Een wat? Een bodysuit als paardrij-ouffit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:48

Mondy schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik veroordeel niemand. Ik zeg alleen dat ik het niet mooi vind. Volgens mij mag dat gewoon. Ik vind sowieso mensen met echt overgewicht niet mooi. En al helemaal niet als ze zo’n pakje aantrekken. Mijn mening.

Maar wat heeft jouw mening dat je mensen met overgewicht sowieso niet mooi vind in vredesnaam te maken met dit topic.
Wat heeft elke reactie die te maken heeft over alles behalve dit pak ermee te maken.
Je mag zeker je mening erover hebben, moet die ook altijd maar gedeeld worden vraag ik me af.

Maargoed ik zeg niks over iemand wat ik face to face ook niet zou zeggen. En al helemaal niet als die er niet meteen iets aan kan veranderen.

Het heeft te maken met de openingspost. Dat ik vind dat dit voornamelijk voor de slanke mens is en dat ik vind (ik, mijn mening) dat dit er voor de zwaardere mens niet echt charmant uitziet.
En dat zeg ik gerust ook face to face. De vraag is terecht of een mening altijd gedeeld moet worden maar in dit geval werd erom gevraagd. Dus ik geef mijn mening.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:48

Een mening mag zeker, en je mag zelf wat vinden van dat kledingstuk…

Maar een aantal mensen hebben een oordeel over vrouwen die dit dragen zoals
‘Voor de sier op stal lopen” en “hebben laten verbouwen” en dat is imo anders

Een mening mag en kan volgens iemand anders overbodig zijn, maar dat hou je altijd.. als ik tegen iemand in een rode broek zeg dat ik rode broeken niet mooi vind, dan mag dat, maar of dat ergens iets aan toevoegt is de vraag.
En degene met de rode broek hoeft T zich ook niet persoonlijk aan te trekken, wat ik van die broek vindt (daar gaat t ook wel eens mis, want hoe belangrijk is het wat ik van je broek vind)

De beginpost lijkt wat suggestief maar op een forum waar dan gevraagd wordt “wat vinden jullie” dan kan een mening gewoon gegeven worden, over een kledingstuk in dit geval

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:51

mensen met een maatje meer worden gefatshamed, dunne mensen worden geskinnyshamed. Eigg is het nooit goed, en de bodypositivety zou daaraan mee moeten helpen dat alle lijven juist goed zijn
Maar ik heb eerder het idee dat het nog erger is als vroeger :D
Laatst bijgewerkt door Jester_ op 17-08-25 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:51

Je kant het aantrekken omdat je het funcioneel vind, of omdat het lekker zit, of omdat je het mooi vindt staan, of omdat de winkel niets anders had wat binnen je budget viel.... oftewel whatever... trek aan , de reden is totaal onbelangrijk.
Oh en als je dit als man aan wil ... ook helemaal prima. ( we hebben het hier alleen over vrouwen )

Het gaat hier van : iemand die dit aandoet wil aandacht ( oftewel vrouwen objectificieren en shamen ) tot als je er het figuur niet voor hebt , dan zie je er niet uit ( oftewel vrouwen objectificieren en shamen ) .

Bodypositivity is niet ontkennen dat zowel obese als te dun ongezond is, dat is accepteren hoe iemand eruit ziet en dat je niet minder waard bent, of je anders moet kleden omdat je er anders uitziet. En dat is een groot goed. We ( in het algemeen dus ) oordelen al zo hard over anderen.

Dat je zelf een beeld hebt hoe je zelf eruit wil zien .... prima .Maar leg jouw beeld niet op aan iemand anders ( tenzij diegene advies vraagt uiteraard)

Iedereen die te dik is of te mager en daar wat aan wil doen ( of dat om gezondheid is uiterlijk of anders ) helemaal prima ... ook hier de reden alleen belangrijk voor jou. Zolang iemand zijn gezondheid niet in gevaar brengt is net non of your business.

