valine schreef:Ondertussen contact gehad met onze rechtsbijstand en die vertelde dat ik alleen de dierenarts kon aanschrijven in dit verhaal omdat hij haar gekeurd geeft en ik de verkoper niet aansprakelijk kan stellen ondanks dat deze bewust cruciale informatie heeft verzwegen.
Als ik dit van te voren had geweten had ik dit paard nooit gekocht namelijk.
Wat jouw rechtsbijstandsjurist zegt dat klopt niet. Ik weet niet welke rechtsbijstandverzekeraar je hebt, maar vraag in ieder geval om iemand met verstand van hippische zaken en consumentenkoopwet.
Als het paard inderdaad allerlei gebreken heeft die voor jou zijn verzwegen, dan is het zaak om zo snel mogelijk het paard door een andere dierenarts (het liefst een keuringsarts paard) opnieuw te laten bekijken.
Laat niet alleen een klinische keuring uitvoeren, maar ook de pezen scannen. En een RX keuring op de benen en voeten. Als daar inderdaad uitkomt dat het paard zwaar oud peesletsel en/of meer gebreken heeft en een slechte prognose als rijpaard dan kun je inderdaad de verkoop laten ontbinden. Doe dat zo snel mogelijk.
Laat de handelaar zo snel mogelijk schriftelijk weten dat je de koop wil ontbinden.