Blaren krijg je juist foor wrijving, niet door druk. Als de teugels constant tegen je velletje schuren gaat dat vanzelf branden. Sascha ik heb gewoon een hele gevoelige huid, het maakt voor mij niet uit hoe straks of los ik mijn teugels vast heb, blaren krijg ik sowieso en ik kan je vertellen, blaren tussen je vingers doet goed zeer.
BS Ik krijg blaren omdat ik mijn handen niet goed sluit waardoor de teugels wat glijden. Van druk of een klap krijg je bloedblaren, van wrijving de "normale" blaren.
Ik rij altijd zonder handschoenen, behalve in de winter als het koud is. Heb nooit last van blaren gelukkig
Joanne1997
Geplaatst: 01-06-17 14:25
Altijd met. Pas was ik ze vergeten bij een ander paard en had mn handen na n kwartiertje helemaal openliggen, kon bijna niet verder rijden van de pijn in mn handen
Zelientje
Geplaatst: 06-06-17 22:56
Met, in de zomer heb ik ze echt nodig voor de blaren. (en nee ik trek niet aan de teugels, ik rijd bijna altijd aan de lange teugel, krijg juist vaak commentaar dat ik te weinig teugeldruk geef). Meer omdat zweet en leer niet zo goed samen gaat en ik gewoon gevoelige huid heb.. In de winter draag ik ook handschoenen omdat ik een koukleum ben xD Maar ik vind het geen ramp als ik ze vergeten ben.