Koukleumen te paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: Koukleumen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:12

Ik had van de week de Mountain Horse snowy River en heb ze gauw weer teruggestuurd. Vond ze lomp, grof en gewoon echt niet lekker zitten.

Dus helaas.. ook nog steeds op zoek.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:36

Ik heb het idee dat veel echt goede winterlaarzen lomp zijn eigenlijk := Ben nog nooit echt mooie tegen gekomen

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:46

De Snowy River van Mountain Horse heb ik ook retour gestuurd. Wat zaten die vreselijk. Ik heb nu van Suedwind met wol gevoerde laarzen besteld:
https://www.horze.nl/winter-rijlaarzen/ ... ?color=775

Ik heb ze nog niet binnen. Ik ben erg benieuwd. Als het niets is wil ik voor de Petrie Explorer wol gevoerd gaan kijken.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:54

Ik had vorig jaar deze van mountain horse, bevielen erg goed!
https://www.horze.nl/jodhpurs-paardrijs ... l?color=BL

Qua broeken ga ik 's winters heel goed op die van wandelmerk revolution race. Helaas mijn favo broek uit het assortiment, maar gisteren de Hiball broek binnen gekregen, heerlijk warm softshell met een fleece binnenkant, zou evt nog een legging onder kunnen.
Misschien niet geschikt om mee te rijden (moet ik nog proberen) maar voor op stal ideaal!
(En ik sta hele dagen les te geven, ben vandaag echt warm gebleven met deze broek)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 00:18

Ik werk in de paarden en loop hele dagen buiten.
Ik heb deze gisteren binen gekregen en ik was daar positief verrast over.
De broek bestaat uit twee lagen ,en daardoor is die heerlijk warm
(ik heb hem nog niet getest in de echte vrieskou maar op de fiets kwam er iig geen wind doorheen).

https://agradi.nl/products/lemieux-wint ... amy-alpine

Verder trouwens een kleine opmerking. Als je geen wol draagt omdat je niet tegen dat gekriebel kan...
merino wol kriebels echt niet. Dat is gewoon glad, en voelt juist heel fijn op de huid. En dus wel heerlijk warm.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 08:14

marjor schreef:
De Snowy River van Mountain Horse heb ik ook retour gestuurd. Wat zaten die vreselijk. Ik heb nu van Suedwind met wol gevoerde laarzen besteld:
https://www.horze.nl/winter-rijlaarzen/ ... ?color=775

Ik heb ze nog niet binnen. Ik ben erg benieuwd. Als het niets is wil ik voor de Petrie Explorer wol gevoerd gaan kijken.

Dit is duidelijk heel persoonlijk. Ik vond mijn Suedwinds van bedroevende kwaliteit, hard en vervelend zitten. Mountain Horse zit heerlijk. En zo warm, ik ben een mega-koukleum en mijn tenen zijn eigenlijk nooit warm.

De tip van Odetje is ook een goede, ik heb zo'n soort broek van Decathlon, kan gewoon over een legging of rijbroek en is stroef genoeg (door de softshell) om ook mee te rijden. Een soort niet-dikke skibroek vind ik het.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:25

Lynn_Nikita schreef:
miereneter schreef:
Voor schoeisel: warmer dan de Mountain Horse Snowy River heb ik ze nog niet aan mijn voeten gehad. Ik had de rijschoenen, maar je hebt ook een laars-versie. Gevoerd en waterdicht.

Ik kreeg ook al de Ariat door als perecte winterlaars maar die zijn alleen in bruin te krijgen en ook alleen met veters. Ook is een laars altijd lastig met pasvorm, dan heeft een schoen wel een makkelijkere pasvorm heeft dan een laars
Helaas zijn hier geen winkels in de buurt met winterlaarzen waar ik gewoon kan passen en voelen

Heeft iemand ook ervaring met de laars van Ariat of Mountain horse? Hoe vallen ze, ik heb smalle tot normale kuit

I loef loef loef mijn Ariat Harper. In het bruijn, maar die zijn ook in het zwart. Alleen geen laars, wel een schoen.

Als laars heb ik HKM. die is met bont gevoerd, maar vind ik niet zo comfortabel om er meerdere uren op de staan.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:43

Ik heb de Mountain Horse Wild River met bonten inlegzooltjes van Kramer. Met thermosokken is dit ook hartstikke warm! Ik wilde ook graag de Snowy River, maar helaas komt die niet in een smalle kuitmaat (Wild River wel maar alleen via de site van MH zelf). Suedwind heb ik gehad, was mij helaas ondanks de veters toch net te wijd. Ik vond ze ook niet zo prettig rijden, kon het paard niet goed voelen.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:39

Ik heb de covalliero rijrok binnen. Ben helaas niet laaiend enthousiast. Je blijft vast warm en droog onder maar vind m zelf heel groot en grof.De elastieken voor om je benen zijn van die smalle aantrek- stieken. De rits gaat niet helemaal los dus je moet er in stappen.

