Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:31

Little_Gift schreef:
Kritische vragen en opmerkingen en vaststellen dat aan de hand van de posts die TS maakt, er tegenstrijdigheden zijn, heeft niks met aanvallen te maken.

De manier waarop jij hier (en in veel andere topics) reageert heeft juist alles met aanvallen te maken.
Je mag best kritisch zijn, maar jij bent gewoon ronduit onbeschoft en veroordeelt mensen al voordat je überhaupt weet hoe de vork in de steel zit.
Op die manier voer je geen fatsoenlijke discussie.

sexysusie

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 21:44

Reis gylana voor de laatste keer om de tijdlijn duidelijk te maken.

Van Laatste eigenaresse naar slager op 8 augustus, daar nooit aangekomen.
10 augustus bericht van een meisje dat die haar kon kopen bij een man in België.
13 augustus contact met die man in België kunnen krijgen. Die bleef maar volhouden dat ie €3500,- voor haar wou hebben. Heb hem lange tijd aan lijntje kunnen houden maar op zondag 18 augustus gaf hij aan dat hij haar terug zou doen naar diegene waar hij hem weg had.
19 augustus is gylana op een manege in Nederland aangekomen. Diegene die daar in bemiddeld heeft ziet woensdag 21 augustus mijn bericht en ik krijg gisteren 23 augustus contact met haar.
Vandaag 24 augustus is gylana opgehaald en staat nu bij de eigenaar die haar vanuit België direct doorstuurde naar de manege in Nederland.
Vandaag heeft hij mij dan gebeld.

Geldkwestie.
Ik heb €2500,- spaargeld. Daarvan kan ik nu €1000,- aanspreken om mijn gezin niet in ellende te brengen en eventuele kosten aan de andere paarden te kunnen dekken. Ik heb daarnaast €175,- van de crowdfunding.

Ik hoop dat dit voor iedereen duidelijk is en anders snap ik het echt niet meer.

Verder wil ik hier geen discussies meer. Of je helpt me met info, of je verdwijnt uit dit topic.

Ik ben gesloopt van verdriet en vermoeidheid en kan er geen gezeur bij hebben. Kritisch zijn mag, maar daar moet het ophouden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:46

Gombal schreef:
Little gift , ik ben echt van mening dat je echt naar en onbeschoft reageert .

Je beschuldigd haar zelfs van op vakantie willen wat door anderen betaald word.
Dat ze uit haar nek banketstaaft.
Ik snap je punt , en meerdere mensen vinden het een apart verhaal , maar vind jou echt te ver gaan.

Ow ow dat van die vakantie was NIET MIJN bericht! Lees goed!

Ik ben niet office hé... Ik ben niet verantwoordelijk voor haar berichten!

Gelieve mij dus geen woorden in de mond te leggen die ik NIET gebruikt heb!

office schreef:
Je verwacht geen kosten maar het paard had een been vol vocht waar ze door heen zakte ?
Ik weet het niet schat …maar ik krijg het idee dat je zin heb om lekker op vakantie te gaan en daar graag een ander voor wil laten betalen.
En daarom heb ik een hekel aan die bedel acties op internet.
Zo moeilijk doen om 1500 euro maar wel een paar paarden hebben ? Sorry…

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 24-08-24 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:49

sexysusie schreef:

10 augustus bericht van een meisje dat die haar kon kopen bij een man in België.
13 augustus contact met die man in België kunnen krijgen. Die bleef maar volhouden dat ie €3500,- voor haar wou hebben. Heb hem lange tijd aan lijntje kunnen houden maar op zondag 18 augustus gaf hij aan dat hij haar terug zou doen naar diegene waar hij hem weg had.
19 augustus is gylana op een manege in Nederland aangekomen. Diegene die daar in bemiddeld heeft ziet woensdag 21 augustus mijn bericht en ik krijg gisteren 23 augustus contact met haar.
Vandaag 24 augustus is gylana opgehaald en staat nu bij de eigenaar die haar vanuit België direct doorstuurde naar de manege in Nederland.

Geldkwestie.
Ik heb €2500,- spaargeld. Daarvan kan ik nu €1000,- aanspreken om mijn gezin niet in ellende te brengen en eventuele kosten aan de andere paarden te kunnen dekken. Ik heb daarnaast €175,- van de crowdfunding.

Ik hoop dat dit voor iedereen duidelijk is en anders snap ik het echt niet meer.

Verder wil ik hier geen discussies meer. Of je helpt me met info, of je verdwijnt uit dit topic.

Ik ben gesloopt van verdriet en vermoeidheid en kan er geen gezeur bij hebben. Kritisch zijn mag, maar daar moet het ophouden.

Als ik dit zo lees zit er niets anders op dan haar te laten gaan denk ik.
Als je die €2000 niet van je spaarpot wil halen ( wat je goed recht is), dan kun je er nu niets anders aan doen, hoe rot dat ook is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:51

Ik denk inderdaad dat als je dit niet hebt, je er beter aan doet geen paard te nemen. Hoe moeilijk het ook is, maar goedkoper wordt het niet. Had je gehoopt haar gratis terug te krijgen dan?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 21:53

sexysusie schreef:

Geldkwestie.

