Zadel verkocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:37

Ik zou het advocaten kantoor is bellen morgen met het kenmerk van de brief
Receptioniste kan je vast vertellen of de brief klopt / van hun afkomstig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:38

Kan je het desbetreffende advocatenkantoor niet bellen o.i.d.? Banken sturen ook nooit mailtjes, dus ik denk dat een groot advocatenkantoor dat ook niet doet, maar altijd d.m.v. een brief/telefoontje.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:39

Op mail van een zogenaamde advocaat zou ik ook gewoon niet reageren. Kan eender wie zijn. Zoals Lotus83 al aanhaalt, wachten op aangetekende brief (als die al komt)!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:39

De pfd ziet er rechtsgeldig uit ja. Ze hebben in principe mijn adres, daar deze op de doos van het zadel stond. Maar goed dat is 9 juni aangekomen, misschien hebben ze dat weggegooid. Dan hebben ze mijn adres niet.

Wil best de rechtsbijstand inschakelen maar mijn vader wil dit niet..
Mijn vader wil echt zelf een mail terugsturen en niet bellen met advocaat/zadelmaker. -O-

karuna
Drukke kabouter

Als je rechtsbijstand hebt zou ik die even gaan bellen en vragen voor advies.

Waarom zou je voor een dergelijk bedrag ene advocaat inschakelen eigenlijk. En dan nog 60 euro voor de reparatie van een boom is wel heel erg weinig. En waar komt die 260 euro dan opeens vandaan? Dat is aankoop plus reparatie. Anders zou ik zadel gewoon terugeisen eigenlijk.

Een verkoper moet in de gelegenheid zijn het product te repareren trouwens.

Vanillia

Ik zou in ieder geval even niet reageren op de mail.
Zegt hij ook op basis waarvan hij vindt dat jij de kosten moet vergoeden? De Wet kopen op afstand geldt hier niet omdat het om een transactie tussen particulieren gaat.

https://www.juridischloket.nl/consument ... rktplaats/

Wordt een lastig verhaal denk ik, jouw woord tegen dat van haar (zadelmaker).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:41

Vanillia schreef:
Ik zou in ieder geval even niet reageren op de mail.
Zegt hij ook op basis waarvan hij vindt dat jij de kosten moet vergoeden? De Wet kopen op afstand geldt hier niet omdat het om een transactie tussen particulieren gaat.

https://www.juridischloket.nl/consument ... rktplaats/

Wordt een lastig verhaal denk ik, jouw woord tegen dat van haar (zadelmaker).

Als dat überhaupt wel waar is, want TS heeft volgens mij nog steeds niet het rapport van de zadelmaker ontvangen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:42

karuna schreef:
Als je rechtsbijstand hebt zou ik die even gaan bellen en vragen voor advies.

Waarom zou je voor een dergelijk bedrag ene advocaat inschakelen eigenlijk. En dan nog 60 euro voor de reparatie van een boom is wel heel erg weinig. En waar komt die 260 euro dan opeens vandaan? Dat is aankoop plus reparatie. Anders zou ik zadel gewoon terugeisen eigenlijk.

Een verkoper moet in de gelegenheid zijn het product te repareren trouwens.

Nee de aankoopprijs was 260 euro :)
Maar het zadel ligt volledig uit elkaar en is volgens haar woorden volledig kapot en onbruikbaar dus dat hoef ik sowieso niet terug, want die is dan absoluut niet meer in bruikbare noch verkoopbare staat.. Terwijl hij hier in goede staat vertrok, wil eventueel de verkoopfoto's hier best posten.
Naar mijn weten kan het absoluut niet dat een zadel rechtop blijft liggen op een zadelkar als de boom helemaal kapot is. Naar mijn weten zakt het zadel dan ook in? Net zoals als het op het paard ligt, dan had het toch volledig op de schoft moeten liggen?

Maar dit speelt zich wel in België af en hier hebben ze die Wet kopen op afstand niet denk ik...

Klopt, ik heb geen rapport van de zadelmaker, wel de naam maar zoals vermeld mag ik van mijn vader daar niet heen bellen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:42

In principe kan je de mail gewoon verwijderen en claimen niets ontvangen te hebben, ookal is het een echte mail.

Ze kunnen je namelijk niets maken want er is geen bewijs dat je wat ontvangen hebt (is hetzelfde als met een gewone brief). Daarom worden dat soort brieven altijd aangetekend verstuurd zodat jij hem aangekregen hebt en je dat niet kan ontkennen

(Dit is in belgie zo geregeld)
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 16-07-15 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MelissaV

Re: Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:44

Maar kan hij geen ontvangstbevestiging hebben gehad via computer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:45

Zoe_97 schreef:
In principe kan je de mail gewoon verwijderen en claimen niets ontvangen te hebben, ookal is het een echte mail.

