De ANWB outdoor laarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: De ANWB outdoor laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:16

Hier zijn mijne ook al de 2e winter in gegaan en draag ze bijna dagelijks op stal. Wel doe ik regelmatig ze even schoonmaken en invetten. Merk idd wel ook dat ze minder warm geworden zijn (voering erg ingeklonken). Heb er ook paar zwarte bij nu via Mp. Maar die voornamelijk voor normaal gebruik bij koud weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:23

Ik had de mijne dus nooit onderhouden...en die hebben toch echt wel veel blubber gezien...
Dus nu toch maar wel doen, dan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:31

Ik heb ze 5 jaar geleden tweedehands gekocht. Doen het nog steeds. Nog steeds waterdicht. Mee paardgereden, diep in de modder gestaan, in grote hopen paardenstront gestaan en veel mee gewandeld. Niet veel onderhouden, krijgen nu zo nu en dan een vetje.
Ze zijn aardig ingezakt, minder fluffy aan de binnenkant, maar nog wel lekker warm.

Als ze op zijn komen er zeker weer een paar nieuwe.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:47

Anoniem schreef:
Ik vind het maar raar. De een draagt ze 6 jaar de ander weken....

Haha ja dat is best apart! Doet me een beetje denken aan Nika dekens, de een is er lyrisch over en bij de ander lekt hij dezelfde dag nog door in de regen.

Als mijn laarzen op zijn komen er zeker nieuwe! Ze zijn vaak in de aanbieding (krijg regelmatig zo'n foldertje van de anwb) dus das mooi meegenomen.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:59

Ik heb de ANWB outdoorlaarzen ook gehad. Vond het fijne, warme laarzen. Maar helaas na één jaar intensief gebruiken (elke dag aan, modder, zand) zijn ze me laatst helemaal uit elkaar gevallen. Ben nu weer terug gegaan naar leren jophurs. Deze houden toch beter dan de outdoorlaars. Misschien volgend winter seizoen eens kijken voor nieuwe.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:41

oooh, dit ziet er heel aantrekkelijk uit met deze prijzen! Ik wil al zo lang goede waterdichte laarzen!

Ik heb maat 36/37, ze hebben de lady Marinka en Marloes alleen nog in 36. Zou dit passen?
Ik heb behoorlijk smalle voeten en enkels, mijn kuiten zijn absoluut niet dik maar ook niet echt heel erg dun.

Iemand ervaringen met de deze schoenen en mijn soort voeten/enkels? :D

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:33

Ik vind ze groot vallen... heb altijd maat 39 van deze laarzen en qua schoenen meestal 40

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:35

Oh top, mijn voeten neigen inmiddels meer naar 37 dus dan zou een 36 perfect zijn als ze ruim vallen!

Alleen hopen dat mijn kuiten erin gaan passen, maar ik denk dat ik ze gewoon ga bestellen. Kan ze altijd weer gratis retour doen. Ik kan zo'n grote korting gewoon niet laten liggen. :=
Ik zoek al zo lang dit soort laarzen, maar dat betaalbaar.

Ik denk dat ik dan voor de lady Marloes ga, de Marinka heeft een rist aan de binnenkant en dat vind ik niet praktisch met paardrijden.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:42

Heb ze nu 2 jaar maar bij mijn kuiten vallen ze vrij smal krijg ze net aan :')

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:45

Ik heb geloof ik de marinka maar bij mij zit er geen rits aan de binnenkant hoor

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:49

Bij de Marinka zit echt een rits aan de binnenkant!

En mijn kuiten zijn smal, dus als de laarzen niet te breed zijn bij de kuit ben ik alleen maar blij. :D

En... ik heb ze besteld. :o Morgen afhalen bij de ANWB winkel *\o/*

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:50

Oh dan zal in toch een andere hebben even kijken :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:07

Zucht, zo typisch, stop ik eerst de bruin/bruin in het winkelmandje. Bedenk ik toch de bruin/zwart te willen, is die er opeens niet meer in mijn maat |o

Dan is de keuze in ieder geval makkelijk gemaakt. :') Maar die schoenen gaan dus behoorlijk hard.

