Elk paard heeft zijn prijs... Of toch niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:18

Babootje schreef:
dan ben je blij dat je wakker was toch NYC?

is natuurlijk achteraf gepraat;
Maar als ik de andere prijzens van soort gelijke paarden zie, veel hoger! Dat paard was ook nog inclusief vervoer naar de VS.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:40

De echt hele goede paarden zijn nooit in waarde gedaald, ook niet tijdens de crisis. Dan heb ik het niet over basissport paarden maar over paarden die echt in de internationale top zouden kunnen meedraaien. Ik heb het nu wel over springpaarden.

Deze paarden zijn ook populair bij de buitenlanders. Arabische emiraten uiteraard maar de laatste tijd kopen de Chinezen maar wat graag voor zeer goed geld goede spring- en eventingpaarden. In China is de paarden sport booming business en die komen allemaal naar Nederland en België voor de paarden en de lessen. Mijn buurvrouw zit nu weer voor een maand in China.

Natuurlijk kan je met veel geluk en goed zoeken ook wel eens goede paarden voor minder kopen. Wij kunnen zelf de hoofdprijs ook niet betalen. Soms komt een paard terecht bij een ruiter die er niet mee overweg kan en niet beseft wat voor paard het is.

Soms zijn ze verreden en met geduld weer goed te krijgen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:45

__Astrid schreef:
Thanks Gruis! Zit er op het eerste zicht toch zo ver niet naast...
Alleen de €12.500 - €20.000 voor een hele goede 3/4j verbaasde me echt, zijn er echt mensen die dat betalen aan een paard wat amper gepresteerd heeft?
zeker wel! Kennis heeft dit jaar haar dressuurpaard, net vier, paar wedstrijdjes gelopen, top karakter, goede afstamming en bewegingen verkocht voor 25.000. Is wel aan iemand in Amerika verkocht, wellicht dat die meer betalen als ons?

Gruis

Re: Elk paard heeft zijn prijs... Of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:51

Nee hoor, het komt in Nederland ook zeker veel voor :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:55

Dat is natuurlijk ook wel zo. Uiteindelijk is de prijs te bepalen door 'wat de gek ervoor geeft'. Hoe vaak ik al wel niet heb gezien dat iemand een uber slecht paard koopt voor 15.000 terwijl ze een veel betere kunnen krijgen voor 10.000.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:45

Dat bedoel ik dus met mensen met te weinig kennis, die menen dat dat paard van 15000 natuurlijk beter is dan die van 10000 of lager....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:44

fourseasons schreef:
Dat is natuurlijk ook wel zo. Uiteindelijk is de prijs te bepalen door 'wat de gek ervoor geeft'. Hoe vaak ik al wel niet heb gezien dat iemand een uber slecht paard koopt voor 15.000 terwijl ze een veel betere kunnen krijgen voor 10.000.

Dat komt zeker ook voor. Maar het is in ieder geval ook weer niet zo dat een paard waard is wat "de gek ervoor geeft".
De potentie in zo'n paard bepaalt zn waarde. En het ligt er natuurlijk ook wel aan wat zo'n paard allemaal al kan. Een goede onbeleerde van 4000-6000 kan eenmaal beleerd makkelijk 15000-25000 opbrengen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:48

Babootje schreef:
fourseasons schreef:

Dat komt zeker ook voor. Maar het is in ieder geval ook weer niet zo dat een paard waard is wat "de gek ervoor geeft".
De potentie in zo'n paard bepaalt zn waarde. En het ligt er natuurlijk ook wel aan wat zo'n paard allemaal al kan. Een goede onbeleerde van 4000-6000 kan eenmaal beleerd makkelijk 15000-25000 opbrengen.

En een heeeel goede onbeleerde kan ook prima 15000-25000 opbrengen. Heeft inderdaad niks te maken met 'wat de gek ervoor geeft' (hoewel sommige mensen inderdaad een fikse prijs op een minder paard zetten onder dat motto) maar gewoon wat het paard waard is. Ook bij zulke prijzen moet je gewoon zelf goed blijven kijken, een hoge prijs betekent niet automatisch een goed paard. Maar de echt goede zitten er zeker tussen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:31

Mee eens Gruis. En ik weet ook veulens te staan die onder dat bedrag niet worden verkocht.
Heeft dat te maken met de verwachtingswaarde (bewezen bloedlijnen) etc. Dat soort paarden worden vaak paarden van een ton of meer. Maar het risico van zo'n investering is groot.