Opfok slecht ......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Edhunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 19:53

A) in de 6 x dat de da is geweest ....... was ik NIET op de hoogte van het ziek zijn!
B) als iemand je belooft dat ze gaan verhuizen en er van alles geregeld is ..... rij ik even 400 km om dat te controleren ....? Doen jullie natuurlijk allemaal!
C) er was op dat moment nergens gras en als ze bijgevoerd worden ga je er van uit dat het goed gebeurd.
D) ik zou willen weten hoeveel van jullie nu echt weten hoe het in elkaar zit?
E) ik klaag de dierenarts niet aan zoal ik al vaker heb geschreven maar ja lezen blijft moeilijk.
F) hoeveel stuurlui staan er beter aan de wal.

Edhunter

Re: Opfok slecht ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 19:55

Zet er maar een slotje op

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:20

T’s, mooie vijandigheid naar de bokkers die de moeite nemen om op jouw vraag te reageren. +:)+
Als je op dezelfde manier opstelt richting de opfok zal je vast een gewillig partner in hun vinden voor schikking in de kosten. :')

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:22

Edhunter schreef:
.

Tja, we doen het met de informatie die jij ons geeft :+

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:24

Ik vraag me af wat je nog wilt dat wij zeggen, het is toch niet goed. Je reageert zo vijandig. Je laat je zo wel kennen. Sorry hoor...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:43

Maar zijn de paarden niet verwend in de periode tussen augustus en begin oktober? Jij bent er niet geweest dus hoe weet je dat het niet gedaan is?

Een slotje omdat het niet gaat qua antwoorden is wel een zwakte bod :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:04

Mbt punt D is er al meermaals antwoord gegeven.

Dat dat niet is wat je wilt horen tja... dat is cru gezegd jou probleem. Je reageerd contstant enorm vijandig terwijl mensen wel de tijd nemen om te reageren. Met de informatie die je zelf verstrekt.

Et voila

cp112 schreef:
@TS, lees de reactie van Floortjem goed door. Zij is iemand die juridisch onderlegd is en geeft imo het enige juiste antwoord.
Staar je niet blind op hoe jij vind dat het zou moeten. Zo werkt de wereld niet.

Ga in gesprek en probeer tot een oplossing te komen. Juridisch ga je niks bereiken.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:24

Edhunter schreef:
A) in de 6 x dat de da is geweest ....... was ik NIET op de hoogte van het ziek zijn!
B) als iemand je belooft dat ze gaan verhuizen en er van alles geregeld is ..... rij ik even 400 km om dat te controleren ....? Doen jullie natuurlijk allemaal!
C) er was op dat moment nergens gras en als ze bijgevoerd worden ga je er van uit dat het goed gebeurd.
E) ik klaag de dierenarts niet aan zoal ik al vaker heb geschreven maar ja lezen blijft moeilijk.
F) hoeveel stuurlui staan er beter aan de wal.

Weet je wat je moet doen TS.. Neem een advocaat, en klaag de opfok lekker aan.. Maar denk dat je deze zaak zwaar gaat verliezen, incl al je geld voor de bijkomende kosten van de advocaat rechtzaak etc..

Lekker eigenwijs doen, en vijandig blijven doen naar mensen die het goed bedoelen +:)+ Goed bezig!!

En niemand weet hier precies hoe de vork in de steel zit, aangezien dit een eenzijdig verhaald is en het dan niet meer dan normaal is dat mensen dan kritische vragen gaan stellen, om JOU zo goed mogelijk te helpen. En als het antwoord je dan niet aan staat ren je met staart tussen de benen weg en moet het topic op slot..

Fouten maken is menselijk TS en de opfok eigenaren zijn ook maar mensen! Die de zorg moeten dragen over 500! paarden. Ik vind het dan al knap dat ze van een afstand kunnen zien dat jou paardje niet helemaal fit is en een DA laten komen! Vind je nogal ondankbaar ;)

Succes met je paard...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:01

Wees blij dat ze een veearts er bij hebben gehaald,dus zo oplettend zijn.Beetje ondankbaar zoals je nu reageerd.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 06:51

marleen_usar schreef:
Wees blij dat ze een veearts er bij hebben gehaald,dus zo oplettend zijn.Beetje ondankbaar zoals je nu reageerd.

Dit vind ik ook overdreven,als ze zo goed bezig waren,hadden ze Ts geinformeerd op tijd en overlegd niet maar wat aangerommeld.
Ik zou persoonlijk de DA kosten wel betalen omdat die Da ondanks dat hij een verkeerde diagnose heeft gesteld wel verder zijn best heeft gedaan.
Maar stellen dat de opfok zijn best heeft gedaan is wat overdreven.

Ik heb geen opfok maar een pension,beleid is dat behalve in noodgevallen eerst de eigenaar word gewaarschuwd en met diens toestemming een DA.Alleen in Noodgevallen waar bij het leven van het dier gevaar loopt bel je eerst de DA en daar na de eigenaar.
Ik snap de boosbeid vd Ts wel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:19

TS is vooral boos op zichzelf vrees ik, omdat die zichzelf verwijt het paard niet eerder te hebben weggehaald van de opfok. Daarom zijn de reacties zo boos.

Het is ook lastig om naar jezelf te kijken in dit soort zaken, maar wel een les voor jezelf :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:39

Ik heb niet alles gelezen. Ben wel van mening dat de opfok zeker de Ts in had moeten lichten dat het dier niet lekker is. En dat de dierenarts is gekomen.

Dat ze in augustust haar twijfeles had en volgens jullie niet gelijk actie hebben ondernomen. Snap ik enigs zins ook wel. Veulens kunnen soms wat schraler uit zien. En als er dan wordt gezegd ze worden omgeweid dan geloof je de opfok daarin. En als je door familieomstandigheden je paardje 1 maand niet kan zien. En zonder ingelicht te worden snap ik heel goed dat je daar niet blij mee bent.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:11

beatje schreef:
marleen_usar schreef:

Dit vind ik ook overdreven,als ze zo goed bezig waren,hadden ze Ts geinformeerd op tijd en overlegd niet maar wat aangerommeld.
Ik zou persoonlijk de DA kosten wel betalen omdat die Da ondanks dat hij een verkeerde diagnose heeft gesteld wel verder zijn best heeft gedaan.
Maar stellen dat de opfok zijn best heeft gedaan is wat overdreven.

Ik heb geen opfok maar een pension,beleid is dat behalve in noodgevallen eerst de eigenaar word gewaarschuwd en met diens toestemming een DA.Alleen in Noodgevallen waar bij het leven van het dier gevaar loopt bel je eerst de DA en daar na de eigenaar.
Ik snap de boosbeid vd Ts wel.

Mee eens. Wij doen het hetzelfde.
In geval van nood meteen bellen, daarbuiten overleg met de eigenaar.
Een rekening van 1000 euro is niet niks, er zijn er zat die dat niet kunnen betalen.
Een telefoontje van de opfok was niet overbodig geweest, en ook wel zo logisch.

Los daarvan denk ik niet dat je juridisch gezien veel klaar krijgt. Het hart en het verstand gaan niet altijd samen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:00

mijn veulen staat in de opfok. En in nood situatie gaan ze direct naar de kliniek of bellen ze gelijk een dierenarts maar daarna wordt je ten alle tijden opgebeld!!

Geen noodsituaties wordt eerst de eigenaar gebeld en daarna de dierenarts. Ik heb ook hier een contract voor getekend.

Dus de opfok is zeker nalatig geweest door niet de eigenaar op de hoogte te stellen. Dierenarts heeft gewoon zijn werk gedaan. Dus of de opfok of de ts zou moeten betalen. Wie dat gaat worden is iets waar ik juridisch geen verstand van hebt.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:39

plutolover schreef:
mijn veulen staat in de opfok. En in nood situatie gaan ze direct naar de kliniek of bellen ze gelijk een dierenarts maar daarna wordt je ten alle tijden opgebeld!!

Geen noodsituaties wordt eerst de eigenaar gebeld en daarna de dierenarts. Ik heb ook hier een contract voor getekend.

Dus de opfok is zeker nalatig geweest door niet de eigenaar op de hoogte te stellen. Dierenarts heeft gewoon zijn werk gedaan. Dus of de opfok of de ts zou moeten betalen. Wie dat gaat worden is iets waar ik juridisch geen verstand van hebt.

