Heb zelf al stront zat in de wei / paddock / stal liggen, dan kom je thuis van boodschappen doen en ligt er een heel spoor van drollen precies langs je oprit, brievenbus en de ramen van je woonkamer
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LuckyLuna schreef:Mijn paard wil 1 dingtje niet waar ik prima mee kan leven.
Moet ik haar dan dat ook nog eens en in gaan stampen of mag ik dan gewoon accepteren dat het zo is.
Verder is ze super braaf en luistert ze wat is dan het probleem?
Urielle schreef:LuckyLuna schreef:Mijn paard wil 1 dingtje niet waar ik prima mee kan leven.
Moet ik haar dan dat ook nog eens en in gaan stampen of mag ik dan gewoon accepteren dat het zo is.
Verder is ze super braaf en luistert ze wat is dan het probleem?
Dat is dan jouw keuze en moet je zelf weten, maar een paard wat niet stil kan staan hoort niet thuis op de openbare weg. Daar hoort hij onder controle te zijn. Of jij nu moet afstappen om mest op te ruimen, omdat de verkeersomstandigheden erom vragen, of hij stil moet staan voor een drukke weg die je niet 123 kan oversteken of omdat je eraf bent gevallen en terug het zadel in wil, dat maakt dan niet uit, het toont wel aan hoe noodzakelijk goed stilstaan is.

.JJane schreef:@ luckyluna als het verplicht is om gelijk op te ruimen dan is dat zo en dus ook voor jou. Als mijn paard niet over hindernis 1 wil heb ik ook niks in een parcours te zoeken.
LuckyLuna schreef:JJane schreef:@ luckyluna als het verplicht is om gelijk op te ruimen dan is dat zo en dus ook voor jou. Als mijn paard niet over hindernis 1 wil heb ik ook niks in een parcours te zoeken.
dat is dan mooi banketstaaf voor iedereen die niet even af kan stappen ivm andere problemen
kunnen zij nooit meer buiten rijden
klopt toch ook niet
LuckyLuna schreef:JJane schreef:@ luckyluna als het verplicht is om gelijk op te ruimen dan is dat zo en dus ook voor jou. Als mijn paard niet over hindernis 1 wil heb ik ook niks in een parcours te zoeken.
dat is dan mooi banketstaaf voor iedereen die niet even af kan stappen ivm andere problemen
klopt toch ook niet
LuckyLuna schreef:dat is dan mooi banketstaaf voor iedereen die niet even af kan stappen ivm andere problemen
klopt toch ook niet
liedje89 schreef:LuckyLuna schreef:dat is dan mooi banketstaaf voor iedereen die niet even af kan stappen ivm andere problemen
klopt toch ook niet
Misschien moeten we al die slechtziende mensen toch ook maar gewoon een rijbewijs geven want het is wel heel banketstaaf als je niet zomaar de weg op kan
frisian_love schreef:liedje89 schreef:Misschien moeten we al die slechtziende mensen toch ook maar gewoon een rijbewijs geven want het is wel heel banketstaaf als je niet zomaar de weg op kan
Daar zit wel een klein verschilletje tussen.
Ik geloof echt niet dat je perse een slechte ruiter bent als het opstappen problemen geeft.
Als mijn kind voor een auto langsloopt met een slechtziende, heb ik wel een serieus probleem
LuckyLuna schreef:dat is dan mooi banketstaaf voor iedereen die niet even af kan stappen ivm andere problemen
klopt toch ook niet
frisian_love schreef:Daar zit wel een klein verschilletje tussen.
Ik geloof echt niet dat je perse een slechte ruiter bent als het opstappen problemen geeft.
Als mijn kind voor een auto langsloopt met een slechtziende, heb ik wel een serieus probleem
soesita schreef:Ik vind het een begin van een oplossing maar volgens mij kan het nog beter. Het is inderdaad niet milieubewust (de poepzak is dan beter) en wel heeeeel erg duur.Bovendien creeert het op sommige plaatsen inderdaad gevaarlijke situaties. Niet echt ideaal dus volgens mij.
Magrathea schreef:LuckyLuna schreef:Ik ben van mening dat als je paard niet gehoorzaam is je niet naar buiten moet gaan. Nee, ook niet als het dan banketstaaf is voor de eigenaar, dat hij/zij niet buiten kan rijden met zijn/haar paard. Wat ga je doen dan als degene met wie je samen rijdt ernaast ligt en niet overeind kan komen? Of wanneer je een ander random ongeluk aantreft waarbij er verder niemand is om te helpen? "Sorry ik ga niet afstijgen want mijn paard kan niet stilstaan?"
PaulinBijoux schreef:Hoe doe je dat dan met een jong paard?
Een paard moet leren hoe het buiten is. Natuurlijk ga ik mijn paard leren dat ze ook buiten stil moet staan. Maar dit ga ik de eerste paar keren echt niet proberen!
liedje89 schreef:frisian_love schreef:Daar zit wel een klein verschilletje tussen.
Maar het gaat ook niet om rij kunsten het gaat om wat voor verkeersdeelnemer je bent. Als je niet aan relatief simpele regels kan voldoen hoor je wellicht gewoon niet (alleen) op de weg. Als je steeds maar uitzonderingen gaat maken voor mensen die eigenlijk gewoon niet aan de basis eisen voldoen dan krijg je toch uiteindelijk alleen maar gevaarlijke situaties..
Trouwens is het in principe ook geen probleem als je er niet meer op komt, zolang je er maar af komt. Als je paard ook braaf is aan de hand kan je immers best een klein stukje lopen tot je een natuurlijk opstapje vind (een hek, een bankje, een handige boom, een sterke en aardige voorbijganger etc.). Als je er helemaal niet af kan dan hoor je imo een niet alleen te zijn
soesita schreef:Ik vind het een begin van een oplossing maar volgens mij kan het nog beter. Het is inderdaad niet milieubewust (de poepzak is dan beter) en wel heeeeel erg duur.Bovendien creeert het op sommige plaatsen inderdaad gevaarlijke situaties. Niet echt ideaal dus volgens mij.