Maar, ik heb me er zelf in vergist denk ik hoor, had er een ander idee bij.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:56

IndianSu schreef:
Ik heb de Mountain Horse Wild River met bonten inlegzooltjes van Kramer. Met thermosokken is dit ook hartstikke warm! Ik wilde ook graag de Snowy River, maar helaas komt die niet in een smalle kuitmaat (Wild River wel maar alleen via de site van MH zelf). Suedwind heb ik gehad, was mij helaas ondanks de veters toch net te wijd. Ik vond ze ook niet zo prettig rijden, kon het paard niet goed voelen.

welke inlegzooltjes heb je, die van 14.95?
en pak jij je schoenen dan een maat ruimer of niet?

Ik kom net terug, thermojas, decatlon rijbroek( die draag ik zelfs in de zomer, heerlijk!) en de rijrok. de enige handschoenen waarbij ik enigzins warm blijf zijn de le mieux en weer ijskoude tenen en 1 hand witte vingers

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:57

lletam schreef:
Ik heb de covalliero rijrok binnen. Ben helaas niet laaiend enthousiast. Je blijft vast warm en droog onder maar vind m zelf heel groot en grof.De elastieken voor om je benen zijn van die smalle aantrek- stieken. De rits gaat niet helemaal los dus je moet er in stappen.

Maar, ik heb me er zelf in vergist denk ik hoor, had er een ander idee bij.

Is de rits niet tot boven?! Pfoe gelukkig heb ik 'm dan niet gekocht. Vond dat zo irritant bij de eerste versie dat de taille vrij smal is en ik 'm echt over mn heupen moest trekken (eenmaal aan zat ie wel perfect). Zag dus die versie met rits en was super enthousiast maar als je er alsnog in moet stappen heeft het geen enkele nut. 8)7

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:18

De Lotta heeft elastieken hebben div gaatjes en kun je stellen hoe je ze wil, al heb ik ze meestal gewoon los
Rits gaat wel helemaal open en je kan aan de zijkant met klitteband nog strakker maken

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:50

Ik vond de Mountain Horse Snowy River te lomp, maar voor mijn reis naar IJsland afgelopen jaar heb ik de Mountain Horse Veganza Winter gekocht, en die zaten veel beter. De wreef van de schoenen is vrij hoog, maar ze zitten evengoed prima. Ik vind ze alleen niet echt mooi, maar voor warme voeten heb ik dat er wel voor over. Als ik het echt koud heb, leg ik er warmtepads van Decathlon in.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:02

De verwarmde bodywarmer van HKM is ideaal en heerlijk warm! :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:07

Jammer dat de rijrok niet bevalt, Iletam. Voor mij is dat niets vanwege al dat stof om me heen, maar ze lijken me wel heerlijk warm.

Vandaag had ik (want koukleum) het zo koud dat ik eigenlijk niet wilde rijden, maar ja, had les. En ik heb me toch warm kunnen houden, met:

- Mountain Horse (Arctica?) jodhpurs met wollen inlegzooltjes (van de Kramer volgens mij).
- Decathlon lelijke waterdichte winterrijbroek met fleecevoering.
- Lange skikousen onder de rijbroek.
- T-shirt, thermoshirt met lange mouwen (Decathlon), een of ander vest en een winter-anorak (Kramer).
- Dikke rijhandschoenen. Die zijn nog niet wat ik zoek, te dik en tegelijk niet waterdicht. Nu net aan warm genoeg.

Ik zat er redelijk behaaglijk bij en we hebben (na warming-up) veel gegaloppeerd, dus het paard warmde ook goed op.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:14

Hier ook helemaal blij hoor, normaal altijd koud en heb het vaak uren erna (ondanks warme douche) nog steeds koud. Tot nu haha...

Heb de Zaczess rijbroek met wintervoering en de HKM verwarmde bodywarmer. Kan nu zelfs zonder jas rijden (normaal met lange rijjas over mijn benen).

Heb ook de verwarmde sokken, een overrijbroek (Kramer) en oorwarmers voor aan de cap (Kramer), maar die vind ik nog een beetje te warm. Wil wel echt nog steeds winterlaarzen waarmee je ook fijn op stal kan lopen en tegen wat modder kan. Wissel nu steeds tussen mijn Dubarry stallaarzen en mijn Deniro laarzen. Maar vooral die laatste zijn koud en vind het eigenlijk zonde om ze in de natte rijbaan te gebruiken.

De Mountain Horse Snowy River geprobeerd en die vind ik inderdaad te lomp en gewoon niet prettig zitten.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:58

Die zaczess broek is echt geweldig. Vandaag voor eerst aan gehad. Lekkere warme bovenbenen

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 00:32

De MH snowy river heb ik echt wel flink moeten inlopen, nu zitten ze fijn maar het heeft even geduurd.

