pony gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:45

Cinnepin schreef:
Staat doorstap niet bekent om ook niet al gezonde paarden? Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar op bokt staat daar wel wat over te vinden geloof ik.

Ja dat klopt ook zeker.
Maar als je zoekt in een bepaalde prijsklasse kom je toch op zoiets uit.
En er zullen als je geluk hebt, ook wel gezonde pony's tussen zitten.
Er zijn mensen die voor een laag bedrag toch een redelijk paard hebben kunnen kopen.
Meer kun je ook niet verwachten denk ik.

Cinnepin

Re: pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 20:06

Nee dat is ook zo. Zie ze wel eens voorbij komen op mp ofzo en soms denk ik dat er best leuke paarden bijzitten, maar of ik dat zou aandurven? Denk het niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 20:16

en ook daar zijn ze duurder dan 1000,-

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 20:16

Cinnepin schreef:
Nee dat is ook zo. Zie ze wel eens voorbij komen op mp ofzo en soms denk ik dat er best leuke paarden bijzitten, maar of ik dat zou aandurven? Denk het niet.

Als je laat keuren door een zelf gekozen dierenarts / kliniek zou ik het misschien wel aandurven.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 20:47

Dreamboy schreef:
Cinnepin schreef:

Als je laat keuren door een zelf gekozen dierenarts / kliniek zou ik het misschien wel aandurven.

Klopt. Maar als je die keuringskosten bij de aankoopprijs telt en je dan dus max €1000 wil spenderen… dan blijft er echt wel bitterweinig over om een pony van te kopen….

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 20:52

pateeke schreef:
Dreamboy schreef:

Klopt. Maar als je die keuringskosten bij de aankoopprijs telt en je dan dus max €1000 wil spenderen… dan blijft er echt wel bitterweinig over om een pony van te kopen….[/quote]

En dat is dan ook precies het soort mensen waar dit soort handelaren op hoopt. Weinig verstand van paarden,makkelijk te beinvloeden, weinig te besteden dus keuren doen ze niet en de verkoper vertrouwen op de blauwe ogen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 21:00

Dergelijke adviezen geven aan een jong meisje als in ga naar Doorstap vind ik eigenlijk een best beroerd advies, ze moet gewoon geen pony kopen nu en het bij de shetlanders houden

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 21:15

karuna schreef:
Dergelijke adviezen geven aan een jong meisje als in ga naar Doorstap vind ik eigenlijk een best beroerd advies, ze moet gewoon geen pony kopen nu en het bij de shetlanders houden

Ben ik helemaal met je eens. Beter eerst doorsparen en een gezond maar duurder paard aanschaffen. Ondertussen lekker blijven lessen en genieten van de shetlanders.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 21:55

Ik denk dat dit eerder satire is.

Een pony kopen voor 1000 euro, van wat geld ga je enten, wormenkuur, je zadel, hoofdstel, dekje, getten, halster, dierenarts, lessen, enz enz betalen? Lief naar mama en papa kijken? :j even voor de duidelijkheid ook ik heb je budget voor een pony betaald aan de dierenarts deze maand. Er komt zoveel meer bij kijken dan de kost van een pony. Maar ja advies is gegeven en je doet er mee wat je wil.

Van dat geld kan je nog een redelijke shetlander krijgen of veulen (waar dan al iets aan scheelt)

Zoek een verzorgpony, scheelt een hoop geld en die moet je niet na een jaar of 3 verkopen omdat je te groot bent geworden want, hij is niet van jou. Je kan dan gewoon een nieuwe verzorgpony zoeken en wat meer ervaring opdoen, leuke dingen kopen, knuffelen, grondwerk enz. :j

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 22:30

Sentir schreef:
Ik denk dat dit eerder satire is.

Een pony kopen voor 1000 euro, van wat geld ga je enten, wormenkuur, je zadel, hoofdstel, dekje, getten, halster, dierenarts, lessen, enz enz betalen? Lief naar mama en papa kijken? :j even voor de duidelijkheid ook ik heb je budget voor een pony betaald aan de dierenarts deze maand. Er komt zoveel meer bij kijken dan de kost van een pony. Maar ja advies is gegeven en je doet er mee wat je wil.
TS heeft al twee shetlanders dus ze zou moeten weten wat een wormenkuur en inentng kosten. Neem aan dat de ouders dat nu ook betalen.

Van dat geld kan je nog een redelijke shetlander krijgen of veulen (waar dan al iets aan scheelt)

Zoek een verzorgpony, scheelt een hoop geld en die moet je niet na een jaar of 3 verkopen omdat je te groot bent geworden want, hij is niet van jou. Je kan dan gewoon een nieuwe verzorgpony zoeken en wat meer ervaring opdoen, leuke dingen kopen, knuffelen, grondwerk enz. :j

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 17:34

En ts, heb je al reactie?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:47

De kapotte pony staat op gereserveerd... Ben benieuwd.
Kan me niet voorstellen dat de ouders meewerken aan dit plan.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 07:45

Er zullen helaas nog wel meer koopjesjagers zijn die op zo’n pony afkomen en niet weten aan welke (medische) problemen/kosten ze beginnen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:00

Ook zielig voor een kind dat zo’n mooie maar ondertussen kapotte pony krijgt.
Kinderen hechten zich eraan. Ik mag toch hopen dat mensen die voor de goedkope aanschafprijs vallen daar rekening mee houden..

‘Tis ook wel zonde van zo’n optisch leuke en werkwillige pony, dat ie dan spat heeft. En dan de handel in terwijl een eigenaar gewoon zelf zijn verantwoording zou moeten nemen (houden of slachten maar niet verkopen).

