Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Vala schreef:musinge schreef:Ik ben ook benieuwd of de vrouw 'bang' over kwam bij het paard.
Het is een bijzondere situatie, die ik persoonlijk (als koper) meer tijd zou geven. Wij hebben een merrie die 5 maand heeft moeten wennen voordat ik me er alleen mee vertrouwde. Ik stond echt op punt van verder verkopen, maar gelukkig rijden we nu samen overal en nergens. Het is nu vertrouwd. Ze is niet éénkennig, maar moest vooral erg wennen aan haar soortgenoten, andere stalling, ander voer enz. 3 dagen de tijd geven vind ik van de koper erg kort. Misschien zat er iets anders achter en had ze plotseling geld nodig terwijl ze het net had uitgegeven. We weten het niet. Ik hoop dat alles goed gaat met je paard en dat hij/zij een gouden toekomst krijgt.
Precies, wie weet voelde ze er zich helemaal niet mee op haar gemak. 3 dagen is echt te kort, ben ik met iedereen eens maar misschien heeft ze het gevoel gehad helemaal de verkeerde keus gemaakt te hebben. Ik heb er zelf ook eentje gehad waar ik eigenlijk na een week al wist dat het niet ging, mezelf compleet overschat. Toch geprobeerd met begeleiding maar helaas na 6 maanden toch terug verkocht aan de oude eigenaar. Dat paard reageer de bij mij op stal ook 100 procent anders dan bij de oude eigenaar op stal, was er binnen een week bang van.
Ik vind het gewoon erg negatief te denken dat ze dat paard onderhand compleet gesloopt, verdoofd etc hebben in die 3 dagen.
senna21 schreef:Hopelijk loopt het met een sisser af. We weten niet wat de koper dacht, maar het blijft oneigenlijk wat ze heeft gedaan. Een paar schoenen mag je terug sturen naar Z.l.ndo, een paard niet
Joolien schreef:Je kunt haar trouwens wel laten keuren maar daar heb je niks aan omdat ze bij de verkoop niet is gekeurd. Als er al wat uit de keuring komt heb je geen bewijs dat hij dat bij hun heeft opgelopen...
) en op de 2e dag dat ze bij mij stond heb ik hem gebeld en gevraagd haar op te komen halen. Ze keek dof, at slecht, was eigenlijk veel te kalm en rustig en in de hand juist enorm schrikkerig en nerveus, totaal tegenovergesteld van haar normale doen. Tuurlijk had ze wellicht uiteindelijk kunnen wennen, maar ik vond het het niet waard en ik wist ook dat hij haar geen seconde zou laten staan als ie wist dat ze het zo slecht naar haar zin had. Het gebeurt niet vaak, meestal is het "gewoon" ff wennen, maar soms is het wat dieper en je weet niet hoe lang het dan duurt en wat er nog meer onder gaat lijden (eetlust, vermageren etc.) tinaaz schreef:senna21 schreef:Hopelijk loopt het met een sisser af. We weten niet wat de koper dacht, maar het blijft oneigenlijk wat ze heeft gedaan. Een paar schoenen mag je terug sturen naar Z.l.ndo, een paard niet
Dit is zalando niet verplicht om te doen.
Alleen als er iets aan het product mankeert zijn ze verplicht om een oplossing te zoeken of het geld terug te geven.