Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vanillia schreef:Ik zou in ieder geval even niet reageren op de mail.
Zegt hij ook op basis waarvan hij vindt dat jij de kosten moet vergoeden? De Wet kopen op afstand geldt hier niet omdat het om een transactie tussen particulieren gaat.
https://www.juridischloket.nl/consument ... rktplaats/
Wordt een lastig verhaal denk ik, jouw woord tegen dat van haar (zadelmaker).
karuna schreef:Als je rechtsbijstand hebt zou ik die even gaan bellen en vragen voor advies.
Waarom zou je voor een dergelijk bedrag ene advocaat inschakelen eigenlijk. En dan nog 60 euro voor de reparatie van een boom is wel heel erg weinig. En waar komt die 260 euro dan opeens vandaan? Dat is aankoop plus reparatie. Anders zou ik zadel gewoon terugeisen eigenlijk.
Een verkoper moet in de gelegenheid zijn het product te repareren trouwens.
Zoe_97 schreef:In principe kan je de mail gewoon verwijderen en claimen niets ontvangen te hebben, ookal is het een echte mail.
Ze kunnen je namelijk niets maken want er is geen bewijs dat je wat ontvangen hebt (is hetzelfde als met een gewone brief). Daarom worden dat soort brieven altijd aangetekend verstuurd zodat jij hem aangekregen hebt en je dat niet kan ontkennen
Gewoon mail verwijderen en voor de rest dus niet op reageren! Als de mail echt van het advocatenkantoor komt dan sturen ze heus wel aangetekende brief, maar in dit geval denk ik niet dat dat gaat gebeuren. MelissaV schreef:Maar als hij een ontvangsbevestiging heeft gehad, dat ik de mail geopend heb, kan hij toch bewijzen dat ik het ontvangen heb?