[FOTO]Show je cap!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:31

Mooie caps komen hier voor! Had mijn Samshield al laten zien.

Wat maakt die GPA caps zo duur, op het comfort na?
Durf het haast niet te zeggen maar ik vind dat ze eruit zien als van die bouwhelmen :=

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:37

Tribunals schreef:
Mooie caps komen hier voor! Had mijn Samshield al laten zien.

Wat maakt die GPA caps zo duur, op het comfort na?
Durf het haast niet te zeggen maar ik vind dat ze eruit zien als van die bouwhelmen :=

haha ook mijn gedachte :')

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:54

Ik vind de grootte van een klep toch ook best uitmaken.
Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, en net wat je met je paard doet.

Mijn KEP heeft een vrij grote klep, dat vind ik wel eens lastig bij TREC of buitenritten. Als je naar beneden moet duiken om onder de laaghangende takken te rijden, dan zie je zo weinig.

Bij dressuur maakt het de grootte van de klep mij niet uit, maar dan wil ik weer graag achter een uitsparing waar mijn knot in past en dat heeft mijn Casco weer wel.

Beide qua pasvorm en warmte heerlijke caps, ik ben er heel tevreden over.
Ze zitten in dezelfde prijsklasse.

Afbeelding
KEP Italia

Afbeelding
Casco Spirit Crystal

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:58

prugelpiet schreef:
Ik zette vandaag even een samshield op in de winkel maar holy mozes, die zitten lekker <3
Bijna lekkerder dan mijn GPA. Ventileren ze een beetje goed? met mijn GPA Speed Air waait het bijna onder mn cap, en dat vind ik heerlijk, dus ik vraag me af hoe samshield dat doet.

En die grote kleppen erop, ik vind ze prachtig <3
Behalve bij samshield dan, want die hebben zo'n rare rand erop :=

de gpa is en blijft meer wind door heen komen. ik heb bij mijn samshield een liner er in gedaan waarin je voorhoofd vrij is en sinds dien voel je wel meer wind er door heen. maar nooit zoveel als bij de speed air.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:00

Dat slecht tegen licht kunnen heb ik ook. In de auto vooral veel last van. Maar ik haat brillen, maarja dan toch maar op want van dat knijpen krijg je rimpels :')
Maar die grote klep..nee een no go voor mij... Met mijne gewone cap gaat dit prima :j

Ashleytjuhh

Re: [FOTO]Show je cap!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:04

over grote kleppen trouwens. bij samshield heb je een grote loss klep die over je eigen normale klep heen kunt doen. dis alleen wanneer het nodig zou zijn kun je deze er op doen :j

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:11

Afbeelding

Hier ook een brede klep cap (de foto is n beetje voor t idee hoe breed ie is dus let niet op mijn hoofd:') )
Ik vind het juist heel mooi en ook nog is fijn met regen, zonlicht en heb zelfs in de binnenbak minder last van rechtstreekse stof in mn ogen waar ik altijd vrij gevoelig voor was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:16

minouesmee schreef:
@EenitraM
Het gaat ook nu niet om de zon.. gewoon een lichte lucht kan ik al heel slecht tegen. De zon al helemaal. Toch helpt deze cap echt! In de zomer zal ik waarschijnlijk nog steeds mijn zonnebril opmoeten, maar nu in de winter niet.

Ik wilde net zeggen, volgens mij werkt het voornamelijk tegen licht. Het absorbeert gewoon wat van het licht dat in je ogen komt, maakt een witte bodem een stuk vriendelijker om naar te kijken.

Ben er zelf niet echt van gecharmeerd, maar er zijn mensen waarbij het gewoon echt mooi staat!
En zeg nou zelf, een zonnebril onder een cap... Lijkt nog veel slechter.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:20

Afbeelding
Afbeelding

<3 mijn fijne decathloncap ! Matt grijs met caramel bandjes , voering kan er ook uit. Nog steeds heel blij mee !