Weet nog steeds niet welke ik nou mooier vind. Vind de bruin/bruin iets te neutraal eigenlijk, maar is wel weer rustiger. En dan te bedenken dat ik deze laarzen koop omdat het praktisch is, zit ik nog steeds in over de kleur. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:32

Met welk product vetten jullie??

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:43

Ik gebruik gewoon zadelzeep van stubben en ledervet van rapid :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:38

Gewone Kieffer ledervet en om de kleur weer terug te halen King schoenpoets/verzorging van de Action. Heb de bruin met beige laarzen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:34

Ik gebruik lederbalsem van effax, hier zit bijenwas in en gebruik ik eigenlijk al jaren voor al mijn lederen schoenen. Verder schoonmaken met water en indien nodig wat zadelzeep.

Mijn ervaring is ook dat de laarzen wat ruim vallen, heb echter toch mijn eigen maat omdat ik in de 37 niet door t enkeldeel pastte. Dat was me echt te smal tov mijn voeten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:52

Ik word er alleen maar blij van om te horen dat het bij de enkel en kuit smal valt, dat is mijn grootste angst, dat ik daar juist in verzuip := Wil wel dat ze goed aansluiten.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:11

Helaas, veel en veels te brede schacht. Mijn kuit past er zo'n 2x in. :')
Beetje ruimte mag heus wel, maar nu waren het gewoon lompere regenlaarzen.

Mijn voet paste wel perfect, maar de rest dus niet. Heb nog even verder gekeken in de winkel zelf, maar alles was even breed. De iets minder brede hadden een rits aan de binnenkant en dat vind ik niet fijn met paardrijden en ook die waren toch nog behoorlijk breed.

Oh ja, en het viel mij gelijk op dat die pluisjes/voering ontiegelijk afgeven, hele sokken zaten direct onder. :=

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:23

voor de liefhebber, ik heb nog een zwarte mt 36 liggen... enkele keren aangehad met sneeuw (je kunt het aantal momenten met sneeuw op 1 hand tellen). liggen nu dus te niksen...

prima kwaliteit en stevige laarzen. geen hele krappe kuit maar ook niet extreem wijd naar mijn idee

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:43

Oehh even reageren.. Tijdje terug de hoge variant voor 5 euro in een 2dehands winkel gekocht. We stonden toen ruim tot onze enkels in de blubber bij mijn verzorgpaarden. Nu alles droog Is ben ik nog met mijn 2 maten te groot laarzen super blij! Heerlijk met ene extra paar sokken erin en te paard zijn ze ook warm! Wel heb ik ze voor 20 Euro opnieuw laten lijmen toen de zool los kwam. Mochten ze echt kapot gaan zal ik ze zeker weer kopen, echt ideaal!

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:46

Ik ga morgen terug naar de winkel. Mijn zool komt los. Ik hoop dat ik andere krijg want ik heb met de vorige 3 jaar gedaan.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:04

Volgens mijn schoenmaker zijn deze schoenen ook helemaal niet geschikt voor de paardenwereld ( iets met de zuurgraad van paardenmest), neemt niet weg dat ik ze heel fijn vind en betaalbaar!
@ suliko jammer dat je ze niet past! Zijn de dubarry's in verschillende kuitmaten te koop?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:04

Klopt mijn moeder werkt in een anwb winkel en zij zegt ook dat ze niet tegen paardenmest kunnen. Daardoor raken ze lek.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:05

Ja... Dat verhaal hebben ze mij ook verteld. Wat ik wel vreemd vind... Want vroeger konden ze er dan kennelijk wel tegen. Nu niet meer en krijg je dus ook geen nieuwe meer als de zool los laat.