Dat je als mens met al je eigenschappen, vooroordelen, geschiedenis , eigen bagage enzovoort in je hoofd wel eens iets anders denkt... Uiteraard , we zijn allemaal mens.
Maar dan corrigeer je je denken ( als er iemand vaak tegen je "liegt" zijn het je gedachtes) en mocht je dat niet lukken ... dan houdt je je mond dicht .

edit typo

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:55

Ik heb er geen moeite mee dat iemand dit bij een bepaalde lichaamsbouw niet mooi vind.
Dat mag... dat is een mening.

Maar ik heb wel moeite mee als dat dan in een adem gebruikt word met dat body positivity doorslaat.
Want juist in die mening zie je wel dat een maatje meer zeker niet geaccepteerd word en er een schoonheidsideaal nagestreefd word.

dat past niet in 1 bericht.

dat men niet te zwaar voor het betreffende paard moet gaan rijden staat hier los van. Totaal niet relevant voor het topic.
Misschien willen mensen dit wel aan om te mesten en dat zo met het bukken geen shirt omhoog schiet.
Welke gewicht dan ook.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:59

Het pakkie afzeiken mag (doe ik ook, ik vind het níéts :') )

Andere mensen (individu of groep) afzeiken om gewicht of andere uiterlijke zaken die het willen dragen is níet oké.

Mensen met zélfspot die zichzelf in dat pakkie voor zich zien en die daar commentaar op hebben, wel oké.
(Ik zou er ook uitzien als Michelinmannetje mét extra rolladetouw in dat ding)

Daar ligt wat mij betreft de lijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:00

Ja precies! Ik heb ook een hekel aan een blote rug. Alleen ik ben 183 cm en moet om de haverklap plassen. Dus dat lijkt me een bijzonder onhandig idee. :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:15

MarlindeRooz schreef:
@ Lukasje
Iemand van 1.60 kan met maat 46 nog prima binnen de maximale belasting van een paard passen. Maar die is dan wel dik / obees.

Je weet heus prima wat ik bedoel.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:17

Ik vind het best een mooi pak om te zien, maar niet persé praktisch. Vind het niet heel anders dan een rijlegging met baselayer. Zou eerder een body oid onder een broek pakken, tegen een blote rug. (En ik zou mijzelf er niet direct prettig in voelen met mijn rolletjes, maar dat heb ik bij een strakke baselayer ook al :+ )

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:20

Ik vind persoonlijk dat loeistrakke op een paard ook niet echt charmant, dun of dik maakt me dan niks uit, maat je hoeft toch niet alles ten toon te stellen tijdens het paardrijden? ik zal wel ouderwets zijn.....

Wel ben ik voor moderne rijkleding van ademende luchtige stof, maar zo loeistrak vind ik een no go op een paard.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:12

Deze marketing is wel erg male gaze gericht, dat vind ik jammer. Maar dat is de laatste tijd bij de ‘gewone’ rijkleding ook.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:12

Als ze dit met thermo of fleece binnenkant eerder hadden gemaakt zou ik het zo gekocht hebben om de -10 graden winters op stal te overbruggen. Niets zo vervelend als dubbele broek (rij+skibroek) over elkaar heen te moeten trekken en dan de laag thermo ook weer goed te laten aansluiten. Gedurende de andere seizoenen zou ik het minder snel dragen. Dan wordt het al gauw te warm en wil ik iig de mogelijkheid hebben de armen eraf te halen.

Ik snap de heisa eromheen niet zo goed. Voorgaande jaren is dit al eerder uitgebracht door andere merken, toen heb ik er ook naar gekeken maar het was niet geschikt voor wat ik nodig had.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:16

Lithya schreef:
immanuela29 schreef:
Whahahaa! Ik ga hem waarschijnlijk kopen! :') Maar ik wil wel dat hij in het rood of donkerrood uit moet komen. Dan koop ik hem. Dan zal ik jullie vertellen of het hem waard is! :j

Dan komt er toch zeker ook zo’n mooie reel waarbij hij volledig aangeprezen wordt en in beeld komt?

Whahaa! Als ik hem koop ga ik zeker ook zo'n soort reel maken! :') :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:20

Ah ja, de paardensport, waar een groot percentage van de ruiters kampt of gekamd heeft met eetstoornissen, slaat door in body positivity. Sure.

