Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cp112 schreef:@TS, lees de reactie van Floortjem goed door. Zij is iemand die juridisch onderlegd is en geeft imo het enige juiste antwoord.
Staar je niet blind op hoe jij vind dat het zou moeten. Zo werkt de wereld niet.
Ga in gesprek en probeer tot een oplossing te komen. Juridisch ga je niks bereiken.
Edhunter schreef:A) in de 6 x dat de da is geweest ....... was ik NIET op de hoogte van het ziek zijn!
B) als iemand je belooft dat ze gaan verhuizen en er van alles geregeld is ..... rij ik even 400 km om dat te controleren ....? Doen jullie natuurlijk allemaal!
C) er was op dat moment nergens gras en als ze bijgevoerd worden ga je er van uit dat het goed gebeurd.
D) ik zou willen weten hoeveel van jullie nu echt weten hoe het in elkaar zit?
E) ik klaag de dierenarts niet aan zoal ik al vaker heb geschreven maar ja lezen blijft moeilijk.
F) hoeveel stuurlui staan er beter aan de wal.
marleen_usar schreef:Wees blij dat ze een veearts er bij hebben gehaald,dus zo oplettend zijn.Beetje ondankbaar zoals je nu reageerd.
beatje schreef:marleen_usar schreef:Wees blij dat ze een veearts er bij hebben gehaald,dus zo oplettend zijn.Beetje ondankbaar zoals je nu reageerd.
Dit vind ik ook overdreven,als ze zo goed bezig waren,hadden ze Ts geinformeerd op tijd en overlegd niet maar wat aangerommeld.
Ik zou persoonlijk de DA kosten wel betalen omdat die Da ondanks dat hij een verkeerde diagnose heeft gesteld wel verder zijn best heeft gedaan.
Maar stellen dat de opfok zijn best heeft gedaan is wat overdreven.
Ik heb geen opfok maar een pension,beleid is dat behalve in noodgevallen eerst de eigenaar word gewaarschuwd en met diens toestemming een DA.Alleen in Noodgevallen waar bij het leven van het dier gevaar loopt bel je eerst de DA en daar na de eigenaar.
Ik snap de boosbeid vd Ts wel.
plutolover schreef:mijn veulen staat in de opfok. En in nood situatie gaan ze direct naar de kliniek of bellen ze gelijk een dierenarts maar daarna wordt je ten alle tijden opgebeld!!
Geen noodsituaties wordt eerst de eigenaar gebeld en daarna de dierenarts. Ik heb ook hier een contract voor getekend.
Dus de opfok is zeker nalatig geweest door niet de eigenaar op de hoogte te stellen. Dierenarts heeft gewoon zijn werk gedaan. Dus of de opfok of de ts zou moeten betalen. Wie dat gaat worden is iets waar ik juridisch geen verstand van hebt.
Malle1970 schreef:Edhunter schreef:D) ik zou willen weten hoeveel van jullie nu echt weten hoe het in elkaar zit?
.
Tja, we doen het met de informatie die jij ons geeft
CharmingS schreef:Daarnaast zondag of geen zondag, als ik 400 km moet rijden om mijn paard te zien, dan wil ik mijn paard zien, of de stal nu open is of niet. Mijn paard en ik mag die ten alle tijden bezoeken als ik dat wil, dan kan de opfok dat misschien niet leuk vinden, dan betaal ik die maand wel een 10tje extra om de moeite te compenseren. Maar om dan naar huis te rijden, terwijl je niet weet waar je paard is vind ik een ontzettend raar iets, en klopt ook niet IMO.
Vulina schreef:CharmingS schreef:Daarnaast zondag of geen zondag, als ik 400 km moet rijden om mijn paard te zien, dan wil ik mijn paard zien, of de stal nu open is of niet. Mijn paard en ik mag die ten alle tijden bezoeken als ik dat wil, dan kan de opfok dat misschien niet leuk vinden, dan betaal ik die maand wel een 10tje extra om de moeite te compenseren. Maar om dan naar huis te rijden, terwijl je niet weet waar je paard is vind ik een ontzettend raar iets, en klopt ook niet IMO.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Deze opfok heeft blijkbaar de regel op zondag geen bezoek te willen en daar ga je mee akkoord. Als je dan 500 paarden hebt staan en iedereen wil toch op zondag dat je meegaat naar hun paard, kun je net zo goed die regel afschaffen en zeggen, op zondag kost het 10 euro extra
TS gaat er logischerwijze van uit dat haar paard in de wei zou staan. Dan kun je daar prima op eigen initiatief even heen rijden en gaan kijken...