Twijfel bij aankoop paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Babootje schreef:
meggiemeg schreef:
Geeft mij altijd het gevoel van onder druk zetten als mensen daar mee beginnen. Als ik een paard zou moeten verkopen en ik had een goed gevoel bij iemand was mij dat waard om op te wachten.
TS voor jou heeft het zo moeten zijn, er zal vast een paard op je pad komen wat past.

Als verkopers bij mij beginnen met er zijn nog meer geinteresseerden en je moet wel snel beslissen ben ik er al klaar mee. Dan houden z m maar. Een paard is geen black friday aanbieding. :D :D

Vroeger kreeg je meer tijd maar tegenwoordig is het inderdaad vaak meteen beslissen anders zijn ze weg.Ik snap de verkopers ook wel. Als ze hem voor je vasthouden gebeurt het toch heel vaak dat de koper-in-spe niets meer laat horen of een andere koopt.

pmarena

Re: Twijfel bij aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Je weet toch nooit of het onder druk zetten is of gewoon een goed bedoelde 'heads-up' van joh iemand is je voor zoals het er nu uitziet.

Verkoper heeft idd. groot gelijk om paard gewoon te verkopen aan degene die het meest de indruk geeft hem graag te willen. Wie weet is die ander wel helemaal heppiedepeppie met het dier en dan is dat toch een betere keuze denk ik dan.

En dan is er voor TS vast wel een betere match ergens een keer :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:38

Twee weken is ook wel lang om te wachten op een keuring. Toch zeker omdat het impliciet betekent verkocht onder voorbehoud. Ik denk dus niet dat het zozeer onder druk zetten is, maar wel een verkoper die aangeeft wel gewoon door te gaan met het verkoopproces (waar je anders het wel even on hold zet tot de keuring).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:14

On hold kan wel maar dan moet je een aanbetaling doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:34

pmarena schreef:
Je weet toch nooit of het onder druk zetten is of gewoon een goed bedoelde 'heads-up' van joh iemand is je voor zoals het er nu uitziet.

Verkoper heeft idd. groot gelijk om paard gewoon te verkopen aan degene die het meest de indruk geeft hem graag te willen. Wie weet is die ander wel helemaal heppiedepeppie met het dier en dan is dat toch een betere keuze denk ik dan.

Ik heb het niet over "als iemand je voor is" maar ik heb wel vaker meegemaakt dat als je een paard bezichtigt de verkoper dan toevallig terwijl je het paard staat te bekijken nog een geïnteresseerde beller heeft. Dat is ten eerste al niet netjes want jij bent met de verkoper in gesprek en ten tweede was het duidelijk bedoeld om me onder druk te zetten. Dan ben ik er al klaar mee. Ik heb er inmiddels een goed afgestelde antenne voor.

Als er al een kandidaat eerder is, dan is het goed als de verkoper eerlijk zegt dat je niet de eerste ben. Want dat is ook alleen maar netjes naar de andere kandidaat koper.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik mondeling het paard had gekocht op voorwaarde van een positief aankoopadvies. Er zat en keuring en RX bij, maar die laat ik altijd wel overdoen. Dus afspraak gemaakt voor keuren.
En toen kwam er een koper die het paard zo wel mee wilde nemen. Dus werd ik afgezegd.
Toen belde de verkoper me naderhand op omdat de koper de koop toch niet rond kon krijgen of ik nog interesse had. Dat had ik dus niet meer. Want dan ben ik er ook klaar mee. Zulke fratsen houd ik niet van en ik heb dan ook wel het idee dat de verkoper het idee heeft dat de keuring wel eens negatief kan uitvallen.
Ik wil gewoon eerlijk zaken doen.

Ik ben niet anders gewend dat een verkoper een paard best even wil aanhouden en je kunt natuurlijk altijd een aanbetaling doen. Dat geeft een verkoper ook meer vertrouwen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:10

Ik ga toch geen paard aanbetalen wat nog niet bewezen gezond is? Wat heb je aan een aanbetaling als een dier afgekeurd wordt?

Ik betaal aan als ik 100% zeker weet dat ik hem afneem en niet bij een misschien. Een aanbetaling is instemmen met verkoop.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:17

Ik zocht ook een droompaard ook qua uiterlijk.

Ben bij een bijna blind gaan kijken. Enkel via de telefoon contact gehad en een slecht filmpje gekregen en toen 2,5 uur in de auto gestapt.

Ze had er 3. Een was qua uiterlijk precies wat ik zocht. En toch was ze het niet, de andere pony die het eigenlijk niet helemaal was qua uiterlijk is het geworden. Dat karakter .. dat gaf mij de doorslag.

Dus ik snap je absoluut. Maar karakter is zo belangrijk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:28

Elisa2 schreef:

Verkocht onder voorbehoud van keuring komt wel vaker voor zonder aanbetaling. Een overeenkomst is niet enkel een overeenkomst wanneer er geld overgedragen wordt.

Claudia1707

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:06

Gini schreef:
Elisa2 schreef:

Verkocht onder voorbehoud van keuring komt wel vaker voor zonder aanbetaling. Een overeenkomst is niet enkel een overeenkomst wanneer er geld overgedragen wordt.

Dit was inderdaad precies wat ik wilde vaststellen: een koopcontract.
Aangezien zij aangaf dat het paard al gekeurd was en helemaal in orde zou zijn, wilde ik herkeuren. Mocht die keuring anders uitwijzen, dan de koop ontbinden.

Daarom vond ik het wel vreemd dat, op het moment dat ik hierover begon, zij ineens de oude keuring niet meer kon vinden..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 45 min geleden

pmarena schreef:

Heb ook het idee dat de twijfel van TS een rol gespeeld kan hebben. Er zal altijd twijfel zijn bij de aankoop van een paard, maar meestal als je een paard echt leuk vindt Dan stap je over dingen als kleur of groot hoofd wel vrij makkelijk heen. Ik vind bv paarden met veel wit echt leuk. Bij de twee die ik nu heb moet je zoeken naar een paar witte haartjes.

Claudia1707

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27 min geleden

imaudy schreef:
pmarena schreef:

Heb ook het idee dat de twijfel van TS een rol gespeeld kan hebben. Er zal altijd twijfel zijn bij de aankoop van een paard, maar meestal als je een paard echt leuk vindt Dan stap je over dingen als kleur of groot hoofd wel vrij makkelijk heen. Ik vind bv paarden met veel wit echt leuk. Bij de twee die ik nu heb moet je zoeken naar een paar witte haartjes.

Ik heb het wel echt geprobeerd en ik dacht ook dat ik me mentaal over haar uiterlijk heen had gezet, mede door de reacties hier, omdat verder eigenlijk alles klopte. Maar ik denk dat je wel gelijk hebt hoor, dat het onbewust toch niet helemaal lekker zat.

Want op het moment dat de verkoopster aangaf dat er anderen waren die sneller konden keuren, merkte ik dat ik dat totaal niet erg vond en ook niet teleurgesteld was.