Waarom draag jij geen helm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Waarom draag jij geen helm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:32

Nouja zoals al eerder gezegd is, wat een ander doet kan me niet boeien. Zolang ik om risico's te beperken maar een cap draag vind ik het allemaal prima. :) Al kan ik sommige standpunten gewoon echt niet begrijpen.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:32

Soms voor de foto , maar anders draag ik hem altijd ..
Nu althans op me oude stal niet.. maar dat kwam omdat ik van de hitte heel snel hoofdpijn kreeg vooral met een cap op.. maar het is gewoon niet verantwoordelijk.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:33

chelle_dora schreef:
Tja aan de andere kant, je vertoont je in het openbaar zonder cap, dan weet je dat men daar een mening over vormt en deze uit kan en mag spreken.

Wie heeft er last van als ik zonder cap rij? En waarom vinden capdragers het regelmatig nodig om ongevraagd commentaar te geven. Misschien toch een btje frustratie over het eigen capdragen??? Of zijn dat mensen die de hele dag op alles en iedereen ongevraagd commentaar geven? Nogmaals; wie heeft er last van als ik zonder cap rij?

Ennuh, dragen al die capdragers ook probleemloos altijd een fietshelm?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:39

Mijn fiets gaat er niet bokkend vandoor hoor als er een paar takken uit een boom op z'n kont vallen tijdens het rijden ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:40

Nee, mijn fiets heeft nog nooit een eigen mening gehad en derhalve ook nooit gebokt, gesteigerd of is weggesprongen voor een grassprietje...

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:41

De manier waarop dit is geschreven vind ik echt verschrikkelijk :')
Kan sowieso niet zo goed tegen 'wat als...' dingen. Nee, zo denk ik niet. Als je helemaal geen risico wilt nemen, moet je maar helemaal niet meer met paarden bezig gaan. Ik ben niet iemand die snel bang is, maar doe ook geen roekeloze dingen. Ik denk dus wel na, maar niet te veel zegmaar :+

Ik rijd wel altijd met cap. Soms voor de foto doe ik m wel af. Heb hier ook totaal geen moeite mee. Die paar keer dat ik zonder cap rijd... Dan val ik er echt niet zomaar af. Paard is doodbraaf. Ja, kan je wel zeggen 'het is een vluchtdier, je kan er altijd afvallen'. Ja en hoe groot is die kans? Leven zonder risico is geen leven.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:41

Hij is helaas wel een keer dood neergevallen toen ik er op zat.
-O- -O- -O-

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:43

Ik rijd 9 vd 10 keer zonder cap. Ik heb een bepaalde plek op mijn voorhoofd waar ik onwijs snel last van heb, wat zich uit in een hoofdpijn waarmee ik net zo goed af kan stappen. :+ Buiten heb ik hem vaak wel op, maar ook niet altijd. En heb geen financiële mogelijkheid een dure, écht goede te kopen die lekker zit, en mijn ouders ook niet. :)

Aan de andere kant, met cap kan je dus ook hoofdletsel oplopen. :=
Laatst bijgewerkt door GevlektBont op 28-12-13 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneuscJarig

Gelukkig breek ik me eigen nek als ik geen cap draag. Ik kan helaas geen cap meer velen door het zware werk vroeger in de paarden is mijn bovenste wervel, de atlas die je hoofd draagt zodanig versleten, dat een cap dat alleen maar erger maakt, nog sterker, het advies was juist geen extra gewicht hoogstens een motorhelm want die sluit helemaal aan en wordt ook gedragen door de wangen en schouders, een cap niet die is alleen extra top gewicht.

Helaas is het bij mij zo gesteld als ik bv hard over een stoepje struikel kan het door mijn blessure ook ineens afgelopen zijn, moet ik dan thuis op de bank blijven zitten???

Gordel in de auto draag ik ook niet, heb 3 redelijk grote ongelukken meegemaakt en bij alle 3 is het bewezen dat het maar beter was dat ik geen gordel om had, want dan zou ik er niet meer zijn. Ik krijg dan ook claustrofobie gevoelens als ik dat ding om heb En ook hier.. niemand heeft er last van dat ik geen gordel draag alleen ik zelf.