Ze kunnen je namelijk niets maken want er is geen bewijs dat je wat ontvangen hebt (is hetzelfde als met een gewone brief). Daarom worden dat soort brieven altijd aangetekend verstuurd zodat jij hem aangekregen hebt en je dat niet kan ontkennen

Ik zou in dit geval dan gewoon dat hier staat doen. :j Gewoon mail verwijderen en voor de rest dus niet op reageren! Als de mail echt van het advocatenkantoor komt dan sturen ze heus wel aangetekende brief, maar in dit geval denk ik niet dat dat gaat gebeuren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:46

MelissaV schreef:

Dat heeft op gerechtelijk niveau geen kracht. Enkel een aangetekende brief is rechtsgeldig op het punt dat jij hem zeker ontvangen hebt voor zover ik weet.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:46

Lastig hoor, heb hem sowieso al afgedrukt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:47

MelissaV schreef:

Het werkt niet als een aangetekende brief. Veel mailprogramma's hebben namelijk een optie om ontvangstbevestigingen te negeren.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:48

Maar als hij een ontvangsbevestiging heeft gehad, dat ik de mail geopend heb, kan hij toch bewijzen dat ik het ontvangen heb?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:49

pfft wat een gebed zonder eind zeg; sterkte TS. Ik denk dat je het het beste aan je vader over kunt laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:50

MelissaV schreef:
Maar als hij een ontvangsbevestiging heeft gehad, dat ik de mail geopend heb, kan hij toch bewijzen dat ik het ontvangen heb?

http://www.benthemgratama.nl/verzetproc ... t-brabant/

In die zaak werd een gelezen e-mai ook niet gezien als bewijs dat de ontvanger hem gelezen had gezien.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:50

Niet op een rechtsgeldige manier. Jij kan aanhalen dat je kind/neefje of wie dan een de mail verwijderd heeft. Dat jij hem nooit gezien hebt etc. Dat is de rede dat aangetekende brieven aan de persoon zelf gegeven mag worden, nieteens aan een echtgenoot ofzo.
Hij kan gewoon niet bewijzen dat jij persoonlijk die mail ontvangen hebt

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:50

Maar ben bang dat hij dingen gaat mailen waardoor zij in haar gelijk gesteld kan worden. Zou het zelf liever aan de rechtsbijstand overlaten... Pfft.

Maar dat is ook Nederland, geldt dat hier in België ook?
http://blog.iusmentis.com/2012/02/16/is ... htsgeldig/
Hier staat dat het wel rechtsgeldig is..
Laatst bijgewerkt door MelissaV op 16-07-15 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:52

Wat ik vertel is Belgie :)
Zolang jij niet antwoord kan er niets gelijk gesteld worden :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:52

Toen je de mail opende kwam er toen een popup
Met de melding dat er een leesbevestiging of ontvangstbevestiging werd gestuurd?

Zo niet dan weten hun niet of jij hem hebt gehad

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:53

Nee dat kwam er niet te staan, maar is vanuit mijn mobiel geopend, dus kan zijn dat die de pop-up blokkeert..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:54

Ik zou toch echt de rechtsbijstand er bij halen voor je/je vader straks iets doet of zegt wat tegen je gebruikt kan worden.

Als de springruiter wel echt een advocaat is dan is het handiger om gewoon ook een advocaat in de hand te nemen en het tussen die twee te laten uitvechten.

Het bedrag gaat echt nergens over inderdaad en bij mijn weten sta je totaal in je recht. Dan is het alleen maar fijn rechtsbijstand te hebben want het kost je niks en grote kans dat je de zaak nog wint ook...
Zij moet maar bewijzen dat jij haar een kapot zadel hebt verkocht, en dat kan ze niet. Ze kan jou nog niet eens het rapport van de zadelmaker versturen... dan vraag ik me af waarom ze wel haar geld terug mag eisen, op welk bewijsmateriaal dan?

Op je verhaal over jullie communicatie afgaande heeft zij geen poot om op te staan en heeft ze de vermoedelijke bevriende advocaat gewoon een simpel mailtje laten sturen om je de kast op te jagen om zo haar geld te proberen te krijgen. Anders had je wel (zoals het hoort) een aangetekende brief ontvangen en niet een simpel eisend mailtje vanuit een privé mail adres... ;)

Niet intrappen, rechtsbijstand er op zetten.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:55

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:57

Nogmaals, niet reageren op de mail van de 'advocaat', want de kans bestaat dat je dan dingen gaat zeggen die niet in je voordeel werken. Wél zo snel mogelijk contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering.