Eigen trailer, waarom wel/ niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Eigen trailer, waarom wel/ niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:03

Inderdaad, het kan ook gebeuren als je toevallig boodschappen doen bent, ligt te slapen, op visite gaat ergens etc.

Mijn ene ruin had ooit koliek toen hij in pension stond. Als ik er niet op dat moment was geweest en hem niet goed had gekend, was het ook erger geworden.

Ik bedoel alleen te zeggen dat in echte nood de trailer niet altijd meer gebruikt wordt. Als nu een paard hier zijn been breekt, krijg ik die echt niet op de trailer, zeker niet alleen......Ik heb geen E en voor mijn man er is, zijn we ruim half uur verder.

Het is fijn dat de trailer er staat en ook zo op pad kan, maar voor echte echte nood, heb ik liever een hele snelle veearts.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:08

superpony schreef:
Inderdaad, het kan ook gebeuren als je toevallig boodschappen doen bent, ligt te slapen, op visite gaat ergens etc.

Mijn ene ruin had ooit koliek toen hij in pension stond. Als ik er niet op dat moment was geweest en hem niet goed had gekend, was het ook erger geworden.

Ik bedoel alleen te zeggen dat in echte nood de trailer niet altijd meer gebruikt wordt. Als nu een paard hier zijn been breekt, krijg ik die echt niet op de trailer, zeker niet alleen......Ik heb geen E en voor mijn man er is, zijn we ruim half uur verder.

Het is fijn dat de trailer er staat en ook zo op pad kan, maar voor echte echte nood, heb ik liever een hele snelle veearts.

Daar begint alles.
Als ik tegen onze veearts zeg dat ze NU op moet komen draven, komt ze met gierende banden het terrein op vliegen :j Dan weet ze dat het menens is want anders vraag ik eerst wel wat haar visie is op iets wat ik zie.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:40

Ik heb ook geen E, hoeft ook niet voor onze combi.
En ik heb wel eens met de trailer gereden en voorruit gaat prima, achteruit niet.
Moet ik ineens naar de kliniek, die hier 15 km verder is, zet ik hem daar wel midden in de weg neer en mag een ander wel keren. Maakt me niet uit, als mijn paard maar alvast daar is.

En ja met wat pech vind je hem in de ochtend dood, dat kan.
Maar dan kan ik er niets meer aan doen. Maar zou ik het gevoel hebben: " had ik maar..." daar zou ik mijn hele leven mezelf mee kwellen.

En net wat ikke zegt, als je belt met het is foute boel zijn ze er zo.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:41

ikke schreef:
Daar begint alles.
Als ik tegen onze veearts zeg dat ze NU op moet komen draven, komt ze met gierende banden het terrein op vliegen :j Dan weet ze dat het menens is want anders vraag ik eerst wel wat haar visie is op iets wat ik zie.

Dat is waar en dat is hier ook zo.
En als de DA dan zegt ik zou 'm opladen want hier thuis heeft het geen zin, ben ik blij dat die trailer hier geparkeerd staat en ik niet alsnog moet gaan zoeken :P

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:49

Ik ging alleen af en toe op concours 1 keer per maand maar dat waren best flinke kosten qua huren. Sinds 6 weken toch een trailer gekocht en ik heb m er nu al uit. Verhuizen een dag heen en weer met twee paarden. Keertje naar de stort geweest. Keertje springles en al een aantal keren op wedstrijd en met vriendinnen naar t bos. Ik heb een goede tweedehands aangeschaft en met die 1,5 maand dat ik m nu gebruik de aankoop prijs eruit.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:52

Ohja als ik 'm toen niet weg had kunnen brengen omdat ik geen trailer had, had ik er denk ik nog nachtmerries van gehad. Lijkt me zo'n machteloos gevoel. We overwegen sindsdien ook serieus een net wat grotere auto als ik een andere koop waar een trekhaak onder zit (man kan in de spits zo 1,5 uur in de file staan). Ik heb sindsdien ook camera's hangen, kan vanaf afstand de stroom uitzetten etc. ben er vrij panisch van geworden.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:03

Ik heb mijn eigen trailer juist verkocht. Dit omdat degene bij wie ik op stal sta een 2paardstrailer heeft en we eigenlijk altijd samen naar het strand, les of op wedstrijd gaan. Tot nu toe heb ik er nog geen spijt van gehad. Het zou op zich kunnen dat zij net met de trailer weg is waardoor ik hem niet kan pakken as het nodig is, maar toen ik een eigen trailer had ging mijn vriend er bijv. ook wel eens mee naar de bouwmarkt.

Eerder had ik ook wel iemand die mij naar wedstrijd bracht, maar vooral een eigen trailer gekocht omdat mijn paard moeilijk laadde, en er jaren erg veel plezier van gehad. Zou het zeker weer doen als er iets veranderd aan mijn situatie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:40

_Penotti schreef:
Ik heb ook geen E, hoeft ook niet voor onze combi.
En ik heb wel eens met de trailer gereden en voorruit gaat prima, achteruit niet.
Moet ik ineens naar de kliniek, die hier 15 km verder is, zet ik hem daar wel midden in de weg neer en mag een ander wel keren. Maakt me niet uit, als mijn paard maar alvast daar is.

En ja met wat pech vind je hem in de ochtend dood, dat kan.
Maar dan kan ik er niets meer aan doen. Maar zou ik het gevoel hebben: " had ik maar..." daar zou ik mijn hele leven mezelf mee kwellen.

En net wat ikke zegt, als je belt met het is foute boel zijn ze er zo.

Ik heb een 2 paards, dus dan ontkom je er niet aan.

