Paard verkocht na 3 dagen terug

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Simonesimone

Re: Paard verkocht na 3 dagen terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 20:19

xxCYNNxx : Ik snap zelf ook dat ik dan geen poot zou hebben om op te staan maar ze had haar gewoon nu echt niet mee gekregen punt uit. Of ze nou op dat moment nog van haar was geweest en ik fout zat ik had haar echt tegengehouden wilde ze haar weer op de trailer zetten.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:41

En dan? Dan hadden zij simpelweg de politie gebeld en 30 min later had het dier alsnog op de trailer gestaan.
En jij hebt een kapotte reputatie en alsnog geen paard.

Dus je kunt het wel zo stellig zeggen, maar ik garandeer je dat je het verloren had.

Maar goed; is gelukkig niet van toepassing geweest.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 21:04

Dan was het inderdaad een minder gezellig verhaaltje geworden maar op dat moment voor mij een principe kwestie geweest. Maar goed het is gelukkig (tot nu toe) redelijk goed afgelopen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:07

o dat begrijp ik wel hoor. Zou voor mij ook een principekwestie zijn.
Gelukkig werkt een goed staaltje blufpoker over het algemeen wel, zolang de houding van de bluffer maar overeenkomt met de bluf.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:22

@TS even vergeten maar wanneer kwam ook al weer de keuring van je paardje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:18

Je kunt haar trouwens wel laten keuren maar daar heb je niks aan omdat ze bij de verkoop niet is gekeurd. Als er al wat uit de keuring komt heb je geen bewijs dat hij dat bij hun heeft opgelopen...

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:29

Wat een verhaal,maar fijn dat ze weer terug is.
De tijd zal leren hoe het verder gaat met jouw en je paardje en of jullie zonder elkaar kunnen ;)
Goed van je hoe je het opgelost hebt!

Cheyenne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:02

Vala schreef:
musinge schreef:
Ik ben ook benieuwd of de vrouw 'bang' over kwam bij het paard.

Het is een bijzondere situatie, die ik persoonlijk (als koper) meer tijd zou geven. Wij hebben een merrie die 5 maand heeft moeten wennen voordat ik me er alleen mee vertrouwde. Ik stond echt op punt van verder verkopen, maar gelukkig rijden we nu samen overal en nergens. Het is nu vertrouwd. Ze is niet éénkennig, maar moest vooral erg wennen aan haar soortgenoten, andere stalling, ander voer enz. 3 dagen de tijd geven vind ik van de koper erg kort. Misschien zat er iets anders achter en had ze plotseling geld nodig terwijl ze het net had uitgegeven. We weten het niet. Ik hoop dat alles goed gaat met je paard en dat hij/zij een gouden toekomst krijgt.

Precies, wie weet voelde ze er zich helemaal niet mee op haar gemak. 3 dagen is echt te kort, ben ik met iedereen eens maar misschien heeft ze het gevoel gehad helemaal de verkeerde keus gemaakt te hebben. Ik heb er zelf ook eentje gehad waar ik eigenlijk na een week al wist dat het niet ging, mezelf compleet overschat. Toch geprobeerd met begeleiding maar helaas na 6 maanden toch terug verkocht aan de oude eigenaar. Dat paard reageer de bij mij op stal ook 100 procent anders dan bij de oude eigenaar op stal, was er binnen een week bang van.
Ik vind het gewoon erg negatief te denken dat ze dat paard onderhand compleet gesloopt, verdoofd etc hebben in die 3 dagen.

Maar jij hebt het toch nog een half jaar aangekeken en niet na die week dat je eigenlijk al wist dat dit het niet was al terug gebracht. Ik kan in 3 dagen niet zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om het wel te laten werken. Als ze echt bang geworden is voor het paard omdat hij zich daar heel anders gedraagt dan kun je dit toch eerlijk zeggen? Ik denk dat ts er dan heel anders in had gestaan. Ik vind het ook een heel raar verhaal. Ik ga hier ook door denken dat er meer achter zit.

