Waar lopen jullie tegen aan in de paardenwereld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:24

Nicky1963 schreef:
Ik mis een veilige en doeltreffende manier om te voorkomen dat paarden in hun waterbakje/voerbak poepen.

Ik heb ook een beruchte waterbak poeper, en na de verhuizing werd hij een voerbak poeper. Uiteindelijk bleek de oplossing er in te zitten dat de waterbak en de voerbak voor hem op de verkeerde plek hingen. Hij heeft vaste gewoontes zoals waar hij slaapt (het moment dat het voerbak poepen plaatsvind) en door hem op de camera te bekijken kwamen we daar achter. Nu voerbak verplaatst en het probleem was opgelost. Maar sinds afgelopen zomer heb ik de stal s nachts niet meer dicht en kan hij in en uit lopen naar wil, en hij blijkt heel erg zindelijk te zijn en 's nachts voor al zijn poepen naar buiten te gaan en ze in dezelfde hoek van de paddock te dumpen.
Dus oplossing als je situatie het toelaat: een uitloopje maken of anders je voer/water bak verplaatsen.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:27

Een schrikdraadapparaat dat werkt op de normale batterijen van handwerktuigen zoals schroefmachines enz.
Bv van het merk makita.
Ze hebben al grasmachines, haagscharen, bladblazers ... nu nog een "koewachter" a.u.b.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:37

pjer schreef:
Nicky1963 schreef:
Ik mis een veilige en doeltreffende manier om te voorkomen dat paarden in hun waterbakje/voerbak poepen.

Ik heb ook een beruchte waterbak poeper, en na de verhuizing werd hij een voerbak poeper. Uiteindelijk bleek de oplossing er in te zitten dat de waterbak en de voerbak voor hem op de verkeerde plek hingen. Hij heeft vaste gewoontes zoals waar hij slaapt (het moment dat het voerbak poepen plaatsvind) en door hem op de camera te bekijken kwamen we daar achter. Nu voerbak verplaatst en het probleem was opgelost. Maar sinds afgelopen zomer heb ik de stal s nachts niet meer dicht en kan hij in en uit lopen naar wil, en hij blijkt heel erg zindelijk te zijn en 's nachts voor al zijn poepen naar buiten te gaan en ze in dezelfde hoek van de paddock te dumpen.
Dus oplossing als je situatie het toelaat: een uitloopje maken of anders je voer/water bak verplaatsen.

Dat is een mooie oplossing.
Voor mijn jaarling, de langs de rand-poeper, heb ik de waterbak al op diverse plaatsen neergezet. Het heeft niks geholpen. Ze staat met mijn andere jaarling in een heel grote box met voerhek. Ik heb ook de waterbak achter het voerhek gehad en toen dachten de dames dat hun hooi een koekje was dat zij in de thee (waterbak) moesten dopen.
In het voorjaar gaan we een paddock aan de stal maken, dan kan ik misschien de waterbak buiten neerzetten/ophangen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:48

koend schreef:
Een schrikdraadapparaat dat werkt op de normale batterijen van handwerktuigen zoals schroefmachines enz.
Bv van het merk makita.
Ze hebben al grasmachines, haagscharen, bladblazers ... nu nog een "koewachter" a.u.b.

Het punt daarvan is dat de meesten niks meer zelf kunnen en alles op maat moeten inkopen.

Apparaat op gewone (auto)accu's bestaat al een eeuwigheid en langer, wat is daar mis mee?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:57

Nicky1963 schreef:
O, en ik mis een databank waarin alle medische gegevens van paarden opgeslagen worden door dierenartsen, zodat het gesjoemel in handel van afgekeurde c.q. voor het doel ongeschikte dieren afgelopen is. Zodat het niet meer mogelijk is om over de rug van een ongezond paard geld te verdienen en het arme paard en een nieuwe eigenaar te duperen.

Oh ja een hele goede! Dit zou zo veel ellende kunnen voorkomen. Inderdaad zichtbaar voor dierenartsen, die het dan kunnen opzoeken als je ze bv vraagt om advies of een aankoopkeuring. Enige gevaar is dan wel dat ik ook wel zie gebeuren dat er mee gesjoemeld gaat worden. Je dierenarts betalen om iets niet in een dossier te bewaren, of dat mensen er geen dierenarts meer bij halen uit angst dat iets geregistreerd wordt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:03

XladyX schreef:
Nicky1963 schreef:
O, en ik mis een databank waarin alle medische gegevens van paarden opgeslagen worden door dierenartsen, zodat het gesjoemel in handel van afgekeurde c.q. voor het doel ongeschikte dieren afgelopen is. Zodat het niet meer mogelijk is om over de rug van een ongezond paard geld te verdienen en het arme paard en een nieuwe eigenaar te duperen.

Oh ja een hele goede! Dit zou zo veel ellende kunnen voorkomen. Inderdaad zichtbaar voor dierenartsen, die het dan kunnen opzoeken als je ze bv vraagt om advies of een aankoopkeuring. Enige gevaar is dan wel dat ik ook wel zie gebeuren dat er mee gesjoemeld gaat worden. Je dierenarts betalen om iets niet in een dossier te bewaren, of dat mensen er geen dierenarts meer bij halen uit angst dat iets geregistreerd wordt.

Joh, dan vullen we toch gewoon niks in en gaat behandeling onderhands. Weet je nog steeds niks.

Ik moet de eerste database nog tegen komen die zichzelf vult.....

VogeltjeM

Re: Waar lopen jullie tegen aan in de paardenwereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:30

Van mij mag positieve bekrachtiging, net als in de hondensport, een plek krijgen in de verschillende wedstrijdsporten met paarden. Het toestaan zou imo al een groot verschil maken.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:47

Vergis je niet; het is om in te kopen ook duur. En mogen wij als hoefsmeden/bekappers ook thuis komen met een net loon (net als de rest van NL).[/quote]

Ben BE en zelf ook smid/bekapper en weet zeker dat inkopen ervan duur is. Maar betekend niet dat het woekerprijzen moeten zijn soms :') ik heb al wat gehoord... en de opleiding ervoor (als je ervoor kiest om die extra te volgen) is ook best duur. Maar tegenwoordig bestaat ook gewone lijm die de mensen bijna zelf kunnen plakken :j de tubjes die op secondelijm lijken. (Gaat wel neit met elk beslag)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

aaadtjee schreef:
Hoihoi,

Voor mijn school moet ik een onderzoek doen waar mensen tegen aan lopen in de paardenwereld, of wat nog ontbreekt. Daarom ben ik benieuwd: wat zijn dingen waar jullie in het dagelijks leven met paarden tegenaan lopen of wat missen jullie nog aan producten of oplossingen? Alle ideeën, groot of klein, zijn welkom!

En, hoe bevallen de bijdragen tot nu toe? Kun je er iets mee?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Goed koud beslaan is moeilijker dan met branden.
En er zijn maar weinig mensen die dat echt kunnen.
Denk wel dat er verschillende zijn die wel denken dat ze er een "ijzer" onder kunnen plakken.

En het "promoten" van met bepaalde lijm kunnen mensen het thuis bijna.
Breng aub de overmoedige niet op die gedachte. :+