Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Sheran schreef:Want nu is ze echt totaal niet meer in paniek bij het hangen. Ze kan nog iets ontspannener worden bij het stilstaan voor een muur, maar daar wordt aan gewerkt
Bij mijn vorige pony ging de staleigenaar met een bezem tegen de achterhand aan. Geen enorme met maar wel een goede tik. Dat hielp. Maar bij dit paard helpt het niet, want ze probeert dan juist nog meer achteruit te krabbelen om daarna weg te kunnen rennen, of desnoods te steigeren, wat allebei niet lukt omdat ze al aan het hangen is.
Sheran schreef:@Bowen: ik denk dat sommige hangervaringen licht traumatisch zijn geweest (die ervaring met de trailer en die met de ijzeren tafel) maar dat ze er daarna achter kwam dat ze ook wel heel makkelijk losraakt als ze gaat hangen. Want nu is ze echt totaal niet meer in paniek bij het hangen. Ze kan nog iets ontspannener worden bij het stilstaan voor een muur, maar daar wordt aan gewerkt
Bij mijn vorige pony ging de staleigenaar met een bezem tegen de achterhand aan. Geen enorme met maar wel een goede tik. Dat hielp. Maar bij dit paard helpt het niet, want ze probeert dan juist nog meer achteruit te krabbelen om daarna weg te kunnen rennen, of desnoods te steigeren, wat allebei niet lukt omdat ze al aan het hangen is.
Het doet me elke keer pijn als ik haar nek en rug zo zie, ik twijfel dan ook wat over de niet-loskomen-opties. Hoe voorkom je dat je paard stuk gaat?
) maar als ze aan het hangen is en je geeft haar een tik met de zweep. Dan gaat ze krabbelen en steigeren 
Sheran schreef:Sanne: ze steigert niet bij het gewoon stilstaan hoor (dat zou wel over de grens gaan zijn ja) maar als ze aan het hangen is en je geeft haar een tik met de zweep. Dan gaat ze krabbelen en steigeren
Losstaan gaat prima, maar ik ga nu meer oefenen met losstaan met het hoofd tegen de muur aan.
Sheran schreef:Heb je dan tips om dat aan te leren als het normaal gesproken wel goed gaat? Druk is nauwelijks nodig om haar normaal gesproken naar voren te krijgen.

aerdenhout1 schreef:Pak een longeerlijn, die door de ring aan de muur en zelf vast houden.
Gaat hij hangen dan laten vieren en paard weer op de plek zetten, niet door aan de lijn te trekken, maar aan het halster weer terug plaatsen. Na een aantal keer weet hij dat hij geen druk krijgt en is het spelletje niet leuk meer.
Kost wel tijd en is niet na een dag al verholpen.