand op gaat zitten die er niet aan gewend is getrakteerd wordt op een hapje zand Tong uitsteken