Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:23

Mijn arm gebroken na een val en er gewoon weer opgeklommen, erna ook gewoon braaf naar huis gefietst. :') Ik was toen 11 denk ik.

KimD

Re: Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:37

Met mijn enkel dik ingepakt (door een val van het paard) gewoon weer de week erna opgezadeld. Krukken aan de ingang van de wei gezet en jawel, let op, zonder beugels gaan buitenrijden. :') Achteraf kan ik blij zijn dat er niks gebeurt is, want ik had niks kunnen doen. _O-

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:38

Ik ben braaf O:), mocht een week niet rijden en ben er niet op gegaan. Nouja, stappen telt niet O:).

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:32

Een week ofzo ziek geweest, mocht niet rijden van huisarts. Nou uh dat deed ik dus wel.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:35

Met een been van boven tot aan de tenen in gegipst kun je ook prima ''rijden'' hoor :+

Had een operatie aan mn knie hupsakee mega dikke western pad singeltje dr om en lekker in t bos gaan rijden :+

Of ik het nu 10j later nog eens zou doen dat is de volgende vraag

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:58

Met een scheurtje in je wervel en een zware hersenschudding en ook nog spierkneuzingen doorrijden om daarna op de fiets naar huis te gaan. Verstandig is anders, raadt het ook niemand aan. Mijn rug is nog steeds een ramp en ben wat betreft paardrijden wel een tijdbom, ik rij helaas ook niet meer.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:02

Been in het verband en arm in het gips, ik had wel 6 pogingen nodig voordat ik erop zat en kon geen been geven met mijn ingepakte been maar verder was het wel lekker even erop te zitten, uiteindelijk met het gips nog gewoon gereden. Ik weet nog steeds niet of het de beste beslissing was haha

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:08

Schuldig..
Mijn stuitje staat scheef na een val. Ben er gelijk weer opgegaan waardoor hij waarschijnlijk nog schever is gaan staan. Na zes maand naar de ha gegaan, bleek hij dus zover naar binnen te staan dat hij niet verder mocht gaan. Recht gezet. Mocht ik een paar weken niet rijden.. Toch gedaan wat resulteerde in nog een keer rechtzetten. En nog een keer (en dit was geen pretje) tot vandaag de dag staat hij nog krom :')

Twee jaar geleden geopereerd in mijn vinger, mocht twee weken niet rijden. Na vijf dagen opgestapt..

8 maand geleden kreeg ik Pfeiffer. Moest rustig aan doen. Nee hoor, ik bleef door rijden. Zelfs NK carrousel meegereden terwijl ik me belabberd voelde. Ben daarna nog beroerder geweest, maar ik moest en zou rijden *D

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 19:16

xBerber schreef:
8 maand geleden kreeg ik Pfeiffer. Moest rustig aan doen. Nee hoor, ik bleef door rijden. Zelfs NK carrousel meegereden terwijl ik me belabberd voelde. Ben daarna nog beroerder geweest, maar ik moest en zou rijden *D

Dan moet ik je nog gezien hebben :D
Was wezen kijken want onze groep had het nk niet gehaald

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:46

ierusju schreef:
xBerber schreef:

Dan moet ik je nog gezien hebben :D
Was wezen kijken want onze groep had het nk niet gehaald

Oh wacht, ik blijf NK zeggen :+ macht der gewoonte denk ik. We waren niet eens door de voorrondes gekomen :P we waren laatste in de ere divisie, door een leuk steigerend paard, maar ik blijf NK zeggen uit de gewoonte haha.
Maar dit gaat offtopic :P

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:18

Zes weken geleden van mijn paard gevallen, zwaar gekneusde elleboog.. Sinds paar weken weer aan het rijden, het is niet slim.. O:) Elke keer na een les heb ik best wel veel pijn, maar ik ben echt heel eigenwijs.. maar ik heb de pijn er voor over!

wilson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:20

Ik ben ook een van de schuldigen /3 weken met een gipsarm door het dorp gereden. Mijn moeder vond het een minder goed idee, maar ach je bent jong (12) en je wilt wat... :=

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:21

Present!!!
Gister auto-ongeluk gehad... mag eigenlijk paar dagen niet sporten, ga vanavond toch echt proberen want morgen een belangrijk concours...