Moet ik dan wel hand in eigen boezem steken, omdat ik natuurlijk ook opmerkingen heb gemaakt over het type persoon die ik dit aan zie trekken. Ik vind zelf te strakke kleding sowieso lelijk, maar iedereen moet lekker aan doen wat diegene zelf wil. En ik snap de uitleg over optrekken en afzakkende kleding ook wel. Denk dat aan dit pak weinig hooi blijft kleven wat ook een voordeel is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:22

lotje5lotje schreef:
Ik vind persoonlijk dat loeistrakke op een paard ook niet echt charmant, dun of dik maakt me dan niks uit, maat je hoeft toch niet alles ten toon te stellen tijdens het paardrijden? ik zal wel ouderwets zijn.....

Wel ben ik voor moderne rijkleding van ademende luchtige stof, maar zo loeistrak vind ik een no go op een paard.

Nou dit is ook mijn idee hoor, in zo,n pakkie zou ik me echt te koop lopen voelen. Ergonomisch oke, maar het kan doorslaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:28

Ik ben slank of liever gezegd mager met B cupje. Dit pakje lijkt me best fijn zitten en mooi staan maar ik denk dat het hier in dit land niet te dragen is. Het is ofwel vies koud of bloed verziekend heet hier!
Rij of in T shirt of in sweater. Swinters met jas daar over.
Plassen is ook niet handig met dit pak want je moet je dan uitkleden en dan zit je half naakt op de pot wat ook best koud is.

Kortom, onhandig dus

Cer

Re: Een wat? Een bodysuit als paardrij-ouffit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:56

Maar het label “te koop lopen met” of “tentoonstellen”, waar komt dat vandaan? Want mij maakt het niet uit wat iemand draagt, en meer mensen denk. Dus voor wie stelt iemand het dan “ten toon” en bij wie ligt dat dan? Bij de mensen die “ten toon stellen” of de mensen die daar wat van menen te moeten vinden (m.a.w. ‘ja met zo’n kort rokje…)

Want als mensen zo’n pak in beginsel niet als “etalage zien” valt er weinig ten toon te stellen..

Ik vind dat zelf wel lastig want zelfs paardrijden an sich wordt door een bepaald slag mensen al gesexualiseerd, laat staan met strakke kleding, dan gaan er nog meer over de flos.. bizar eigenlijk..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 12:57

Karlijnxxx schreef:
Als ze dit met thermo of fleece binnenkant eerder hadden gemaakt zou ik het zo gekocht hebben om de -10 graden winters op stal te overbruggen. Niets zo vervelend als dubbele broek (rij+skibroek) over elkaar heen te moeten trekken en dan de laag thermo ook weer goed te laten aansluiten. Gedurende de andere seizoenen zou ik het minder snel dragen. Dan wordt het al gauw te warm en wil ik iig de mogelijkheid hebben de armen eraf te halen.

Ik snap de heisa eromheen niet zo goed. Voorgaande jaren is dit al eerder uitgebracht door andere merken, toen heb ik er ook naar gekeken maar het was niet geschikt voor wat ik nodig had.

Ik had het nog niet eerder gezien en zo te lezen meerdere niet.

Ik geloof dat ik zelf eerder een broek van Zaczess zou gebruiken met voering als ik meer dikte wil.
Niet iets waarbij ik mij uit moet kleden in kou.
En gebruik zelf thermoshirts van action, heerlijk lang.

Popstra schreef:
Ik ben slank of liever gezegd mager met B cupje. Dit pakje lijkt me best fijn zitten en mooi staan maar ik denk dat het hier in dit land niet te dragen is. Het is ofwel vies koud of bloed verziekend heet hier!
Rij of in T shirt of in sweater. Swinters met jas daar over.
Plassen is ook niet handig met dit pak want je moet je dan uitkleden en dan zit je half naakt op de pot wat ook best koud is.