TS ik vind dat je het heel netjes opgelost hebt. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat het allemaal goed komt.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:37

Ik denk dat als er geen blessures of rare dingen uit het onderzoek komen je wel kan stellen dat de mevrouw een lekker makkelijk paardje wilde waar ze meteen mee aan de slag kon en alles kon gaan doen vanaf dag 1 en dat viel waarschijnlijk erg tegen aangezien het paard al vanaf jaarling bij TS stond en flink aan haar nieuwe omgeving moest wennen.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:13

Gelukkig dat je je paardje weer terug is en dat er waarschijnlijk niks mis mee is!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:31

senna21 schreef:
Hopelijk loopt het met een sisser af. We weten niet wat de koper dacht, maar het blijft oneigenlijk wat ze heeft gedaan. Een paar schoenen mag je terug sturen naar Z.l.ndo, een paard niet :+

Dit is zalando niet verplicht om te doen.
Alleen als er iets aan het product mankeert zijn ze verplicht om een oplossing te zoeken of het geld terug te geven.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:46

Misschien is de koopster inderdaad wat naïef geweest, maar als ik mij in haar verplaats kan ik haar wel begrijpen dat ze verontwaardigd reageerde. Ik was dan ook niet akkoord gegaan met jou over het geld. Ik zou dan maximaal willen afspreken dat als het paard geen recente blessure heeft keuring voor de koper is. En in dit geval ben jij dat.

Ik begrijp wel je teleurstelling aangezien je dacht een fijn huisje gevonden te hebben voor haar.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:40

Ts je hebt het netjes opgelost hoor,de koopster mag blij zijn dat je ze nog terug nam.Er zijn genoeg mensen die dat niet eens doen.Je laat blijken dat je een hart voor je paard hebt.Kon je het op je stalling wel weer geregeld krijgen ?Ze hadden je stal nog niet verhuurd?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:46

Is t paard nu inmiddels gekeurd?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:38

Joolien schreef:
Je kunt haar trouwens wel laten keuren maar daar heb je niks aan omdat ze bij de verkoop niet is gekeurd. Als er al wat uit de keuring komt heb je geen bewijs dat hij dat bij hun heeft opgelopen...

Gelukkig heeft TS dat ook helemaal niet nodig. Ze hebben immers de afspraak gemaakt dat als er iets uit de keuring komt de 'impulsaankoper' verder geen geld terug krijgt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:23

Toch komt het wel eens voor hoor. Vroegah, jaren geleden toen ik nog pension etc had, kreeg ik een paard in pension dat nog nooit bij haar eigenaar weg was geweest. ze was zijn braafste en makkelijkste en ivm afspenen had hij ruimte tekort en zou haar, zijn meissie, bij mij zetten. Ik had haar bij hem thuis gezien, hij heeft alles wat ie over haar wist verteld (hij was echt gek op haar ;) ) en op de 2e dag dat ze bij mij stond heb ik hem gebeld en gevraagd haar op te komen halen. Ze keek dof, at slecht, was eigenlijk veel te kalm en rustig en in de hand juist enorm schrikkerig en nerveus, totaal tegenovergesteld van haar normale doen. Tuurlijk had ze wellicht uiteindelijk kunnen wennen, maar ik vond het het niet waard en ik wist ook dat hij haar geen seconde zou laten staan als ie wist dat ze het zo slecht naar haar zin had. Het gebeurt niet vaak, meestal is het "gewoon" ff wennen, maar soms is het wat dieper en je weet niet hoe lang het dan duurt en wat er nog meer onder gaat lijden (eetlust, vermageren etc.)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:24

tinaaz schreef:
senna21 schreef:
Hopelijk loopt het met een sisser af. We weten niet wat de koper dacht, maar het blijft oneigenlijk wat ze heeft gedaan. Een paar schoenen mag je terug sturen naar Z.l.ndo, een paard niet :+

Dit is zalando niet verplicht om te doen.
Alleen als er iets aan het product mankeert zijn ze verplicht om een oplossing te zoeken of het geld terug te geven.

Dat zijn ze wel verplicht, wet koop op afstand :)

Ts wat een rare situatie. Fijn dat je haar weer op stal hebt staan en de afwikkeling tot nu toe 'goed' lijkt te gaan. Klinkt allemaal maar vreemd in elk geval.

Stiperdestip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:40

Hoe is het nu ts?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:33

Ik ben ook benieuwd hoe dit is afgelopen, is het paard gekeurd?
Wel lastig als er wel iets uit de keuring komt waarvan niet heel duidelijk is of dit iets ouds is of nieuws..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:40

Ben ook wel benieuwd !

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:18

Mogelijk hebben ze de pony gekocht als kinderpony en was ie daar niet zo geschikt voor? (Gezien de stokmaat?) Hafjes zijn altijd schattig om te zien maar vaak geen echte kinderpony's

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:20

Dan had de kopende partij dit wel kunnen zeggen toch? Dan kan ze zeggen van nou uiteindelijk is ze niet geschikt voor mijn kinderen waar ik haar eigenlijk voor had gekocht..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:16

Hoe is het nu afgelopen TS?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:40

Ts Hoe is het afgelopen ? Beetje jammer dat je na alle steun niks meer laat horen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:43

Afgekeurd op een oude blessure misschien? Dan worden mensen meestal wat zwijgzamer.