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:22

Toen ik mijn knie gebroken had ben ik zodra de spalk eraf mocht weer gaan rijden, dat ging beter dan lopen en ik denk dat dit ook heeft bijgedragen aan een snellere spierontwikkeling.

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:49

Ik ben vorig jaar van een paard afgevallen en na de val nog door ditzelfde paard aangevallen terwijl ik op de grond lag.
Dit heeft me een zwaar gekneusde onderrug en heupen opgeleverd incl. 2 gebroken vingers.

Na 2 weken dacht ik wel weer op mijn eigen paard te kunnen rijden, dus er met veel moeite opgeklommen. ( en veel pijnstillers)
Om vervolgens weer bijna te verongelukken omdat ik nog helemaal die bewegingen niet kon hebben aan mijn rug en heupen en met 1 hand niet kon sturen ivm ingegipste vingers.

Dat was een goede les voor mij...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:57

Ik kon het ook niet laten toen ik zo'n 2 maanden ongeveer niet zou mogen rijden.
Na 3 a 4 weken MOEST ik er gewoon op.
Afbeelding
Daarna weer 3 weken het kunnen laten en daarna weer een keer erop.
Toen heb ik heb ik netjes de ongeveer 3 maanden afgewacht :P

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:38

Een aantal jaren geleden heb ik mijn vingertopje ( :+ ) gebroken, en zou toen 6 weken niet mogen rijden. Diezelfde middag ben ik weer op het paard gestapt waar ik 's ochtends vanaf gevallen was. ;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:58

Oh ja, bij de gym mijn enkel gekneusd en die avond gewoon gaan rijden. Gingen we ook nog springen. Moest de dag erna thuis blijven omdat ik niet meer kon lopen door de zwelling :')

AnniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:07

Ook ik ben schuldig!

2,5 jaar geleden scheurde ik twee weken voor de Brabantse Kampioenschappen mn meniscus. Mocht eigenlijk ook niet rijden, maar ben toch gegaan. Kapot was ie toch al :Y) De eerste dag ging het nog best goed en was ik tweede, maar de tweede dag was het echt te veel voor mn knie en werd ik iets van 15e. Heb nog een foto van de eerste dag dat ik met mn krukken het podium opklim :')

Paar weken later werd ik geopereerd en daarna heb ik wel netjes rustig aangedaan en 10 weken niet gereden.

WildBirds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 02:54

Met een gebroken arm is paardrijden nog uitdagender :j

Justienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:15

Ik heb ook maandag m'n teen gebroken door de voetballen, dacht toen dat het gekneusd was en ik heb dinsdag gewoon nog gereden en gesprongen xD ik kon wel redelijk lopen omdat alleen het botje gebroken is en dat in dit geval niet de verbinding van botjes is de weg zit. Er hoeft geen gips om alleen paardrijden was wel afgeraden maar weet niet of ik dat volhou zo in de vakantie zonder paardrijden haha :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:23

Schuldig :')

ik heb gereden met een brace (zo een met metalen dingen) van mijn enkel tot mijn heup,
ik heb gereden met een hersenschudding, met een gekneusde enkel, met een gekneusde voet, met hechtingen, met gekneusde ribben, met mijn arm in het gips en ga maar zo door :')
was het verstandig? Vast niet. Was t leuk? Hartstikke :D

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 10:24

Ik was dit topic helemaal vergeten :P

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:29

Oh hahaha ik zie nu pas dat degene voor mij het omhoog geschopt heeft :') ach welja haha

SaarMisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:33

yes, hersenschudding door val van paard. moest 2/3 weken rust. Mocht zelfs niet maar school. Na een paard dagen was het al stal uitmesten en na een week rijden :o
Soms nog wel spijt van, heb snel hoofdpijn nu.