Al kan ik sommige standpunten gewoon echt niet begrijpen. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Al kan ik sommige standpunten gewoon echt niet begrijpen. chelle_dora schreef:Tja aan de andere kant, je vertoont je in het openbaar zonder cap, dan weet je dat men daar een mening over vormt en deze uit kan en mag spreken.

Buiten heb ik hem vaak wel op, maar ook niet altijd. En heb geen financiële mogelijkheid een dure, écht goede te kopen die lekker zit, en mijn ouders ook niet. 
GevlektBont schreef:Ik rijd 9 vd 10 keer zonder cap. Ik heb een bepaalde plek op mijn voorhoofd waar ik onwijs snel last van heb, wat zich uit in een hoofdpijn waarmee ik net zo goed af kan stappen.Buiten heb ik hem vaak wel op, maar ook niet altijd. En heb geen financiële mogelijkheid een dure, écht goede te kopen die lekker zit, en mijn ouders ook niet.
Aan de andere kant, met cap kan je dus ook hoofdletsel oplopen.
Shadow0 schreef:Over fietshelmen, vreemd, want als je vindt dat je het verplicht bent aan jezelf om altijd voor de veiligheid te gaan is een helm op de fiets ook een logische stap. Daar komt ook heel wat hoofdletsel voor. Steigeren heeft er weinig mee te maken - het gaat om de gevolgen toch? Immers, een braaf paard was geen excuus. Nou kan een fiets niet misstappen, maar vallen door een tak in je voorwiel of een onverwacht gat in de weg kan wel degelijk.
Dus waarom die dubbele standaards?
Wel een veiligheidshesje en extra lampjes. 
sflj schreef:mavantos schreef:Ik zou het ook echt geen probleem vinden als er boetes worden uitgedeeld als er iemand zonder cap over straat gaat. Je draagt immers ook een gordel in de auto.
Ja! En boetes voor rokers, mensen die alcohol drinken en bij de Mac Donalds eten!
[/quote]Shadow0 schreef:Over fietshelmen, vreemd, want als je vindt dat je het verplicht bent aan jezelf om altijd voor de veiligheid te gaan is een helm op de fiets ook een logische stap. Daar komt ook heel wat hoofdletsel voor. Steigeren heeft er weinig mee te maken - het gaat om de gevolgen toch? Immers, een braaf paard was geen excuus. Nou kan een fiets niet misstappen, maar vallen door een tak in je voorwiel of een onverwacht gat in de weg kan wel degelijk.
Dus waarom die dubbele standaards?

mavantos schreef:Mensen die hier zeggen van: ''Maarja, je kan ook nog je rug breken en je botten verbrijzelen dat je daardoor dood gaat''..... Dus, omdat je ondanks dat je een helm draagt toch je rug en je botten kan breken moet je um maar niet op zetten? Dat vind ik dus een erg stomme beredenering.
Ik blijf erbij: Mensen die geen cap op zetten, zijn duidelijk nog niet hard genoeg gevallen.
criollo_yess schreef:chelle_dora schreef:Tja aan de andere kant, je vertoont je in het openbaar zonder cap, dan weet je dat men daar een mening over vormt en deze uit kan en mag spreken.
Wie heeft er last van als ik zonder cap rij? En waarom vinden capdragers het regelmatig nodig om ongevraagd commentaar te geven. Misschien toch een btje frustratie over het eigen capdragen??? Of zijn dat mensen die de hele dag op alles en iedereen ongevraagd commentaar geven? Nogmaals; wie heeft er last van als ik zonder cap rij?
Ennuh, dragen al die capdragers ook probleemloos altijd een fietshelm?