Mestboy TO GO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Mestboy TO GO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:18

Hier in de polder vindt men het blijkbaar ook normaal om bij ons voor het huis de kak te laten liggen, ik zou een opruimplicht wel okee vinden eigenlijk :o

Heb zelf al stront zat in de wei / paddock / stal liggen, dan kom je thuis van boodschappen doen en ligt er een heel spoor van drollen precies langs je oprit, brievenbus en de ramen van je woonkamer -O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:51

LuckyLuna schreef:
Mijn paard wil 1 dingtje niet waar ik prima mee kan leven.

Moet ik haar dan dat ook nog eens en in gaan stampen of mag ik dan gewoon accepteren dat het zo is.

Verder is ze super braaf en luistert ze wat is dan het probleem?

Dat is dan jouw keuze en moet je zelf weten, maar een paard wat niet stil kan staan hoort niet thuis op de openbare weg. Daar hoort hij onder controle te zijn. Of jij nu moet afstappen om mest op te ruimen, omdat de verkeersomstandigheden erom vragen, of hij stil moet staan voor een drukke weg die je niet 123 kan oversteken of omdat je eraf bent gevallen en terug het zadel in wil, dat maakt dan niet uit, het toont wel aan hoe noodzakelijk goed stilstaan is.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:56

Urielle schreef:
LuckyLuna schreef:
Mijn paard wil 1 dingtje niet waar ik prima mee kan leven.

Moet ik haar dan dat ook nog eens en in gaan stampen of mag ik dan gewoon accepteren dat het zo is.

Verder is ze super braaf en luistert ze wat is dan het probleem?

Dat is dan jouw keuze en moet je zelf weten, maar een paard wat niet stil kan staan hoort niet thuis op de openbare weg. Daar hoort hij onder controle te zijn. Of jij nu moet afstappen om mest op te ruimen, omdat de verkeersomstandigheden erom vragen, of hij stil moet staan voor een drukke weg die je niet 123 kan oversteken of omdat je eraf bent gevallen en terug het zadel in wil, dat maakt dan niet uit, het toont wel aan hoe noodzakelijk goed stilstaan is.

neem aan dat je niet alle berichten hebt gelezen.

mijn paard blijft namelijk alleen niet stil staan wanneer ik er naast sta op een buiten rit.
opstappen heb ik geen problemen.

dan blijft dus alleen het probleem over dat ik er naast gehurkt moet zitten om de mest op te ruimen.
dat wil niet
fiets ik net zo lief even terug

dus leg me nu nog eens uit wat het probleem dan is?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:00

haha ergens moet ik wel lachen :+
nou maak ik nooit buitenritten door woonwijken e.d maar stel je doet dat wel en je paard poept dan moet je eerst van je paard af en dan hopen dat hij braaf blijft staan. Dan scheppen en dan heb je zon grote zak aan je zadel hangen wat lekker heen en weer zwiept.

edit;
daarbij vind ik het wel een heel slim idee hoor :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:01

Gelukkig loopt er bij mij altijd iemand mee :').
Die gooit dan altijd mooi de mest in de berm of sloot.
Denk maar niet dat haar hopen in zo'n zak passen haha

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:06

@ luckyluna als het verplicht is om gelijk op te ruimen dan is dat zo en dus ook voor jou. Als mijn paard niet over hindernis 1 wil heb ik ook niks in een parcours te zoeken.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:11

JJane schreef:
@ luckyluna als het verplicht is om gelijk op te ruimen dan is dat zo en dus ook voor jou. Als mijn paard niet over hindernis 1 wil heb ik ook niks in een parcours te zoeken.

dat is dan mooi banketstaaf voor iedereen die niet even af kan stappen ivm andere problemen
kunnen zij nooit meer buiten rijden

klopt toch ook niet

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:25

LuckyLuna schreef:
JJane schreef:

dat is dan mooi banketstaaf voor iedereen die niet even af kan stappen ivm andere problemen

klopt toch ook niet

Als het écht niet kan ivm lichamelijke problemen (heb een vriendin die in een rolstoel zit en alleen via een opstapje erop kan) vind ik dat een excuus (mits je dan nog even terugrijdt naderhand). En ja, zij heeft een probleem als ze valt (wat gelukkig in de ?? vele jaren dat ze haar rijdt nog nooit is gebeurt, als ze al alleen is), maar goed, dat doet hier niet terzake. Je dient er alles aan te doen wat binnen je macht ligt om je paard gehoorzaam te maken zodat je veilig aan het verkeer kan deelnemen. Vind het sowieso apart dat je paard altijd 100% braaf is maar buiten niet kan stilstaan... Maar goed, we gaan wel erg offtopic zo :)

Ik ben van mening dat als je paard niet gehoorzaam is je niet naar buiten moet gaan. Nee, ook niet als het dan banketstaaf is voor de eigenaar, dat hij/zij niet buiten kan rijden met zijn/haar paard. Wat ga je doen dan als degene met wie je samen rijdt ernaast ligt en niet overeind kan komen? Of wanneer je een ander random ongeluk aantreft waarbij er verder niemand is om te helpen? "Sorry ik ga niet afstijgen want mijn paard kan niet stilstaan?"