Wat jij hierboven beschrijft is ook de normale gang van zaken. En dit zou ook de normale gang van zaken moeten zijn op iedere stal, daar zou geen contract voor nodig moeten zijn.

Maar ik vind dat de opfok juist heeft gehandeld om de DA te bellen, maar ze hadden daarna de TS ook op de hoogte moeten stellen. Maargoed, dit is een eenzijdig verhaal en ieder verhaal heeft 2 kanten. TS op haar woord geloven weet ik niet of ik dat doe.
En om dan de DA te verwijten dat ie niet meteen bij een maagzweer is gekomen vind ik ook niet eerlijk, ik ken trouwens ook weinig dierenartsen die bij sloomheid en niet willen eten meteen behandelen voor een maagzweer.. Er zijn namelijk meerdere voor de hand liggende factoren die ook van toepassing hadden kunnen zijn.

Daarnaast zondag of geen zondag, als ik 400 km moet rijden om mijn paard te zien, dan wil ik mijn paard zien, of de stal nu open is of niet. Mijn paard en ik mag die ten alle tijden bezoeken als ik dat wil, dan kan de opfok dat misschien niet leuk vinden, dan betaal ik die maand wel een 10tje extra om de moeite te compenseren. Maar om dan naar huis te rijden, terwijl je niet weet waar je paard is vind ik een ontzettend raar iets, en klopt ook niet IMO. Daarnaast als ik weet dat een stal dicht is, maar ik toch graag zou willen komen kijken, dan zou ik zelf even bellen van te voren. Vooral als je al een maand niet meer bent geweest.

Dus wie hier verantwoordelijk is voor de kosten weten we niet, komen we ook niet achter, want we weten het verhaal van de opfok niet..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:43

Dat is t nadeel van je paard elders stallen .
Ik heb alle vertrouwen in mijn huidige stalhouder
Maar een opfok die je niet kent
Is altijd moeilijk .

Feit blijft dat ze je hadden kunnen bellen dat je veulen niet fit was en ze het op stal hebben gehaald en de DA hebben gebeld .

Enige wat je imo zou kunnen doen is de opfok proberen aansprakelijk te stellen vanwege de maagzweren
De DA niet .
Die deed zijn werk en is er wellicht vanuit gegaan dat de dieren voldoende gras en of hooi hadden
En heeft t niet op een maagzweer gegooid bij een jong dier
Is ook niet erg voor de hand liggend

Zou nu gewoon blij zijn dat je een diagnose hebt en je paard opgeknapt is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:48

Maar er is met geen enkele mogelijkheid vast te stellen op welk moment die maagzweren zijn ontstaan. Maagzweren kunnen ook door het weinig eten vanwege de ziekte of zelfs door het transport naar huis zijn ontstaan.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:52

Maar volgens mij is de TS ook helemaal niet zo boos op de DA?
Tenminste, de DA staat gewoon buiten kijf. Die moet ook gewoon betaald worden, de vraag is door wie. En de opfok aanklagen voor maagzweren, dat zie ik ook nergens?
Maar de opfok heeft die DA wel 6x laten komen zonder dat TS te laten weten. En dáár heeft TS problemen mee.
En dat zou ik eigenlijk ook hebben. Na 1x DA (spoed) wil je toch wel even verwittigd worden? IPV dat je een keer belt en hoort dat de DA al 6x gekomen is...
En daarom is de vraag:
wie moet de DA nu betalen?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:05

Malle1970 schreef:
Edhunter schreef:
.

Tja, we doen het met de informatie die jij ons geeft :+

Dat doen de meesten hier NIET. Ze lezen namelijk niet (goed) en denken te weten waarover het gaat, zonder dat dat klopt.

Die hatelijke reacties van sommige bokkers zijn behoorlijk storend, vooral omdat ze de helft van de tijd nergens op slaan. Ik ben blij dat hier ook nog serieuze bokkers zijn die wel met zinnige reacties komen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:07

CharmingS schreef:
Daarnaast zondag of geen zondag, als ik 400 km moet rijden om mijn paard te zien, dan wil ik mijn paard zien, of de stal nu open is of niet. Mijn paard en ik mag die ten alle tijden bezoeken als ik dat wil, dan kan de opfok dat misschien niet leuk vinden, dan betaal ik die maand wel een 10tje extra om de moeite te compenseren. Maar om dan naar huis te rijden, terwijl je niet weet waar je paard is vind ik een ontzettend raar iets, en klopt ook niet IMO.

