Babootje schreef:Het ziet er naar uit dat de motorrijder zelf schuldig is. Als hij heeft moeten uitwijken, had hij niet moeten passeren. Hij moet gewoon voldoende afstand houden van paarden.
Aan de sporen te zien lijkt hij gewoon uitgegleden op het zand. Als het tot een rechtszaak komt denk ik niet dat ie gelijk krijgt.
Heb het zelf een keer aan de hand gehad. We stonden te wachten voor het stoplicht en het overige verkeer is om ons heen gaan staan. Toen het licht groen werd schrok mijn paard van het optrekkende verkeer, deed een pas terug en ging in de zijkant van de auto zitten. De automobilist was schuldig want die stond te dicht op de paarden. Moest dus zijn eigen schade betalen. Mijn paard had gelukkig niks.
Jeetje, dat is inderdaad ook zo’n situatie.
Maar de verzekering wijst het idd vooral af met de redenen dat er geen contact is geweest, dat als hij het gedrag van de pony al zorgwekkend vond voor het inhalen hij dan simpelweg niet had moeten inhalen, ook in combinatie met de wegsituatie (diverse waarschuwingsborden met ‘30’ ‘slecht wegdek’ en ‘zachte berm’). Ook vind de verzekering het opvallend dat de pony en berijdster ná het voorval nogmaals zijn ingehaald en ingesloten door de motorrijders.