Paard verkopen maar geen chip, wel paspoort.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 00:23

Cassidy schreef:
LesleyxLinn schreef:
Paard kan blijven staan tot die een goede plek gevonden heeft. Heb best veel reacties gehad en heb een paar mensen die zeggen serieus geïnteresseerd te zijn.

Dit paard is echt niet vreselijk om te zien en zo oud is hij nou ook niet en niet iedereen wil een jong dier..
Het is een leuk paardje waar iemand lekker recreatief mee kan rijden of als maatje bij een ander paard kan zetten en er af en toe eens een ritje mee maken.

Als mensen stuklopen op een niet geplaatste chip, betwijfel ik of ze zo serieus zijn.
En er zijn heel veel leuke paardjes waar je recreatief mee kunt rijden of als grasmaaier/weidegenootje bij een ander paard neer kunt zetten.

En er zijn veel leuke paardjes ja, maar deze heeft nooit wat gemankeerd..
En gelukkig ben ik degene die de gesprekken met ze voert en weet hoe het zit.
Niet iedereen vind een chip onzin en wil het paard op zijn risico vervoeren.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 00:25

wumdydumpy schreef:
Hoi ts ik heb mijn paard opnieuw laten chippen omdat oude onvindbaar was. Mijn paard is uit 2003 en ik ben GEEN LID van het Kwpn en kon dit gewoon laten aanpassen. De dierenarts brengt een nieuwe chip in en verklaard dat er geen chip uit te lezen is. Da maakt foto's van het paard van beide zijkanten voor en achter en bijzondere aftekeningen (gewone foto's dus geen rontgen ofzo). De foto's worden gebruikt om te vergelijken met de aftekeningen in het paspoort. Als er DNA bekend is bij het Kwpn zullen ze je ook vragen om een paar manen zodat ze deze kunnen analyseren (50€). Alle foto's plus de verklaring van de da en de nieuwe chip sticker stuur je op naar Kwpn en verwerken ze het. Volgens mij was het gratis maar dat weet ik niet meer zeker. Wel aangetekend versturen weet je zeker dat ie aankomt.

Ga er vanuit dat het om een kwpner gaat. Hoe het bij andere stamboeken gaat weet ik niet.

Het gaat om een kwpner inderdaad. Ik bel na het weekend even het kwpn of andere organisatie/DA op voor meer informatie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:32

LesleyxLinn schreef:

Die snap ik niet....je zegt net dat het dier daar kan blijven staan. Dus een eventuele koper hoeft het dier dan toch niet a la minute mee te nemen? Chip is trouwens zo geplaatst hoor, DA laten komen, is met 1 minuut gepiept. Op dat moment kan hij vervoerd worden, als de papieren die bij de chip horen meegenomen worden bij het vervoer en je duidelijk aan kunt geven dat het dier net gechipt is, is er geen vuiltje aan de lucht.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 00:38

Cassidy schreef:
LesleyxLinn schreef:

Die snap ik niet....je zegt net dat het dier daar kan blijven staan. Dus een eventuele koper hoeft het dier dan toch niet a la minute mee te nemen? Chip is trouwens zo geplaatst hoor, DA laten komen, is met 10 minuten gepiept. Op dat moment kan hij vervoerd worden, als de papieren die bij de chip horen meegenomen worden bij het vervoer en je duidelijk aan kunt geven dat het dier net gechipt is, is er geen vuiltje aan de lucht.

Ik heb 2 kopers die ver weg wonen en het paard meteen willen meenemen, waarvan 1 in belgië woont.
Dat laatste mag toch ook officieel niet. Want het paspoort is dan nog steeds niet geldig..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:47

Het bestaande paspoort niet nee. Maar er kan een tijdelijk vervangende document uitgevaardigd worden waarmee je het dier wel mag transporteren. Totdat je het huidige paspoort met de chipinformatie terugkrijgt of een nieuw paspoort is aangemaakt.

Zie:

http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=caowUsHs ... HsuOnbPTEY

En over het lidmaatschap van een organisatie, zie punt 1 onder het hoofdstuk "aanvraag" in bovenstaande link.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 00:57

Cassidy schreef:
Het bestaande paspoort niet nee. Maar er kan een tijdelijk vervangende document uitgevaardigd worden waarmee je het dier wel mag transporteren. Totdat je het huidige paspoort met de chipinformatie terugkrijgt of een nieuw paspoort is aangemaakt.

Zie:

http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=caowUsHs ... HsuOnbPTEY

En over het lidmaatschap van een organisatie, zie punt 1 onder het hoofdstuk "aanvraag" in bovenstaande link.

Oke duidelijk, dankjewel!