Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nikass schreef:Op een gegeven moment ken je je paard zo goed dat je direct ziet hoe hij er bij staat (is mijn ervaring)

en samen krijg je het dan toch makkelijker geregeld dan alleen. Ik bekijk iedere dag de buienradar en adh daarvan bepaal ik of de bonte op stal gaat 's nachts of niet. Afgelopen twee nachten resulteerde dat dus in een tripje naar stal om 22u en om 07.30u de dag erna
. Aankomende nacht blijft hij weer buiten want de eventuele regen die gaat vallen vannacht stelt niet veel voor.
. Maar je doet het naar je beste kunnen en over die paar nachtjes per jaar van +14u moet je je iig geen zorgen maken hoor.
. Voor nu zou ik niet snel meer anders willen maar het gebrek aan een strak stalbeleid (en vooral de bijbehorende regels
) leidt ook hier wel eens tot frustratie
. Sizzle schreef:Ik vind een opfok geen vergelijk met een rijpaard. Als je 2 jarige een keer stijf is, dan geeft dat niet want die staat toch gewoon te niksen. Van je rijpaard verwacht je dat hij ook nog eens voor je aan het werk gaat met die stijve spieren en gebrek aan energie door het bibberen.
Pantykous schreef:Sizzle schreef:Ik vind een opfok geen vergelijk met een rijpaard. Als je 2 jarige een keer stijf is, dan geeft dat niet want die staat toch gewoon te niksen. Van je rijpaard verwacht je dat hij ook nog eens voor je aan het werk gaat met die stijve spieren en gebrek aan energie door het bibberen.
Precies dat! Natuurlijk gaan ze niet dood als ze een keer stijf zijn, maar best oneerlijk als je dan ook nog vraagt of je paard goed aan ´t werk wilt voor je. Goed geschreven Shizzle.
. Ik ben idd een strong believer van het feit dat paarden zélf het beste hun vacht/warmte etc kunnen reguleren in de JUISTE omstandigheden en daar schort het helaas vaak aan vanwege beperkingen op stallen in danwel de ruimte, danwel het ruwvoer, danwel de schuilmogelijkheden etc. En dan zul je dus weer aanpassingen moeten doen die 'indruisen' tegen dit artikel.