aadburg schreef:Het lijkt er steeds meer op dat je ook in de B met een paard moet komen met een flinke kronkel die tijdens de proef een paar keer omhoog komt en liefst nog een keer half de ring uitvliegt, als je dat dan als ruiter enigszins weet op te lossen zit je in de prijzen. Kom je met een wat gewoner paard dat netjes zijn ding doet zonder spektakel krijg je als commentaar dat het allemaal te braaf is, ja in de B dus.
Gevolg hiervan is dat ruiters met paarden gaan rijden waar ze eigenlijk niets mee kunnen maar wel punten rijden.
Ik begrijp heel goed dat dit door de wijze van punten tellen komt waardoor je een paar hele lage cijfers kunt compenseren op andere onderdelen. Wat mij betreft mag het totaalplaatje zwaarder wegen dus 1 of 2 keer veel verzet of een grove fout geen wp en dit meetellen in het klassement. Een beetje als bij het springen dus waarbij je verzet/ grove fouten kunt vergelijken met weigeringen c.q. balken die vallen.
Ik rijd inmiddels 30 jaar wedstrijden met heel veel verschillende dieren, maar wat jij hier beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt.
Over het algemeen is de zelfreflectie van de ruiter plus familie niet al te best op wedstrijd.
, al met al heb ik dit topic steeds bij gehouden omdat er ook regelmatige goede uitleg en interessante meningen/ervaringen mbt wedstrijd rijden en jureren voorbij zie komen (zo ook van jou D/E-B B paarden) en een rel topic vind het helemaal niet. Blijkbaar blijven slechte ervaringen veel langer hangen als goede? En ik lees hier toch regelmatig dat, net zoals ik, we ons in het jury oordeel kunnen vinden!
En dus ook echt met de smiley erbij. Op deze manier kan het ook en blijft het voor kinderen ook motiverend om door te gaan met de sport!
Er zijn nog genoeg verbeterpunten, maar ze ontwikkelen zich erg leuk. Pony is gisteren lekker behandeld door de fysio en heeft even vakantie. Er staan nog wat indoorwedstrijden op het programma en dan gaan we in het buitenseizoen de L maar proberen.