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:36

@Magrathea neem aan dat het laatste ook wel snapt dat het nergens op slaat.

mij boeit het niet dat ze aan de hand draaierig is maar als je op een grote weg staat en ze draait net de kont de weg op.. jha dan wordt het alleen maar minde veilig

bedoel waarom zou je paard dan niet verder 100% braaf kunnen zijn
of is ze dan 99,99% braaf omdat je een paar passen zet wanneer je buiten haar aan de hand vast houd?

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:41

ik heb zelf een paard wat heel braaf en gehoorzaam is, en ook verkeersmak.
Helaas zijn er alleen altijd idiote automobilisten, die het nodig vinden om tijdens het voorbijrijden even een extra dot gas te geven of flink te toeteren, terwijl ze hun middelvinger uit het raam steken.
Even voor de duidelijkheid, ik rij wel degelijk keurig langs de kant of in de berm.
Meestal reageert mijn paard daar niet op, maar als ik er gebukt naast sta, voel ik me daar toch minder prettig bij.
En dan is mijn lijf nog eens zo beperkt, dat ik er idd moeilijk op kom (en als het wel lukt, zit mijn zadel gedraaid op mijn bolle Friesje ;-)

Het zou idd fijn zijn als er iets werd uitgevonden, waarmee je het vanaf je paard kan opruimen.

En even een nieuwsgierigheidje: Ik hoor hier veel negatieve reacties op de staartzak, wat is daar het nadeel van, want op zich lijkt dat mij wel handig?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:42

Ik snap niet dat een natuurlijk afbreekbaar spul in plastic wordt gegooid en in de prullenbak wordt gedaan. Is toch niet echt bepaald milieu bewust?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:07

LuckyLuna schreef:
JJane schreef:

klopt toch ook niet

Die mensen kunnen zoeken naar andere oplossingen of dispensatie aanvragen. En nee er zijn misschien mensen die niet op de openbare weg kunnen met hun paard.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:16

LuckyLuna schreef:

klopt toch ook niet

Misschien moeten we al die slechtziende mensen toch ook maar gewoon een rijbewijs geven want het is wel heel banketstaaf als je niet zomaar de weg op kan :')

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:18

liedje89 schreef:
LuckyLuna schreef:

klopt toch ook niet

Misschien moeten we al die slechtziende mensen toch ook maar gewoon een rijbewijs geven want het is wel heel banketstaaf als je niet zomaar de weg op kan :')

Daar zit wel een klein verschilletje tussen.
Ik geloof echt niet dat je perse een slechte ruiter bent als het opstappen problemen geeft.
Als mijn kind voor een auto langsloopt met een slechtziende, heb ik wel een serieus probleem

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:31

Maar fysieke problemen met opstappen is vrijwel altijd op te lossen. Zelf heb ik een verrotte knie maar kom er altijd wel weer op. Er is altijd wel iets of iemand te vinden om er weer op te komen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:38

frisian_love schreef:
liedje89 schreef:

Ik geloof echt niet dat je perse een slechte ruiter bent als het opstappen problemen geeft.
Als mijn kind voor een auto langsloopt met een slechtziende, heb ik wel een serieus probleem

Slechte ruiter is wat anders. Maar of het verstandig is om de weg op te gaan als je op/af stap probleem hebt. Dat is toch hetgeen wat niet zo moeilijk zou moeten zijn. En misschien moet je wat verder te voet er naast om een opstapje te vinden als je wat moeite hebt met opstappen dat zie ik niet als een probleem maar als je als ruiter weet dat je niet "zomaar" af kan stappen ja dan zou ik zeggen nog even blijven oefenen tot het wel kan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:41

LuckyLuna schreef:

klopt toch ook niet

Er is geen probleem te bedenken waar geen oplossing voor is.
En als het echt echt echt niet kan, nee, dan kun je dus niet naar buiten, jammer maar helaas.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:41

frisian_love schreef:

Maar het gaat ook niet om rij kunsten het gaat om wat voor verkeersdeelnemer je bent. Als je niet aan relatief simpele regels kan voldoen hoor je wellicht gewoon niet (alleen) op de weg. Als je steeds maar uitzonderingen gaat maken voor mensen die eigenlijk gewoon niet aan de basis eisen voldoen dan krijg je toch uiteindelijk alleen maar gevaarlijke situaties..