Shadow0

Over fietshelmen, vreemd, want als je vindt dat je het verplicht bent aan jezelf om altijd voor de veiligheid te gaan is een helm op de fiets ook een logische stap. Daar komt ook heel wat hoofdletsel voor. Steigeren heeft er weinig mee te maken - het gaat om de gevolgen toch? Immers, een braaf paard was geen excuus. Nou kan een fiets niet misstappen, maar vallen door een tak in je voorwiel of een onverwacht gat in de weg kan wel degelijk.

Dus waarom die dubbele standaards?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:45

GevlektBont schreef:
Ik rijd 9 vd 10 keer zonder cap. Ik heb een bepaalde plek op mijn voorhoofd waar ik onwijs snel last van heb, wat zich uit in een hoofdpijn waarmee ik net zo goed af kan stappen. :+ Buiten heb ik hem vaak wel op, maar ook niet altijd. En heb geen financiële mogelijkheid een dure, écht goede te kopen die lekker zit, en mijn ouders ook niet. :)

Aan de andere kant, met cap kan je dus ook hoofdletsel oplopen. :=

Geen geld vind ik echt een zwak excuus. Als je er echt hard aflazert ben je wel meer kwijt (zowel op financieel gebied al alle andere gebieden) dan een investering van 150 euro.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:45

Ik doe braaf mijn cappie op, laten we het daar maar bij houden.

Mensen die niet met cap willen rijden zijn duidelijk nog niet hard genoeg gevallen... :x

Natuurlijk, als er medisch geadviseerd is om geen cap te dragen door letsel is het wel wat anders dan gewoon.

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:46

Simpel ik fiets nooit,heb niet eens fiets ook

savieralover

met rijden heb ik er altijd een op gewoon omdat ik weet hoe mijn paard is. echter heb ik laatst voor volledig losse sta foto's wel geen cap opgehad simpelweg omdat ik het inderdaad mooier vond staan. al zouden er rijfoto's gemaakt zijn zou ik wel mijn cap op hebben gedaan echter vond ik het voor de stilstand foto's met spijkerbroek, nette schoenen en net shirt leuker staan zonder cap dan met :+

Urielle

Shadow0 schreef:
Over fietshelmen, vreemd, want als je vindt dat je het verplicht bent aan jezelf om altijd voor de veiligheid te gaan is een helm op de fiets ook een logische stap. Daar komt ook heel wat hoofdletsel voor. Steigeren heeft er weinig mee te maken - het gaat om de gevolgen toch? Immers, een braaf paard was geen excuus. Nou kan een fiets niet misstappen, maar vallen door een tak in je voorwiel of een onverwacht gat in de weg kan wel degelijk.

Ter aanvulling: je eigen gedrag in het verkeer heb je in de hand maar dat van anderen niet... als je door een auto van de fiets gereden wordt ben je ook blij met je helm. Die ik niet draag overigens :+ Wel een veiligheidshesje en extra lampjes.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:47

Ik draag zelf altijd een cap.
Maar wat een ander doet moet hij zelf weten.

Met wat pech val je ook van de trap en heb je daar letsel.
Een ongelukje kan altijd, is niet te voorkomen en letsel is ook niet altijd uit te sluiten.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:52

sflj schreef:
mavantos schreef:
Ik zou het ook echt geen probleem vinden als er boetes worden uitgedeeld als er iemand zonder cap over straat gaat. Je draagt immers ook een gordel in de auto.

Ja! En boetes voor rokers, mensen die alcohol drinken en bij de Mac Donalds eten!

Je gaat niet dood door roken, alcogol drinken en Mac Donalds eten. Je krijgt er ziektes en belemmeringen van en daardoor ga je dood. Als je op je paard stapt en met je kop op de straat klapt ben je vaak direct wat verder van huis ;)[/quote]

Daarom moet je op een brommer ook een helm op (boven bepaalde snelheid), je paard kan dezelfde snelheid halen dus zo gek vind ik een verplichting van cap op de openbare weg niet !

