Nicky1963 schreef:Ik mis een veilige en doeltreffende manier om te voorkomen dat paarden in hun waterbakje/voerbak poepen.
Ik heb ook een beruchte waterbak poeper, en na de verhuizing werd hij een voerbak poeper. Uiteindelijk bleek de oplossing er in te zitten dat de waterbak en de voerbak voor hem op de verkeerde plek hingen. Hij heeft vaste gewoontes zoals waar hij slaapt (het moment dat het voerbak poepen plaatsvind) en door hem op de camera te bekijken kwamen we daar achter. Nu voerbak verplaatst en het probleem was opgelost. Maar sinds afgelopen zomer heb ik de stal s nachts niet meer dicht en kan hij in en uit lopen naar wil, en hij blijkt heel erg zindelijk te zijn en 's nachts voor al zijn poepen naar buiten te gaan en ze in dezelfde hoek van de paddock te dumpen.
Dus oplossing als je situatie het toelaat: een uitloopje maken of anders je voer/water bak verplaatsen.
ik heb al wat gehoord... en de opleiding ervoor (als je ervoor kiest om die extra te volgen) is ook best duur. Maar tegenwoordig bestaat ook gewone lijm die de mensen bijna zelf kunnen plakken
de tubjes die op secondelijm lijken. (Gaat wel neit met elk beslag)