Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
saddledancer schreef:bontejames schreef:Kan prima! Ik ben 1,78 en weeg 85 kilo. Rijd op een pony van 1,55 en gaat ook prima. Kijk maar.
[ [url=m/wcztVE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Naja dit vind ik dus wel echt te zwaar, en niet eerlijk naar de pony. sorry dat ik het zeg.
bruintje123 schreef:Saddledancer
Kindjes gaan tegenwoordig met de auto naar school. Want van lopen en fietsen worden ze moe. En dat is zielig.
Kindjes wordt geen nee meer tegen gezegd want dat is niet lief als ouder.
Paard een tik als hij bijt is zielig.
Nee eerst uren grond werken op goeroe stijl.
Bit is zielig. Ijzer is zielig. Boom is zielig.
80 kilo is zielig.
En nee vergelijken met veldslagen en kolenmijn is niet nodig.
Maar met 30 jaar terug toen 80 kilo niet zielig was.
Toen er niet gezeverd werd in een paard op te voeden op zijn normaals zonder dure sticks en video's.
Toen mensen elkaar niet gek maakte met internet.
Maar keken in het echt zonder schermpje of het ging of niet.
Ging het niet werd er niet pedagogisch omheen gel.ld maar ging het wel was het ook prima en klaar met miepen.
KimD schreef:DeMolenhoek schreef:KimD: Tuurlijk, dan mag direct de helft van de mannelijke ruiters stoppen met rijden
Dat klopt inderdaad, maar persoonlijk vind ik het niet kunnen. Ik heb persoonlijk maar even vetgedrukt voor het geval je hem wederom mist.
Tazzey schreef:Wat denk je dat een beetje springruiter weegt?
Wat mij betreft staat en valt alles met de onafhankelijke zit van de ruiter. Een stuiterende ruiter van 50 kilo is schadelijker dan een ruiter van 85 kilo die keurig zit en het paard volgt.
Brainless schreef:Tazzey schreef:Wat denk je dat een beetje springruiter weegt?
Wat mij betreft staat en valt alles met de onafhankelijke zit van de ruiter. Een stuiterende ruiter van 50 kilo is schadelijker dan een ruiter van 85 kilo die keurig zit en het paard volgt.
Jos Lansink weegt 70 kilo......
Daarnaast is 85 kilo op een goed gebouwd/getraind paard geen probleem.
Maar voor een Fjord/Haflinger van 1,45 is dat gewoonweg te veel.
bontejames schreef:Aha. Maar alsnog vind ik het raar dat iemand die 120 kilo weegt en op een trekpaard rijd geen comentaar krijgt, en iemand die op een stevig paard/pony rijd met 85 kilo wel. Niet dat dat commentaar nodig is natuurlijk! Laat iedereen lekker in zijn waarde en voor zichzelf beslissen.
bontejames schreef:Aha. Maar alsnog vind ik het raar dat iemand die 120 kilo weegt en op een trekpaard rijd geen comentaar krijgt, en iemand die op een stevig paard/pony rijd met 85 kilo wel. Niet dat dat commentaar nodig is natuurlijk! Laat iedereen lekker in zijn waarde en voor zichzelf beslissen.
xSlvna schreef:Brainless, waarom neem je alleen Jos als voorbeeldruiter? Hij is toevallig de lichtste van allemaal
Beetje springruiter weegt tussen 80 en 95 kg.
Een paard moet goed lopen met jou erop, dat is de prio. Zadel moet passen op zijn rug en met jouw kont, euhmm ja... Dat was t toch zo een beetje?
xSlvna schreef:Brainless, waarom neem je alleen Jos als voorbeeldruiter? Hij is toevallig de lichtste van allemaal
Beetje springruiter weegt tussen 80 en 95 kg.
bruintje123 schreef:Saddledancer
Kindjes gaan tegenwoordig met de auto naar school. Want van lopen en fietsen worden ze moe. En dat is zielig.
Kindjes wordt geen nee meer tegen gezegd want dat is niet lief als ouder.
Paard een tik als hij bijt is zielig.
Nee eerst uren grond werken op goeroe stijl.
Bit is zielig. Ijzer is zielig. Boom is zielig.
80 kilo is zielig.
En nee vergelijken met veldslagen en kolenmijn is niet nodig.
Maar met 30 jaar terug toen 80 kilo niet zielig was.
Toen er niet gezeverd werd in een paard op te voeden op zijn normaals zonder dure sticks en video's.
Toen mensen elkaar niet gek maakte met internet.
Maar keken in het echt zonder schermpje of het ging of niet.
Ging het niet werd er niet pedagogisch omheen gel.ld maar ging het wel was het ook prima en klaar met miepen.