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:54

Shadow0 schreef:

De meeste mensen bereiken op de fiets geen hoge snelheden, degenen die dat wel kunnen dragen veelal ook een helm (wielrenners, mountainbikers)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:55

en zoals nu ook al gebeurt in dit topic dat mensen elkaar af keuren dat het dom is dat er geen cap word gedragen.
al die bokkers die het allemaal beter weten. dit was dus niet de intensie van dit topic... XD

al die reacties op random foto topics over een cap vind ik echt een dik MIN punt aan bokt. hier kan bokt niks aan doen, maar ik ga toch ook geen commentaar geven dat ze geen bandages om moeten doen maar peesbeschermers... XD vaag

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:56

Fietsen hebben geen eigen leven, paarden wel.

Nens77, ik jou reactie kan ik mij wel vinden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:57

Mensen die hier zeggen van: ''Maarja, je kan ook nog je rug breken en je botten verbrijzelen dat je daardoor dood gaat''..... Dus, omdat je ondanks dat je een helm draagt toch je rug en je botten kan breken moet je um maar niet op zetten? Dat vind ik dus een erg stomme beredenering.

Ik blijf erbij: Mensen die geen cap op zetten, zijn duidelijk nog niet hard genoeg gevallen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:58

Ik zal maar geen filmpjes van mij hier zetten...zonder cap en zonder zadel in galop langs de weg
Maar ik vind dat iedereen het zelf maar moet bepalen en de risico's moet inschatten.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:02

mavantos schreef:
Mensen die hier zeggen van: ''Maarja, je kan ook nog je rug breken en je botten verbrijzelen dat je daardoor dood gaat''..... Dus, omdat je ondanks dat je een helm draagt toch je rug en je botten kan breken moet je um maar niet op zetten? Dat vind ik dus een erg stomme beredenering.

Ik blijf erbij: Mensen die geen cap op zetten, zijn duidelijk nog niet hard genoeg gevallen.

Ik draag wel een cap, maar heb ook de redenering dat je wel meer ernstig letsel kunt krijgen dan aan je hoofd.
Laat iedereen doen wat ze willen. Hun hoofd, hun lijf.

Ik ben soms wel eens benieuwd wanneer de pro cap dragers een stapje verder gaan en de body protector ook een moet vinden.
Want toen ik begon met paardrijden was een cap dragen helemaal geen gewoonte. Een enkeling deed dat thuis.
Zoals nu de body protector ook nog geen gewoonte is.
Ik ben benieuwd over 15 jaar.

En over 25 jaar een harnas?

Leven en laten leven.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:07

Heul wat jaren (22) geleden reed ik ook zonder cap buiten op mijn verzorgpony.
Laten we maar zeggen dat ik ouder, wijzer en voorzichtiger geworden ben. Daar heb ik geen val van mezelf of anderen voor nodig gehad.
Zowel mijn dochter als ikzelf rijden altijd met !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:08

criollo_yess schreef:
chelle_dora schreef:
Tja aan de andere kant, je vertoont je in het openbaar zonder cap, dan weet je dat men daar een mening over vormt en deze uit kan en mag spreken.

Wie heeft er last van als ik zonder cap rij? En waarom vinden capdragers het regelmatig nodig om ongevraagd commentaar te geven. Misschien toch een btje frustratie over het eigen capdragen??? Of zijn dat mensen die de hele dag op alles en iedereen ongevraagd commentaar geven? Nogmaals; wie heeft er last van als ik zonder cap rij?

Ennuh, dragen al die capdragers ook probleemloos altijd een fietshelm?

Wat een bullshit met je frustratie over het eigen cap dragen. Ik draag een cap ja. Tis geen mooie, en het is geen mooi gezicht, maar lekker belangrijk.
Ik heb er geen last van als jij zonder cap rijdt, maar aangezien bokt heel hard roept dat uitgelicht een visite kaartje is, vind ik dat dit visitekaartje ook veiligheid moet uitspreken.

Ik heb er geen last van hoor als jij zonder cap rijdt.. Ik hoop alleen dat jij er ook geen last van hebt als je een keer hard op je knikker valt.