Trouwens is het in principe ook geen probleem als je er niet meer op komt, zolang je er maar af komt. Als je paard ook braaf is aan de hand kan je immers best een klein stukje lopen tot je een natuurlijk opstapje vind (een hek, een bankje, een handige boom, een sterke en aardige voorbijganger etc.). Als je er helemaal niet af kan dan hoor je imo een niet alleen te zijn :n
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 30-01-14 15:48, in het totaal 2 keer bewerkt

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:47

Ik vind het een begin van een oplossing maar volgens mij kan het nog beter. Het is inderdaad niet milieubewust (de poepzak is dan beter) en wel heeeeel erg duur. -O- Bovendien creeert het op sommige plaatsen inderdaad gevaarlijke situaties. Niet echt ideaal dus volgens mij.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:55

soesita schreef:
Ik vind het een begin van een oplossing maar volgens mij kan het nog beter. Het is inderdaad niet milieubewust (de poepzak is dan beter) en wel heeeeel erg duur. -O- Bovendien creeert het op sommige plaatsen inderdaad gevaarlijke situaties. Niet echt ideaal dus volgens mij.

Het is waar dat het een oplossing is. Hopelijk komen er meer systemen zodat iedereen kan kijken wat het beste past bij zijn of haar situatie.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:21

Magrathea schreef:
LuckyLuna schreef:
Ik ben van mening dat als je paard niet gehoorzaam is je niet naar buiten moet gaan. Nee, ook niet als het dan banketstaaf is voor de eigenaar, dat hij/zij niet buiten kan rijden met zijn/haar paard. Wat ga je doen dan als degene met wie je samen rijdt ernaast ligt en niet overeind kan komen? Of wanneer je een ander random ongeluk aantreft waarbij er verder niemand is om te helpen? "Sorry ik ga niet afstijgen want mijn paard kan niet stilstaan?"

Hoe doe je dat dan met een jong paard?
Een paard moet leren hoe het buiten is. Natuurlijk ga ik mijn paard leren dat ze ook buiten stil moet staan. Maar dit ga ik de eerste paar keren echt niet proberen!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:29

PaulinBijoux schreef:
Hoe doe je dat dan met een jong paard?
Een paard moet leren hoe het buiten is. Natuurlijk ga ik mijn paard leren dat ze ook buiten stil moet staan. Maar dit ga ik de eerste paar keren echt niet proberen!

Maar je gaat toch niet direct alleen op een drukke weg rijden. Als je goed opbouwt zal het toch maar een enkele keer voorkomen dat het echt niet veilig is om af te stappen, dat is iets heel anders als gewoon zeggen mijn paard kan dit niet (want is vluchtdier, ras X, een hittepit etc.) en er ook geen moeite in steken dat dan te verbeteren

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:44

Michellkuh schreef:
Ik snap niet dat een natuurlijk afbreekbaar spul in plastic wordt gegooid en in de prullenbak wordt gedaan. Is toch niet echt bepaald milieu bewust?

De "plastic" zakken zijn biologisch afbreekbaar, net zoals dat je zakken hebt voor Gft-afval.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:47

liedje89 schreef:
frisian_love schreef:

Maar het gaat ook niet om rij kunsten het gaat om wat voor verkeersdeelnemer je bent. Als je niet aan relatief simpele regels kan voldoen hoor je wellicht gewoon niet (alleen) op de weg. Als je steeds maar uitzonderingen gaat maken voor mensen die eigenlijk gewoon niet aan de basis eisen voldoen dan krijg je toch uiteindelijk alleen maar gevaarlijke situaties..

Trouwens is het in principe ook geen probleem als je er niet meer op komt, zolang je er maar af komt. Als je paard ook braaf is aan de hand kan je immers best een klein stukje lopen tot je een natuurlijk opstapje vind (een hek, een bankje, een handige boom, een sterke en aardige voorbijganger etc.). Als je er helemaal niet af kan dan hoor je imo een niet alleen te zijn :n

afstappen is bij mij ook geen probleem, sterker nog, ik denk als je niet van een paard af kunt komen, je ook in een binnenbak in gevaarlijke situaties terecht kunt komen.
En idd, er is altijd wel ergens een opstapje te vinden, dus op die manier kom ik er ook altijd weer op.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:48

soesita schreef:

de eerste positievere reactie op de poepzak.
In een eerder bericht vroeg ik al waarom iedereen er zo negatief over is.