Zo werkt dat natuurlijk niet. Deze opfok heeft blijkbaar de regel op zondag geen bezoek te willen en daar ga je mee akkoord. Als je dan 500 paarden hebt staan en iedereen wil toch op zondag dat je meegaat naar hun paard, kun je net zo goed die regel afschaffen en zeggen, op zondag kost het 10 euro extra :\

TS gaat er logischerwijze van uit dat haar paard in de wei zou staan. Dan kun je daar prima op eigen initiatief even heen rijden en gaan kijken...

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:29

Wij mogen ook niet op Zondag naar de opfok. Dat is hun enige ''rustdag'' en ik kan dat ook best begrijpen,die mensen hebben ook een gezin en kinderen en iedere dag komt er wel ''een eigenaar'' eventjes kijken en dus vaak ook vragen stellen,gesprekje aangaan allemaal tijd wat de opfokker niet aan de werkzaamheden kan besteden dus de regel van Zondag geen bezoek begrijp ik heel goed.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:00

Vulina schreef:
CharmingS schreef:
Daarnaast zondag of geen zondag, als ik 400 km moet rijden om mijn paard te zien, dan wil ik mijn paard zien, of de stal nu open is of niet. Mijn paard en ik mag die ten alle tijden bezoeken als ik dat wil, dan kan de opfok dat misschien niet leuk vinden, dan betaal ik die maand wel een 10tje extra om de moeite te compenseren. Maar om dan naar huis te rijden, terwijl je niet weet waar je paard is vind ik een ontzettend raar iets, en klopt ook niet IMO.

Zo werkt dat natuurlijk niet. Deze opfok heeft blijkbaar de regel op zondag geen bezoek te willen en daar ga je mee akkoord. Als je dan 500 paarden hebt staan en iedereen wil toch op zondag dat je meegaat naar hun paard, kun je net zo goed die regel afschaffen en zeggen, op zondag kost het 10 euro extra :

TS gaat er logischerwijze van uit dat haar paard in de wei zou staan. Dan kun je daar prima op eigen initiatief even heen rijden en gaan kijken...

Nee inderdaad, ik zou die benzine er niet eens aan verspillen om er op een zondag naar toe te rijden, maar ze had ook op zaterdag of een andere dag kunnen gaan, dat het wel gewoon open is. Dat vind ik dus al een beetje vreemd.

En als je er dan toch bent,en je ziet dat het paard niet op de wei staat, dan kun je toch even bellen..
Paard had net zo goed in een andere wei kunnen staan, wat hier natuurlijk niet het geval was. Maar dan had ze in ieder geval meteen even naar haar zieke paard kunnen gaan. Want geen opfok of stalhouder die mij weerhoud om mijn zieke paard te zien, regel of geen regel, want dan had ik mijn paard namelijk meteen weg gehaald daar..

Feit blijft, opfok had TS direct moeten bellen dus dat is te verwijten aan de opfok. Maar wel vind ik dat ze goed hebben gehandeld om het paard naar binnen te halen en de DA te bellen, dat zou ik ook hebben gedaan, en daarna de eigenaar bellen. MAAR we blijven allemaal mensen, en fouten maken is menselijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:46

Kan een veulen echt in zo.n slechte staat zijn als je een maand niet langs gaat om te kijken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:52

En alle paarden verder gezond daar?

LENTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:07

TS is boos vanwege het hoge bedrag op de factuur van de dierenarts. Waarschijnlijk omdat TS alleen op papier ziet wat er gedaan is en niet beseft dat paard dit nodig had en echt flink ziek is geweest.
Het is zeker niet netjes zoals dit is gedaan maar vrees dat je niets kunt maken. Je bent immers akkoord gegaan met ALLES door te blijven. Ook al geef je aan dat paarden goed ruwvoer moeten krijgen, je geeft de stalhouder de mogelijkheid om te verbeteren maar als dit niet gebeurt is het ook goed want je paard stond er nogsteeds.