Dank je voor deze tijdlijn, nu is het wél duidelijk!
Dit was alles wat ik vroeg eigenlijk...

Ik hoop dat het goed mag komen! En dat meen ik echt!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:13

Ik zou toch mijn spaarpot aanspreken dan maar ff krap zitten of het gewoon laten gaan en hopen dat ze goed terechtkomt

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:24

Hoe is het afgelopen met lord Freedom waar je drie jaar geleden ook geld voor inzamelde voor die dure Kissing spines operatie ?
Soms is (paarden) liefde niet genoeg en moet je gewoon ZELF geld hebben om je dieren te kunnen onderhouden.Misschien is een paard erbij kopen niet zo verstandig aangezien een kiesje trekken op de kliniek al meer kost als wat je in je spaarpot heb zitten.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:26

Wat een gedoe. Zou het laten gaan en het geld netjes teruggeven aan degene die jou betaald hebben met deze doneeractie. Toch bizar dat je je zo verantwoordelijk voelt dat je je eigen gezin mogelijk op het spel zet?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:32

office schreef:
Hoe is het afgelopen met lord Freedom waar je drie jaar geleden ook geld voor inzamelde voor die dure Kissing spines operatie ?
Soms is (paarden) liefde niet genoeg en moet je gewoon ZELF geld hebben om je dieren te kunnen onderhouden.Misschien is een paard erbij kopen niet zo verstandig aangezien een kiesje trekken op de kliniek al meer kost als wat je in je spaarpot heb zitten.

Nou Earth, Cayenne, Gombal, Paardenfann4... Waar zijn jullie nou?
Dit lijkt mij wel een stuk aanvallender en beschuldigend en een hetze dan mijn reacties hoor...

En dat al voor de 2de keer... (Dat van die vakantie kwam namelijk ook van deze Bokker en niet van mij).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:39

Little_Gift schreef:
[

Dit lijkt mij wel een stuk aanvallender en beschuldigend en een hetze dan mijn reacties hoor...

En dat al voor de 2de keer... (Dat van die vakantie kwam namelijk ook van deze Bokker en niet van mij).

:') :')
Het taalgebruik en de vraagstelling van office is wel normaal en verder heb ik geen idee waar ze het over heeft.
Maar ik ga de discussie met jou verder niet aan, want je leert het toch niet.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:42

Ik denk dat jullie eerder de hetze tegen mij voeren dan andersom hoor.
Bovendien is het ook altijd jullie groepje die mij in elk topic komt zoeken en bekritiseren.

Het begint serieus op te vallen, lijkt wel op lageschool pestgedrag op den duur dus als hier iemand een ander aanvalt, is het wel jullie groepje die dat doet door mij telkens uit te zoeken.

En je van de domme houden dat de vraagstelling normaal is van Office en van mij niet, dat is absoluut niet correct in dit topic.
Ik heb nergens TS beschuldigd of verweten.

Daarentegen iemand betichten van op vakantie willen met het geld van de crowdfunding is nog heel next level dan wat ik hier schreef hoor.

Weet je, er bestaat een foei knop, gebruik die en je hoeft me niet meer te lezen hé.
Dan ben je van mij af.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:54

Kijk dat gegraaf in ts haar verleden en dat zo open en bloot neer zetten vind ik ook niet netjes. Dat is ook een reactie uitlokken.
Maar dan is nog steeds de zinsopbouw en taalgebruik van Office netter dan een post van jou. En ik spreek je nu pas voor de 2e keer aan, eerder was dat in mijn topic waar ik ook al een zure smaak van je kreeg. Misschien moet je de hand in eigen boezem steken en eens kijken wat je anders kan doen, want je bent gewoon geen leuke bokker zo.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:00

Of jullie zijn gewoon vergevensgezinder naar office dan naar mij.
Eens gebrandmerkt...

Maar goed, ik laat dit welles nietes spelletje want ik denk dat dat precies is wat jullie wilden uitlokken om mij dan op te kunnen pakken.

Dit is namelijk zwaar off topic!

TS: ik wens je nogmaals veel geluk en ik hoop dat voor het paard alles goed mag aflopen, hoe dat dan ook moge zijn...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:04

Hoezo lord freedom? In ts haar posts staat noch ergens lord, noch freedom.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:05

office schreef:

Vertel!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:21

Little_Gift schreef:
office schreef:

Ik vind dit ook irritant maar zit niet 24 uur per dag op bokt, er wordt niks met Tems gedaan dus dan houd het op. Ik vind jou in bijna elk topic bijzonder vijandig reageren, maar als jij daar blij van wordt, vooral doorgaan zou ik zeggen! Ik zet jou onder de foei dan hoef ik het niet meer te lezen.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:42

cariena1 schreef:
Ik zou toch mijn spaarpot aanspreken dan maar ff krap zitten of het gewoon laten gaan en hopen dat ze goed terechtkomt
Ik zou dat tweede doen. Als vervolgens een ander paard ziek wordt of er wat anders gebeurd, kun je wachten op de reacties "waarom heb je dan een paard gekocht van je laatste spaargeld". Dat TS niet alles uit wil geven en een potje wil houden vind ik juist heel respectabel en doordacht!