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:49

Die heb ik ook gehad voor deze en is nog prima
Is idd een hele fijne cap!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:31

Ik heb sinds kort ook een nieuwe cap! Vind hem niet mooi maar het was de enige betaalbare cap die echt lekker zit! Alle andere caps kwamen omhoog en een soort van op mn hoofd te staan. Afbeelding

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:46

Ik heb de BR Zenith:

Afbeelding

En sinds kort heb ik ook de Uvex Perfexxion II:

Afbeelding
Deze gebruik ik nu altijd omdat hij mij fijn past. Alleen kwam ik er afgelopen zondag tijdens wedstrijd erachter dat hij niet goed paste op mijn dressuurknot :Y)
Dus voor de dressuurwedstrijden in het vervolg toch maar weer mijn oude cap

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:05

Heb je toevallig een eigen foto van de Perfexxion II Lisa? Ik overweeg die ook aan te schaffen, heb nu de Exxential.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:23

Wijslander schreef:
Heb je toevallig een eigen foto van de Perfexxion II Lisa? Ik overweeg die ook aan te schaffen, heb nu de Exxential.

Speciaal voor jou een leuke selfie gemaakt :')

Afbeelding

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:00

superlotje schreef:
boeflover schreef:
Ik rijd al een paar jaar niet meer maar vind toch die omschakeling die de laatste paar jaar heeft plaats gevonden fascinerend :)
Toen ik begon met rijden was ik een van de eerste met een EN-norm helm. Zon champignon waar iedereen je om uitlachte.
Nu is een cap een status symbool geworden, mensen met 4 caps!! Blijf het echt apart vinden dat mensen er meer als 1 hebben (immers sinds wanneer wordt een cap vies en heb je een wedstrijd cap nodig?) maar wel super goede zaak verder dat het lachen eraf is en veiligheid voorop gaat :)

Zo eens. Een cap van > €600 :')
Maar ik rijd ook al wat jaren niet meer, blijkbaar mis je daardoor iets. Wel een interessant fenomeen.

Hier sluit ik mij ook bij aan. Ik heb een jaar of 4 geleden een uvex gekocht van 100 euro, vond ik toen al veel geld. Toen was dat KEP gedoe net op aan het opkomen geloof ik. Als je bedenkt dat 1 keer goed vallen weggooien is en die caps zoals KEP heel trendgevoelig is wil ik niet uittellen wat die cap dan wel niet kost elke keer als je hem op je kop zet in verhouding. Maarja, als mensen het geld hebben, laat ze maar doen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:12

Dank je Lisa :D heb jij toevallig ook ervaring met de goedkopere exxential? Ben benieuwd of er veel verschil tussen zit qua comfort.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:13

Wijslander schreef:
Dank je Lisa :D heb jij toevallig ook ervaring met de goedkopere exxential? Ben benieuwd of er veel verschil tussen zit qua comfort.

Nee dit is de eerste Uvex cap voor mij

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:31

Voor de wedstrijden heb ik een charles owen sparly, wel warm, maar ik vind hem mooi. En een harry's horse challenge voor als het warm is.

Afbeelding

Voor de training heb een horka en een casco

Afbeelding

Afbeelding
deze wel zonder de crystallen

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:57

friesam schreef:
[ Afbeelding ]
deze in zwart maar had liever blauw maar overgenomen van iemand

Mag ik vragen hoe dit model van Uvex heet?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:17

Morpheus81 schreef:
friesam schreef:
[ Afbeelding ]
deze in zwart maar had liever blauw maar overgenomen van iemand

Mag ik vragen hoe dit model van Uvex heet?

volgens mij is dit de Uvex Suxxeed ;)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:39

Klopt

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:30

Als vervolg op mijn vraag over Charles Owen, welke caps hebben dan wel een goede ventilatie? Ik ben op zoek naar een Cap met écht goeie ventilatie omdat ik een enorm zweethoofd heb en mijn Cap steeds gaat stinken :')

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:31

DreamGuide schreef:
Als vervolg op mijn vraag over Charles Owen, welke caps hebben dan wel een goede ventilatie? Ik ben op zoek naar een Cap met écht goeie ventilatie omdat ik een enorm zweethoofd heb en mijn Cap steeds gaat stinken :')

Ligt aan je budget.. caps in de hogere prijsklasse ventileren vaak goed.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:34

Mijn HH challenge vind ik super ventileren! Maar heb niet speciaal een warm hoofd.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:37

DreamGuide schreef:

GPA. De dure varianten (Speed Air, First Lady etc)
Ik heb ook een enorm zweethoofd, maar bij de GPA absoluut niet. Als je tegen de wind in rijd voel je de wind er doorheen gaan :D Heerlijke cap, maar hij moet je maar net goed zitte.

Met regen krijg ik ook een nat hoofd :')