Maar in nood rij ik ook wel echt weg. En net wat je zegt, ik zet hem gewoon ergens neer. Hier bij ons maakt dat niet uit en hoef ik niet te draaien of in te parkeren enzo. En ergens anders zou ik het desnoods vragen. Maar in principe kan ik het wel.

Het is alleen niet te voorzien wat er ooit kan gebeuren, wanneer en hoe. Een paard met gebroken been, zal ik er never in mn eentje op krijgen denk ik.

Dat is ook waarom ik zeg; je kan niet alles voorkomen. Je kan ook 16 zijn en afhankelijk van je ouders, ondanks paarden aan huis bijv.
Of een keer op vakantie zijn en dat de oppas iets niet ziet, niet adequaat reageert en handelt etc etc.

Maar 1sec is genoeg dat alles anders kan zijn en je kan gewoon nooit 24/7 toezicht houden. Ik zie en hoor echt veel, ook 's nachts. Maar alles is onmogelijk.

Voor veel mensen is een trekauto gewoon te duur en dat snap ik heel goed. Wat ik vroeger wel had, is afspraken met mensen en elkaar beloven te rijden of te helpen in nood. Dan voel je je niet compleet machteloos. Waar dat niet was, was het weleens een probleem.

Maar zo moesten wij ooit met spoed 4 paarden verhuizen en dan sta je alsnog........

De meeste goede pensionstallen hebben een goede degelijke combi klaarstaan. Maar voor de fun is die vaak minder te leen. Wil je echt elke week iets leuks doen, dan is een eigen ook beter dan lenen.

Maar persoonlijk leen ik zelf ook niet snel meer. Mijn merrie heeft 1x de trailer kapot getrapt toen ze gewond naar de kliniek moest.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:22

Nee alles voorkomen is zeker niet te doen, helaas :)
Maar ik probeer wel dingen te voorkomen waar ik kan.

Paardenwei met geschikte stroomdraad voor paarden, kan dan niets mis gaan, natuurlijk wel, maar maak het af met een gewoon gladdraadje of nog erger prikkeldraad, dan zou ik voor mijn gevoel niet hebben gedaan wat ik kon.

Stal veilig, geen rare uitstekende dingen. Kan er niets mis gaan, ja altijd.
Bij binnen en buiten zetten heb ik geen kruiwagens, rieken en weet ik wat liggen wat ik zo vaak wel zie.
Krijg er telkens kriebels van als ik het zie.
Voer zit achter een andere deur mochten ze ontsnappen, pulp zit dan ook nog eens in een ton met schroefdeksel.

telefoonnummer langs de bel, mocht er niemand thuis zijn kan elke vreemde voorbijganger bellen.

kan er niets mis gaan, ja altijd nog.
Maar zo zijn er toch wat dingen eerder uitgesloten.

En zo staat er dus ook die trailer met trekauto. B combinatie meer heb ik niet nodig.
Kan een paard dood gaan tussen 23.00 en 6.30, ja dat wel.
Maar mocht ik om 23.00 zien het is mis kan ik gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:33

_Penotti schreef:
Nee alles voorkomen is zeker niet te doen, helaas :)
Maar ik probeer wel dingen te voorkomen waar ik kan.

Paardenwei met geschikte stroomdraad voor paarden, kan dan niets mis gaan, natuurlijk wel, maar maak het af met een gewoon gladdraadje of nog erger prikkeldraad, dan zou ik voor mijn gevoel niet hebben gedaan wat ik kon.

Stal veilig, geen rare uitstekende dingen. Kan er niets mis gaan, ja altijd.
Bij binnen en buiten zetten heb ik geen kruiwagens, rieken en weet ik wat liggen wat ik zo vaak wel zie.
Krijg er telkens kriebels van als ik het zie.
Voer zit achter een andere deur mochten ze ontsnappen, pulp zit dan ook nog eens in een ton met schroefdeksel.

telefoonnummer langs de bel, mocht er niemand thuis zijn kan elke vreemde voorbijganger bellen.

kan er niets mis gaan, ja altijd nog.
Maar zo zijn er toch wat dingen eerder uitgesloten.

En zo staat er dus ook die trailer met trekauto. B combinatie meer heb ik niet nodig.
Kan een paard dood gaan tussen 23.00 en 6.30, ja dat wel.
Maar mocht ik om 23.00 zien het is mis kan ik gaan.

Dat. Als jij je deuren niet met degelijke sloten afsluit, laat ik er mijn Stippel niet op los. Schroefdeksels boeien niet, binnen 10sec heeft ze die open. Schuifgrendels, 5 sec. Haakjes duren iets langer maar ook die leggen het af. Als je d'r niet bezig gezien hebt, geloof je het niet.
Echt alles krijgt ze open, zolang er maar eten in het spel is. Vorige eigenaar is erop afgestudeerd; het enige wat werkte waren sloten waar ze niet bij kon. Ze sloopte zelfs een sluiting met hangslot omdat de sluiting met, voor haar, te lichte schroefjes vastgezet was.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:39

Gelukkig heb ik dan weer niet zo'n grapjassen.
Maar dan zou ik hier op de deur waar het voer achter staat een hangslot met cijfertjes hangen.
Hier staat het dan in een niet gebruikte stal, dus ketting slopen is knap dan.
Natuurlijk kan elk paard je verrassen,maar als ik zie hoe sommige mensen alles open en bloot hebben staan, voer, kruiwagens riek, emmers met hengsels. Ze moeten dat zelf weten hoor, maar ik vind dat dus echt eng.

Maar ik geloof dat dat offtopic is :+

Muze

Re: Eigen trailer, waarom wel/ niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 12:28

Ok.
Jullie hebben me overtuigd.
Haha.