Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
superpony schreef:Inderdaad, het kan ook gebeuren als je toevallig boodschappen doen bent, ligt te slapen, op visite gaat ergens etc.
Mijn ene ruin had ooit koliek toen hij in pension stond. Als ik er niet op dat moment was geweest en hem niet goed had gekend, was het ook erger geworden.
Ik bedoel alleen te zeggen dat in echte nood de trailer niet altijd meer gebruikt wordt. Als nu een paard hier zijn been breekt, krijg ik die echt niet op de trailer, zeker niet alleen......Ik heb geen E en voor mijn man er is, zijn we ruim half uur verder.
Het is fijn dat de trailer er staat en ook zo op pad kan, maar voor echte echte nood, heb ik liever een hele snelle veearts.
Dan weet ze dat het menens is want anders vraag ik eerst wel wat haar visie is op iets wat ik zie. ikke schreef:Daar begint alles.
Als ik tegen onze veearts zeg dat ze NU op moet komen draven, komt ze met gierende banden het terrein op vliegenDan weet ze dat het menens is want anders vraag ik eerst wel wat haar visie is op iets wat ik zie.
_Penotti schreef:Ik heb ook geen E, hoeft ook niet voor onze combi.
En ik heb wel eens met de trailer gereden en voorruit gaat prima, achteruit niet.
Moet ik ineens naar de kliniek, die hier 15 km verder is, zet ik hem daar wel midden in de weg neer en mag een ander wel keren. Maakt me niet uit, als mijn paard maar alvast daar is.
En ja met wat pech vind je hem in de ochtend dood, dat kan.
Maar dan kan ik er niets meer aan doen. Maar zou ik het gevoel hebben: " had ik maar..." daar zou ik mijn hele leven mezelf mee kwellen.
En net wat ikke zegt, als je belt met het is foute boel zijn ze er zo.

_Penotti schreef:Nee alles voorkomen is zeker niet te doen, helaas
Maar ik probeer wel dingen te voorkomen waar ik kan.
Paardenwei met geschikte stroomdraad voor paarden, kan dan niets mis gaan, natuurlijk wel, maar maak het af met een gewoon gladdraadje of nog erger prikkeldraad, dan zou ik voor mijn gevoel niet hebben gedaan wat ik kon.
Stal veilig, geen rare uitstekende dingen. Kan er niets mis gaan, ja altijd.
Bij binnen en buiten zetten heb ik geen kruiwagens, rieken en weet ik wat liggen wat ik zo vaak wel zie.
Krijg er telkens kriebels van als ik het zie.
Voer zit achter een andere deur mochten ze ontsnappen, pulp zit dan ook nog eens in een ton met schroefdeksel.
telefoonnummer langs de bel, mocht er niemand thuis zijn kan elke vreemde voorbijganger bellen.
kan er niets mis gaan, ja altijd nog.
Maar zo zijn er toch wat dingen eerder uitgesloten.
En zo staat er dus ook die trailer met trekauto. B combinatie meer heb ik niet nodig.
Kan een paard dood gaan tussen 23.00 en 6.30, ja dat wel.
Maar mocht ik om 23.00 zien het is mis kan ik gaan.