Trend.. hoe lager het niveau hoe meer optoming??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:31

ik denk dat het ook te maken heeft met de paarden van tegenwoordig, er word veel gefokt met hengsten waar niet al te brave en standvastige nakomelingen uit komen. tel daar de ruiters met eenzelfde grote ego en zero geduld ( want alles moet snel tegenwoordig )bij op en voila je hebt je antwoord . en deze kids worden ook niet tegen gesprokenken want de ouders zijn geen paarden mensen en hebben er de ballen verstand van ,en het paard loopt netjes in de krul en doet zijn ding .
dus ik denk dat dit onomkeerbaar is helaas

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:07

breggel1982 schreef:
ik denk dat het ook te maken heeft met de paarden van tegenwoordig, er word veel gefokt met hengsten waar niet al te brave en standvastige nakomelingen uit komen. tel daar de ruiters met eenzelfde grote ego en zero geduld ( want alles moet snel tegenwoordig )bij op en voila je hebt je antwoord . en deze kids worden ook niet tegen gesprokenken want de ouders zijn geen paarden mensen en hebben er de ballen verstand van ,en het paard loopt netjes in de krul en doet zijn ding .
dus ik denk dat dit onomkeerbaar is helaas

Je hebt in de kern wel gelijk maar onomkeerbaar is het niet. Alleen is dat een kwestie van behoorlijk wat tijd, misschien zelfs wel een hele generatie (of langer).

kwita

Re: Trend.. hoe lager het niveau hoe meer optoming??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:36

Dat is waar dames... maar ik denk dat er wel een grote groep dieren blijft die werkwillend zijn en waar dat martelwerktuig niet bij nodig is en zoals altijd blijft er ook een grote groep mensen oa trainers die dat tuig niet waarderen en het er zelfs gedurende les er niet op mag. (of wordt afgeraden )

Anoniem

Re: Trend.. hoe lager het niveau hoe meer optoming??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:46

Ikzelf heb een geweldige afkeer van al die hulptuigen :n heb er al zoveel nare ervaringen mee gehad.

Voor mij hoef je niet bitloos en boomloos en al wat je wil te rijden, maar in principe moet een eenvoudig bitje volstaan.

Als ik iemand zie rijden met hulpteugels of andere tuigen, waarbij de paarden helemaal strak lopen, is dat voor mij al meteen een teken van onkunde. Zelfs als het om een Z-ruiter gaat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:53

Robin_S schreef:
Ikzelf heb een geweldige afkeer van al die hulptuigen :n heb er al zoveel nare ervaringen mee gehad.

Voor mij hoef je niet bitloos en boomloos en al wat je wil te rijden, maar in principe moet een eenvoudig bitje volstaan.

Als ik iemand zie rijden met hulpteugels of andere tuigen, waarbij de paarden helemaal strak lopen, is dat voor mij al meteen een teken van onkunde. Zelfs als het om een Z-ruiter gaat.

als ze strak lopen is dat inderdaad onkunde....want dan begrijp je niet hoe en waarom een hulpteugel werkt.
Ik zie ook vaak springruitertjes(hier in frankrijk)met een goque rijden...wel 1.20 springen en niet in staat zijn een volte te rijden zoals het hoort.Dat soort mag niet met hulpteugel rijden.Leer eerst maar eens rijden.

Jonge paarden reed ik altijd met slof,als begrenzer,niet als ''naarbenedentrekker''En dat is nu net het verschil.

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 05:53

Je maakt het jezelf er alleen maar lastig mee en ik begrijp bepaalde hulpmiddelen ook niet echt, want in de dressuur is de houding veel belangrijker dan bij het springen dus waarom hulpmiddelen om de houding te bevorderen. En als je je paard niet onder controle hebt zo ik er sowieso niet aan beginnen.