De bruine beleerde pony zonder vraagprijs zal echt wel duurder zijn dan €1000,- hoor haha!
Ik denk TS, dat je jong genoeg bent om nog even wat geduld te hebben en dus te wachten tot je een fatsoenlijke pony kan kopen en onderhouden, denk er ook aan dat al je tijd en spaargeld naar de pony zal blijven gaan waarschijnlijk.
Kan je dat beter sparen en dan na een tijd genoeg geld hebben om een goede pony te kopen waar je lang plezier van hebt ipv een goedkope slechte pony te kopen en al je geld kwijt aan zijn voer en dierenarts kosten.
En ik denk ook dat je blij mag zijn dat je shetlanders hebt, dat heeft ook niet ieder kind hoor.
Als het groentesoep etende shetlanders zijn, dan wens ik je een fijne pennytijd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:12

Even buiten dit geval van 12 jarige moet pony en doet bod vind de term ,kapot, wel beetje ver gaan.
Een paard met spat kun je mits je het onderhoud nog best plezier van hebben. Ze zijn echt niet allemaal gelijk afgeschreven dan.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:16

MARAAAA schreef:
hij kan weer bereden worden en ik ga bij de pony kijken e hem laten keuren en er zijn zo veel meer dingen dan rijden vrijheidsdressuur bijvoorbeeld ik wil hem een tweede kans geven

ik zou zeggen: veel rijplezier, geniet van je aankoop

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:18

mce schreef:
MARAAAA schreef:
hij kan weer bereden worden en ik ga bij de pony kijken e hem laten keuren en er zijn zo veel meer dingen dan rijden vrijheidsdressuur bijvoorbeeld ik wil hem een tweede kans geven

Wat een flauwe reactie. En al helemaal omdat een kind van 12 sarcasme wellicht niet leest, waardoor ik het ook nog een heel slechte reactie vind. -O-

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:40

mce schreef:
MARAAAA schreef:

Slaat nergens op. Ze heeft nog helemaal niets gekocht.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:58

Ze gaat ook niks kopen. Ze is 12. Dus mag dat niet.
Denk dat de ouders wel wat wijzer zijn.
En verkoper ook, die weet ook wel dat dit geen pony is voor een 12 jarige beginner

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 10:31

Popstra schreef:
Even buiten dit geval van 12 jarige moet pony en doet bod vind de term ,kapot, wel beetje ver gaan.
Een paard met spat kun je mits je het onderhoud nog best plezier van hebben. Ze zijn echt niet allemaal gelijk afgeschreven dan.

Heb je de advertentie gelezen? Er is veel meer aan de hand dan 'alleen spat' met die pony.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 13:40

Ja heb het gelezen. Maar een paard wat 3x verhuisd is en met zn hoofd eens weg draaid in de paddock en stout onder het zadel omdat wellicht de rijkunst van een verkoper niet zo denderend is hoef je toch niet ,stuk, te noemen!?

Ter voorbeeld,ik heb ook een paard gehad wat met zn hoofd zwieperds maakte of het een hele stoere bink was. Hij had ook vaak de hik. Ik maakte mij daar ook wel eens zorgen over maar het was gewoon zijn ,tik, Hij was mijn beste wedstrijd paard en hij loopt nu nog steeds wedstrijden in Zwitserland. Beest is kern gezond!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:08

Dan nog zijn er genoeg rode vlaggen in de advertentie te lezen dat dit paard alleen spat heeft. Ik zie jou vaak in topics reageren waarvan ik me afvraag of je oogkleppen aan hebt ofzo. En dat is een oprechte, serieuze vraag. Je kan eens een paard hebben dat met zijn hoofd zwiept. Maar aanhoudend is er toch echt een onderliggend probleem. Alleen willen wij dat vaak als mens niet ziejn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:35

Oogkleppen? Ik ben juist nuchter en heb genoeg ervaring na zo veel jaren koop en verkoop en in de sport mee te lopen om dan op topics te kunnen reageren.

Ik vind het gewoon bullshit om een paard gelijk maar af te schrijven wetende je dingen ook kunt managen mits je daar zin, geld en de juiste begeleiding voor hebt.

En je hebt hoofd zwiepen en hoofd zwiepen. Kun je overigens ook gewoon na laten kijken.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:43

Popstra schreef:
Oogkleppen? Ik ben juist nuchter en heb genoeg ervaring na zo veel jaren koop en verkoop en in de sport mee te lopen om dan op topics te kunnen reageren.

Ik vind het gewoon bullshit om een paard gelijk maar af te schrijven wetende je dingen ook kunt managen mits je daar zin, geld en de juiste begeleiding voor hebt.

En je hebt hoofd zwiepen en hoofd zwiepen. Kun je overigens ook gewoon na laten kijken.

Ik , als ex eigenaar van een spat paard, vind dat je helemaal gelijk hebt. De ene spat is de andere niet. Er zijn zat ex spat paarden die nog leuk in de sport lopen. Maar eerlijk is eerlijk, voor ts met haar jonge leeftijd en onervarenheid is deze pony niet geschikt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:50

Het gaat niet enkel om de spat, maar de hele omschrijving.
Heet, bokken en rennen zonder enige aanleiding. (vinden zij, of is het pijn?)
Bij de dochter, bij de ouder en bij iemand die de pony door zou rijden.
Moeilijk bij de smid, dominant merrie gedrag. Kan niet alleen staan.
Dan nog de tik in het hoofd.
Ze zeggen al niet voor niets Geen beginners.

Stuk.... ja, zowel mentaal als fysiek.
Op te lossen, misschien. Maar niet door een 12 jarige met ouders die niets van paarden weten.

Maar ze staat op gereserveerd en met alle hoop niet voor ts, want dan krijgen we topics waar we heel verdrietig van gaan worden.