Iig staat het verhaal van het paard overal online. Het is best makkelijk om te achterhalen door een mogelijke koper. Het geeft geen zekerheid, maar verkleint wel de kans dat iemand haar onwetend koopt denkende een gezond rijpaard te hebben.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:43

Bied 1750 en breng haar direct donderdag ochtend naar de slager daar krijg je nog een paar 100 (mits paspoort goed is) dan heb je deel onkosten ook weer terug.

En er staat '2500' op de spaarrekening voor dieren en gezin zou daar niet zomaar even 2000 vanaf halen. Dan houd je 500 over! Wasmachine kapot, auto kapot noem het maar op je werkt je zelf zo de ellende in en ook je gezin gaat mee

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 23:57

Little gift , waar ik nu blijf ? Ik zit niet continu te kijken of ik een reactie op iets heb hoor . Heb meer te doen.
Uiteraard wil ik netjes mij excuus maken dat ik het verkeerde van Office aan jou gelinkt heb.
Maar verder vind ik nog steeds dat je niet prettig reageert. Ook hierin niet . Mensen reageren vanzelf , op hun tijd . Niet wanneer het jou uitkomt

En ter aanvulling:
Je hoeft geen pb te sturen en hier te plaatsen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 00:26

TS heeft niet het geld om de tussenhandelaren(!!) te betalen, laat staan de DA kosten.
Er wordt duidelijk gespeeld met haar emoties om geld af te troggelen voor dit paard.
TS, laat je adviseren door iemand die jou en je situatie goed kent. Bokkers reageren (ook) vanuit emotie en onvoldoende kennis van de werkelijke situatie.
Sterkte. Het blijft sowieso een hele moeilijke beslissing.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 06:37

Little_Gift schreef:
Of jullie zijn gewoon vergevensgezinder naar office dan naar mij.
Eens gebrandmerkt...

Maar goed, ik laat dit welles nietes spelletje want ik denk dat dat precies is wat jullie wilden uitlokken om mij dan op te kunnen pakken.

Dit is namelijk zwaar off topic!

TS: ik wens je nogmaals veel geluk en ik hoop dat voor het paard alles goed mag aflopen, hoe dat dan ook moge zijn...

Er is niemand hier met een hetze naar jou bezig.
Maar in plaats van in de slachtofferrol te kruipen, zou je ook eens in de spiegel kunnen kijken en je kunnen afvragen waarom je zelf zo vijandig/agressief reageert in veel topics.

TS, ik ben het met Senna21 eens dat ze op je emoties inspelen.
Ze weten hoe graag jij dit paard terug wilt.
Ik zou het voor nu laten rusten. Je hebt het geld helaas niet en het moet ook niet ten kosten van je gezin gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 07:29

Hoi luIIig ook de handelaar mag vragen hoeveel hij wil.
En persoonlijk vind ik je potje onvoorziene omstandigheden nu al erg laag als je dieren hebt. Want 1000,- is tegenwoordig niks meer als je de Da nodig hebt.
Dus daar zou ik geen geld meer afhalen.
Hoe rot ook maar zou haar laten gaan.
Want als je haar eenmaal hebt kost ze gegarandeerd ook geld.
Waarvan?

Ik weet enorm goed hoe moeilijk dat is. Maar soms is het niet anders

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:08

office schreef:

Serieus compleet offtopic
Mag ook niet andere topic erbij halen om iemand naar beneden te halen.

Ik lees mee vanaf begin en voor mij is het echt heel duidelijk geweest het hele verhaal gewoon lezen.
Als je je paard ooit in goed vertrouwen heb verkocht en die heeft jaren nog mooi huisje gehad en opeens moest ie daar ook weg en je volgt haar ellende en hebt nog wat feelings voor paard kan ik me voorstellen dat je haar nog graag terug wil.

Je moet wel realistisch blijven je eigen leven staat boven een paard, ze heeft een gezin die mag niet lijden onder een paard.
Dus je haalt 2000€ eraf en je wasmachine gaat stuk…… dan moet je dus voor 500€ wasmachine kopen, vervolgens krijg je lekkage in je huis en is er geen geld meer.

Maar iedereen die de merrie heeft gekocht wil dus niet inleveren.
IMO is er 1 fout eigenlijk 2 en niet de TS

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 08:12

Lord freedom heeft de operatie goed door staan. Echter na een half jaar kreeg ie botwoekeringen die op zijn zenuwen drukten. Ik heb hem toen in laten slapen. Het geld voor deze operatie heb ik kunnen lenen en dat is ondertussen naast alle oliebol terug betaald. Dit gebeurd precies in de tijd dat alles om ons heen weg viel. Ik snap alleen niet waarom je dit er bij moet halen. Ik wens niemand wat wij in de afgelopen jaren hebben meegemaakt, maar soms heb ik die neiging wel in gevallen zoals nu.