1e val van mijn KWPN Merrie in 10 jaar tijd, rug gebroken.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Re: 1e val van mijn KWPN Merrie in 10 jaar tijd, rug gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:48

Ik ben laatst ook gevallen van me paard. 2 weken lang enorme last van me schouder en heup. Zat er toen ook enorm angstig op. Nu gisteren weer gevallen. Gelukkig alleen spierpijn. Ik stond ook trillend op me benen en moest lachen en huilen. Helaas raakt het vertrouwen wel wat weg.
Ik vind knap als jij er weer op stapt en gewoon weer lekker kan genieten van het rijden, want zelfs ik vind het nu lastig om te genieten.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:23

Ik heb enkele jaren geleden ook aan een val een gebrroken en ingezakte wervel overgehouden. Bij mij was het de Th12 . Gelukkig was het een stabliele breuk (twee breuken in 1 wervel, maar dan horizontaal) Gelukkkig geen operatie maar paar maanden een gipskorset. Het was een compressie breuk, ik kwam in zittende houding op de grond terecht. Helaas had geen enkele bescherming deze soort breuk kunnen voorkomen, of ik had al een airbag onder mijn billen moeten hebben. ;)
Het paard waar ik de val mee heb gemaakt heb ik uiteindelijk toch verkocht, nadat ik geprobeerd heb om er weer op te rijden. Het vertrouwen was toch weg. Uiteindelijk een ander paard gekocht, dat ook een stuk beter bij mij past. Mijn huidige paard (een Friese merrie ) heeft mij mijn vertrouwen weer helemaal terug gegeven en geniet nu weer volop van het rijden.

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:45

Heftig zeg! Sterkte en ik zou zeggen doe voorzichtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:54

Aankomende Donderdag toch maar een afspraak gemaakt bij de orthopeed. Ik krijg toch steeds vaker weer last van mijn rug. Dus even kijken of en wanneer de pinnen en platen eruit moeten.
Ik zie er erg tegenop maar het zal toch wel moeten.

Shellebel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:06

Ik ben in 2010 gevallen en heb toen mijn rug gebroken .
Nu vijf jaar later heb ik er nog steeds last van. De wervel is heel gevoelig en heb ondertussen ook een hernia er bij gehad. Doktoren weten niet waar de pijn weg komt.. heb ondertussen verschillende soorten pijnstillers gehad wat niet aan sloeg.
Dus k hoop voor je dat bij jou de pijn uiteindelijk wel weggaat

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:24

TS; sterkte. Als pijnstiller hielp bij mij alleen maar fentanyl pleisters (morfine). Gelukkig ben ik regelmatig pijnvrij en rijd ook al aardig. Moet goed op mijn houding (rechte rug) letten en niet teveel galopperen (te schommelend, dus te veel beweging voor wervels). Ik hoop voor jou dat je ook regelmatig pijnvrij kunt zijn, net als ik.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:17

Vandaag geweest.
Ik heb Diclofenac mee...
Verder moest ik direct foto's laten maken. De pinnen en platen zitten goed.
De wervel waar het botcement in zit, is aan de onderkant oke, de bovenkant is niet zo oke, de wervel erboven (waar ook een pin in zit) zit er heel vlak op.
De pinnen en platen worden er in Oktober/November uit gehaald. Dit weet ik minimaal 10 dagen van te voren.
Zodra de pinnen en platen eruit zijn, komt de wervel nog dichter op de wervel die gebroken is... ik moet dan ook opnieuw een houding aan leren nemen en opnieuw leren lopen.
Dit is ook waar nu dus de pijn vandaan komt.

Blegh, ik zie er echt tegen op!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:30

Sterkte, mijn tussenwervelschijf is ook aangetast boven de breuk (dunner), maar heb er alleen last van als ik niet op mijn houding let en met lang liggen, zitten of staan. Ik wens je veel sterkte! Continu pijn is om gek van te worden (en ik kan het weten!)!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:03

Hoop ellende zo'n gebroken rug!
Ik ben gestopt met rijden op een gegeven moment, en mijn bodyprotector uitgeleend aan iemand, ik heb een racesafe.
Nu recent gestart met mennen en ik heb net gelijk een appje gestuurd met de vraag of ze hem meeneemt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:18

02/11 wordt ik weer geopereerd. Dan gaan mijn "ijzerwaren" er weer uit.

Verwacht wordt 6/8 weken herstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:23

Afbeelding

Dit is trouwens de foto die zij 27 Augustus hebben gemaakt.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:18

Sterkte TS, het klinkt eng maar ik verwacht dat de doktoren weten wat ze doen.
Rijd je nog op je paardje, of gewoon lekker 'veilig' vanaf de grond?

Ik ben al een bangepoeperd terwijl ik nog nooit iets ernstigs heb gehad *klopt af*. Moet je nagaan waar jullie doorheen moeten. Respect hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:58

Het paard waar ik van af gevallen ben heb ik verkocht. Ik heb nu een paard waarmee ik tot nu toe alles vanaf de grond doe :D!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:36

Sterkte met de operatie TS. Ziet er behoorlijk heftig uit zo op de RX foto. Hopelijk een goed herstel en dat je weer kunt gaan rijden. Na mijn val en rugbreuk heb ik dat paardje ook snel verkocht. Vertrouwen komt niet meer goed, de angst voor dat paard bleef te groot en dat voelde het paard ook......