Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
breggel1982 schreef:ik denk dat het ook te maken heeft met de paarden van tegenwoordig, er word veel gefokt met hengsten waar niet al te brave en standvastige nakomelingen uit komen. tel daar de ruiters met eenzelfde grote ego en zero geduld ( want alles moet snel tegenwoordig )bij op en voila je hebt je antwoord . en deze kids worden ook niet tegen gesprokenken want de ouders zijn geen paarden mensen en hebben er de ballen verstand van ,en het paard loopt netjes in de krul en doet zijn ding .
dus ik denk dat dit onomkeerbaar is helaas
heb er al zoveel nare ervaringen mee gehad.Robin_S schreef:Ikzelf heb een geweldige afkeer van al die hulptuigenheb er al zoveel nare ervaringen mee gehad.
Voor mij hoef je niet bitloos en boomloos en al wat je wil te rijden, maar in principe moet een eenvoudig bitje volstaan.
Als ik iemand zie rijden met hulpteugels of andere tuigen, waarbij de paarden helemaal strak lopen, is dat voor mij al meteen een teken van onkunde. Zelfs als het om een Z-ruiter gaat.