Kortom, onhandig dus

ja dat dus :D

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:19

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om respectvol te blijven en op de bal te spelen in plaats van op de persoon.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:33

Cer schreef:
Maar het label “te koop lopen met” of “tentoonstellen”, waar komt dat vandaan? Want mij maakt het niet uit wat iemand draagt, en meer mensen denk. Dus voor wie stelt iemand het dan “ten toon” en bij wie ligt dat dan? Bij de mensen die “ten toon stellen” of de mensen die daar wat van menen te moeten vinden (m.a.w. ‘ja met zo’n kort rokje…)

Want als mensen zo’n pak in beginsel niet als “etalage zien” valt er weinig ten toon te stellen..

Ik vind dat zelf wel lastig want zelfs paardrijden an sich wordt door een bepaald slag mensen al gesexualiseerd, laat staan met strakke kleding, dan gaan er nog meer over de flos.. bizar eigenlijk..

Voor mij is het gewoon dat echt alles te zien is van een lichaam. Dat hoeft voor mij niet bij mezelf omdat ik weet hoe bepaalde mensen (mannen) naar bepaalde lichaamsdelen kunnen kijken. (bv schuddende borsten tijdens het bewegen)
En ik zou het zelf dus niet dragen om niet gesexualiseerd te willen worden.

Voor mijzelf maakt het niet uit waar iemand in rijdt, ik kijk zelf niet op die manier naar een lichaam. Al vraag ik me nu wel af of er ook dit soort pakken voor mannen zijn en hoe dat er dan uit ziet. :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:34

Cer schreef:

:j :j :j
Helemaal Cer, Die heftige meningen vooral over vrouwen.
Hoe vaak zegt iemand nu dat een man iets tentoonstelt of mee te koop loopt....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:40

Eleeke schreef:
:j :j :j
Helemaal Cer, Die heftige meningen vooral over vrouwen.
Hoe vaak zegt iemand nu dat een man iets tentoonstelt of mee te koop loopt....

bij een speedo zijn er ook wel van die opmerkingen.
Maar ook bij te strakke rijbroeken. veel heren willen toch ook dat hij daar wat losser zit.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:40

office schreef:
Ik zag het ook inderdaad.Dat meisje staat het prachtig maar de doorsnee 45 plusser zie ik er liever niet in lopen .

Deze 45 plusser ziet het wel zitten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:11

Elisa2 schreef:
Cer schreef:

Voor mij is het gewoon dat echt alles te zien is van een lichaam. Dat hoeft voor mij niet bij mezelf omdat ik weet hoe bepaalde mensen (mannen) naar bepaalde lichaamsdelen kunnen kijken. (bv schuddende borsten tijdens het bewegen)
En ik zou het zelf dus niet dragen om niet gesexualiseerd te willen worden.

Voor mijzelf maakt het niet uit waar iemand in rijdt, ik kijk zelf niet op die manier naar een lichaam. Al vraag ik me nu wel af of er ook dit soort pakken voor mannen zijn en hoe dat er dan uit ziet. :+

Vraag me dit ook wel af. Sowieso zijn de mannen imo toch wel een vergeten groep in de paardensport. Was recent op zoek naar een broek voor mijn man en het viel me op dat de mannen-garderobe voor ruiters nipt het jaar 2000 gepasseerd lijkt het.

Ik rijd overigens liefst in strakkere kleding omdat ik een kluns ben en met losse kleding blijf haken. _O- recent er in geslaagd om een stuk staart in mijn sport-BH riempje vast te hebben zitten. :roll: Dus ik ben een wandelend ongeluk als het los zit. _O- ook in het dagelijks leven trouwens. :+

Dus het strakke heeft toch wel voordelen ook al vind ik het ook niet mooi trouwens. Functioneel ja, mooi? Nee.

Maar ik vind een voller iemand in strakkere kleding dan weer juist mooier dan mijn plank-figuur. :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 14:17

Femke_Tweety schreef:
Shenavallie schreef:
Ik snap de vraagtekens bij deze paardrij-outfit en moest ineens aan dit pak denken. Misschien is dit wel de volgende variant om op het paard te stappen. :')

[ Afbeelding ]

Voor als je een 'groen' paard hebt... :')

Of op z'n minst een passend groen dekje en halster. ;)