De beste winter laarzen voor buiten die ik tot nu toe heb gehad zijn die van polyver sweden Premium Plus. Ook daarvan wil je de rand van de laars niet tegen je blote scheen hebben want hij is wat stijf maar ze houden mijn voeten hier tot nu toe het warmst. Ze zijn redelijk smal rond je enkels waardoor ze goed blijven zitten maar wel lekker ruim bij de tenen zodat er genoeg isolerend lucht omheen kan. Wellicht een beetje overkill in NL, zijn officieel tot -50 maar waar dat op gebaseerd is :').

https://www.moory.nl/p/winterlaarzen-po ... 4AQAvD_BwE

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 00:52

Ik heb een waterdichte gevoerde rijbroek van Lemieux. Echt warm is ie.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 08:09

Kasmir schreef:
De MH snowy river heb ik echt wel flink moeten inlopen, nu zitten ze fijn maar het heeft even geduurd.

De beste winter laarzen voor buiten die ik tot nu toe heb gehad zijn die van polyver sweden Premium Plus. Ook daarvan wil je de rand van de laars niet tegen je blote scheen hebben want hij is wat stijf maar ze houden mijn voeten hier tot nu toe het warmst. Ze zijn redelijk smal rond je enkels waardoor ze goed blijven zitten maar wel lekker ruim bij de tenen zodat er genoeg isolerend lucht omheen kan. Wellicht een beetje overkill in NL, zijn officieel tot -50 maar waar dat op gebaseerd is :').

Heb je die allang, oftewel hoe is de kwaliteit op lange termijn? Ik was fan van Muckboots maar echt lang gaan die niet mee...

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 08:15

Ik ben nog opzoek naar elektrische zooltjes. Iemand daar een goede tip voor?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 08:46

Lys_PPA schreef:
Kasmir schreef:

Heb je die allang, oftewel hoe is de kwaliteit op lange termijn? Ik was fan van Muckboots maar echt lang gaan die niet mee...

Ik heb ze nu 1 winter (oktober-april) gedragen en draag ze nu weer sinds oktober/november. Draag ze in de winter iedere dag praktisch de hele dag. Mijn muckboots scheurde helaas binnen een half jaar in bij de voet waar hij buigt om zo maar te zeggen. Deze zijn wel stugger dan de muckboots ryder die ik had, heb in NL twee keer muckboots geprobeerd maar ze gingen beide snel kapot wat ik echt super zonde vond want verder waren ze geweldig. Heb de Arctic van muckboots niet geprobeerd. Kan niet zeggen hoe deze het volhouden tov mucks want deze draag ik in Zweden en mijn mucks in Nederland.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:01

Ik heb net voordat jullie over de lompigheid begonnen van de mountain horse de jophers/ schoenen daarvan besteld omdat ik een laars online niet aandurfde en er geen winkels in de buurt zijn met diverse merken om te passen. Schoenen zijn iets makkelijker qua maat dan een laars dus ik hoop dat die wel bevallen, beetje bang geworden door jullie ervringen

Van een vriendin heb ik neoprene sokken ( soort kerstmansok van neoprene lijkt het wel) gekregen maar dn moet ik wel echt een mat grotere laars aan. Ik zag dat die veel bij het vissen gebruikt worden dus ik ben benieuwd
Heb ze even aangehd en worden een tikkeltje zweterig en zijn dan moeilijk uit te trekken

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:20

Ik heb echt warme voeten in m'n lompe Ariat stal / rijschoenen. Heb nu voor het eerst de winter versie.
Dat met n paar dikke sokken ,chaps en n lange rijjas .

Moet alleen nog een fatsoenlijke broek kopen. Had een kipwarm broek van de decathlon, die is ook jarenlang meegegaan. Maar vond t materiaal niet zo fijn, het plakt zo .

En een merino mutsje onder de cap. Heb ook een samshield met een winter liner. Is ook warm
Maar toch liever een merino muts.

M'n fijnste winterhandschoenen zijn van BR. Met zo n sneeuwvlok erop. Heb ze ook al jaren en kan ze nu nergens meer vinden ( nou ja , er is vast wel een nieuwere versie). Ze zijn niet zo idioot dik , wel lekker warm

Een vriendin zweert bij haar rij overall. Mijn dochter heeft er ook 1 , maar die zegt dat ze er minder goed mee blijft zitten als haar pony haar special moves maakt.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 10:53

Even een vraagje in dit topic. Ik ben aan het kijken naar de Zaczess winterleggings. Van MayaDelorez draag ik de compression leggings maat S en normaal draag ik S of M. Welke maat adviseren jullie? Ik twijfel.